ارتفاع مناسب میز دی جی برای دی جی ها چقدر است؟

ارتفاع مناسب میز دی جی برای دی جی ها چقدر است؟

در دسته بندی : دی‌جی

شما در جایگاه یک دی جی زمان زیادی را پشت دک ها به سر می برید. بنابراین در زمان شروع به کار پیش از اینکه به این فکر کنید که چگونه آهنگ ها را با یکدیگر میکس کنید یا چند ترک هیت پلی کنید باید ارتفاع میز خود را بررسی و تنظیم کنید. اگر حرفه دی جی برای شما هفته ها، ماه ها و یا سال های متوالی ادامه داشته باشد، فشار زیادی بر بدن، به خصوص پا و کمرتان خود وارد می شود. البته این فشار در صورتی به شما آسیب می زند که به سختی یا با حالت نامناسب دی جی کنید. برای پیشگیری از چنین پیشامدی بهتر است درمورد ارتفاع ایده آل میز دی جی اطلاع یابید. در ادامه ارتفاع مشخص شده به دست دی جی های حرفه ای در کلوپ ها و فستیوال ها را بررسی می کنیم و می آموزیم که چگونه این ارتفاع ایده آل را در خانه یا برنامه های مختلف اعمال کنیم.

ارتفاع مناسب میز دی جی چقدر است؟

میز دی جی

برای اینکه در دراز مدت دچار کمر درد نشوید، بهتر است در ابتدای امر ورزش متناسب با روحیه خود را بیابید و آن را در برنامه روزانه خود بگنجانید. سپس به فکر یک میز با ارتفاع مناسب باشید. شما می توانید در خانه حتی کف زمین یا پشت میز نهارخوری روی صندلی بنشینید و دی جی کنید. با این حال بنا به دلایلی بسیاری از دی جی ها تمایل دارند در حالت ایستاده کار خود را انجام دهند. در این حالت که روی پا های خود ایستاده و به زمین یا صندلی تکیه نداده اند، داشتن یک میز با ارتفاع مشخص شده برای راحتی کار و ایمنی بدن آن ها بسیار حیاتی است. این نکته را در نظر بگیرید که دی جی ها در برنامه هایشان حداقل به مدت یک ساعت دستگاه دی جی سرپا می ایستند.

شما نیز به عنوان یک دی جی، لازم است تمام حرکات و هیجانات خود را هنگام دی جی کردن در نظر داشته باشید. بدیهی است که شما در حین این کار در یک جا ثابت نمی ایستید. خوشبختانه پژوهش های گسترده ای برای رسیدن به اندازه استاندارد انجام شده است. نتیجه به دست آمده چنین بوده است: برای دی جی های مرد این میز باید در ارتفاع ۱۰۲ سانتی متری و برای دی جی های زن در ارتفاع ۹۱ سانتی متری باشد. به طور میانگین برای زن و مرد بین ۱۰ تا ۱۱ سانتی متر ممکن است تفاوت داشته باشد.

ارتفاع اپن آشپزخانه را اندازه بگیرید. اپن ها نیز برای انجام برخی کار ها که ممکن است زمان زیادی شما را سرپا نگه دارند، مانند خرد کردن سبزی یا تکه تکه کردن میوه، ارتفاع استانداردی دارند که به کمر شما آسیب وارد نشود. در این حالت یا همان ارتفاع اپن مناسب شما خواهد بود یا با کمی تخمین می توانید ارتفاع ایده آل را اندازه بگیرید.

نکته مهم دیگر اینکه هر چه فاصله بین آرنج شما تا میز کمتر باشد، باشد دست شما آزاد تر است و سرعت عمل بیشتری دارد. همچنین خستگی کمتری به کمر و بازوی شما وارد می شود. این فاصله بهتر است حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر باشد.

چگونه دک ها را در ارتفاع ایده آل تنظیم کنیم؟

میز دی جی

شما می توانید با هزینه ای کم یا این میز را در خانه با وسایلی که در دسترس تان است، درست کنید. شاید ابزار های زیادی برای انجام آن باشد؛ اما بهترین آن ها یک کتابخانه است. گذاشتن دک ها روی کتابخانه نه تنها اجرای شما را جذاب تر می کند، بلکه با کمی خلاقیت می توانید برخی از صفحات دیسک یا دکوری ها را روی آن بچینید. هرچند انتخاب کتابخانه می تواند جالب باشد، اگر به دنبال یک میز جمع و جور تر و حرفه ای برای خود هستید، پیشنهاد می کنیم میز های مشکی و سفید برند آلمانی Glorious را در نظر بگیرید. این میز ها به طور ویژه طراحی شده اند و همچنین دریچه ای برای رد کردن سیم ها و پنهان کردن آن ها دارند.

ایده دیگر این است که یک پایه ضربدری کیبورد بخرید؛ زیرا نوازندگان کیبورد نیز ایستاده کیبورد می نوازند. ارتفاع این پایه ها نیز قابل تنظیم است و نیاز شما را به میز دی جی تا حدود زیادی پاسخ می گوید. اگر کنترلر شما روی پایه های آن جا شد که دیگر مشکلی باقی نمی ماند؛ اما اگر تنظیمات گسترده ای داشته باشید، می توانید یک تخته چوبی را به عنوان سطحی برای قرار دادن تجهیزات دی جی خود روی پایه قرار دهید.

میز اتو نیز می تواند همین کار را برایتان انجام دهد. تنها باید کمی خلاق باشید. همچنین برخی از رخت آویز های فلزی که مانند پایه اتو هستند، انتخابی مناسب خواهند بود. در گام بعدی لازم است ارتفاع لپ تاپ خود را تنظیم کنید. به طور کلی هر چقدر لپ تاپ به زاویه دید شما نزدیک تر باشد، مطلوب تر است. برای این کار نیز می توانید از پایه های مخصوص لپ تاپ بهره ببرید. با ارتفاع دادن به لپ تاپ خود کیفیت دیداری بهتر و دسترسی راحت تری به نرم افزار دارید و می توانید از فضای بیشتری روی میز خود بهره مند شوید.

این مورد را نیز از یاد نبرید که هر چه حالت ایستادن شما راست تر باشد، فشار کمتری به بدنتان وارد می شود. برعکس، اگر مجبور باشید برای میکس کردن کمی خم شوید یا برای دیدن نمایشگر گردن خود را خم کنید، آسیب بیشتری به بدن وارد می کنید.

پنج نوع متداول میز دی جی

پنج نوع متداول میز دی جی

میز دی جی قابل حمل

میز های قابل حمل مخصوص دی جی هایی هستند که برای انجام کار خود به طور مداوم مجبور اند جا به جا شوند؛ زیرا به راحتی جمع، حمل و مونتاژ می شوند.

مزایا:

  • این میز ها به راحتی قابل حمل اند و برای مسافرت تا می شوند.
  • ارتفاع بهینه: آن ها معمولا در ارتفاع مناسب برای دی جی ها طراحی می شوند و راحتی و دسترسی را در حین اجرا، تضمین می کنند.

 معایب:

  • ظاهر یک میز دی جی قابل حمل ممکن است هنگام تنظیم در خانه کمی نامناسب به نظر برسد.

میز های قفسه ای

برخی از دی‌ جی ‌های خلاق، با تغییر کاربری برخی از اجزای مبلمان قفسه مانند، برای تنظیمات دی ‌جی خود، مسیر متفاوتی را در پیش گرفته ‌اند.

مزایا:

  • استفاده از مبلمان استاندارد می تواند به طور یکپارچه با دکور یک محیط خانگی ترکیب شود.
  • مقرون به صرفه: مبلمان قفسه ای در بیشتر مواقع مقرون به صرفه تر از میز های اختصاصی دی جی ها هستند.
  • سفارشی سازی: شما این آزادی را دارید که میز دی جی خود را با استفاده از قطعات مختلف مبلمان سفارشی کنید و آن را مطابق با نیاز ها و ترجیحات خاص خود تنظیم کنید.

 معایب:

  • قابلیت حمل: یکی از ایرادات اصلی، ثابت بودن آن ها است.
  • ارتفاع: پیدا کردن مبلمان در ارتفاع مناسب برای دی جی ها ممکن است چالش برانگیز باشد.
انوع میز دی جی

میز مناسب برای نشستن/ایستادن

از این میز ها می توانید هم در حالت ایستاده و هم در حالت نشسته استفاده کنید. آن ها در مکان های مختلف، از جمله استودیو های خانگی دی جی، کاربرد دارند.

مزایا:

  • ارتفاعشان قابل تنظیم است.
  • برای مواقعی که برای چندین منظور به یک میز نیاز است، انتخابی ایده آل اند.

 معایب:

  • هزینه: این میز ها در مقایسه با میز های استاندارد یا میز های دی جی نسبتا گران هستند.

میز دی جی سبک زندگی

برای افرادی که به حرفه دی جی به عنوان یک سبک زندگی نگاه می کنند و دارای امکانات مالی کافی برای تجمل گرایی هستند، این میز های دی جی به عنوان یکی از لوازم اصلی خانه در دسترس اند.

مزایا:

  • میز های دی جی سبک زندگی اغلب دارای طرح های بدیع و مبتکرانه ای هستند و متناسب با سلایق مختلف طراحی می شوند.

 معایب:

  • قیمت بسیار بالایی دارند.
انوع میز دی جی

میز دی جی سفارشی

میز دی جی سفارشی میزی شخصی سازی شده برای نیاز ها و ترجیحات خاص شما است. تفاوت آن با میز سبک زندگی قیمت مقرون به صرفه تر آن است.

مزایا:

  • طراحی باب میل هر شخص
  • قیمت مقرون به صرفه

معایب:

  • پیدا کردن یک سازنده ماهر: پیدا کردن یک سازنده ماهر ممکن است تا حدودی دشوار باشد؛ زیرا کیفیت محصول نهایی تا حد زیادی به تخصص سازنده آن بستگی دارد.

جمع بندی

میز دی ‌جی ابزاری بسیار مهم در دنیای موسیقی الکترونیک است. این میز برای دی ‌جی‌ ها مکانی تخصصی برای نصب و آماده سازی تجهیزات خود فراهم می کند. میز دی جی نسبت به میز های دیگر متفاوت است و ارتفاع مخصوصی دارد تا دی‌ جی بتواند به صورت ایستاده به اجرای موسیقی بپردازد. این میز ها معمولا با طراحی ‌های مدرن و منعطف ساخته می‌ شوند تا با سبک دی ‌جی سازگار باشند. علاوه بر این از نظر زیبایی شناختی تاثیرات خود را دارند و می ‌توانند به عنوان قطعه ‌ای هنری در فضای جشن ها عمل کنند. این میز ها ابزاری ضروری در انواع و طرح های مختلف هستند و دی‌ جی ‌ها می توانند طبق نیاز های اساسی، سلیقه، بودجه و سبک اجرای خود میز دی جی مناسب خود را انتخاب کنند‌. در این نوشته انواع این میز ها را بررسی کردیم و مزایا و معایب هر کدام را برشمردیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *