با چه روشی در خانه تمرین دی جی کنیم؟

با چه روشی در خانه تمرین دی جی کنیم؟

در دسته بندی : دی‌جی

به عنوان یک دی جی، یکی از سخت ترین مهارت های یادگیری این است که چطور برای یک جمعیت پلی کنید. این کار یک چالش می باشد، مخصوصا برای دی جی هایی که به طور مداوم به صورت هفتگی یا ماهانه برای پلی کردن به برنامه ای نمی‌روند. پس بهترین راه ها برای بدست آوردن آرامش و کنترل تنش‌ها در مقابل یک جمعیت چه می‌باشد؟ تمرین دی جی کردن در خانه خوب است اما چون فشاری بر روی شما نیست و استرس و هیجان یک جمعیت به شما القا نمی شود، شما این کار را بسیار سطحی انجام می‌دهید و تمرکز دقیق و عکس العمل به موقع خودتان را گاها فراموش می‌کند. بنابراین تمرین دی جی در خانه بیشتر از اینکه برای شما جنبه ی سرگرمی داشته باشد، باید جدی و با دقت انجام شود چون تمرین بی برنامه و بدون جدیت حتی باعث ایجاد اختلال در روند دی جی شما در یک مراسم واقعی می‌شود. در ادامه چند ایده‌ی فوق العاده برای این مسئله ذکر شده است.

ست هایتان را ضبط کنید و فشار جمعیت را برای خود شبیه سازی کنید

جدا از اینکه این کار یک روش عالی برای تجزیه و تحلیل کار خودتان برای بالا بردن سطح مهارت ها، فنون و سلیقه موسیقیایی شما می باشد، ضبط کردن میکس هایتان یک راه خوب برای شبیه سازی فشاری است که از توجهات مخاطبان زنده به شما القا می شود. ممکن است کمی عجیب باشد اما من یک دستگاه رکوردر را به چشم مخاطبان خودم میبینم. در زمانی که من در مقابل هیچ کس حتی دوستان نزدیکم پلی نمی‌کردم، رکوردر نرم افزار تراکتور را به عنوان مخاطب خود در نظر می‌گرفتم که باعث می شد تمرکز من بر روی میکس کردن بسیار بالا برود و در هنگام اشتباهات حتی اگر تنها بودم واقعا احساس خجالت می‌کردم. انجام این کار بعد از مدتی باعث شد تا نگاه عمیق تری به تصمیماتم در هنگام میکس کردن داشته باشم و همین باعث پیشرفت و انجام اشتباهات کمتر و بالا رفتن اعتماد به نفسم می‌شد. پس همیشه در ذهن خود فرض کنید که آدم‌ها در حال نگاه کردن شما هستند و با ضبط کردن و گوش دادن ست میکس خود می توانید احساس شنوندگان را در طول میکس حس کنید.

ست خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید

How to practice DJ at home

به نمایش گذاشتن ست هایتان به صورت آنلاین یک روش عالی برای به دست آوردن مخاطب واقعی است، و کمی مانند مورد قبلی و ضبط کردن ست ها که فشار توجه مخاطب را حس می کنید می باشد، زیرا در واقع شما برای به دست آوردن توجه و دریافت بازخورد از شنوندگان در حال تکاپو و رقابت هستید. بهترین نرم افزار‌ها برای جریان آنلاین سرویس های Chew.TV و Restream.IO می باشد که به شما اجازه‌ی به جریان گذاشتن اجرای آنلاین در بسیاری از پلتفرم ها را می‌دهد. مراقب باشید که زیاد به تعداد بینندگان و مقدار زمانی که اجرای آنلاین شما را می‌بینند توجه نکنید، چون باعث منحرف شدن شما از حدف اصلی می‌شود. لازم به ذکر است که میانگین تماشای اجرا‌های آنلاین در فیسبوک 30 ثانیه می باشد.

با دوستان یا برای دوستانتان پلی کنید

How to practice DJ at home

تکمیل مهارت ها و بالا بردن سطح دی جی کردن شما تنها با تمرین مداوم به نتیجه می رسد، از هر فرصتی برای میکس آهنگ ها باید استفاده کنید، نه اینکه آن کار را یک تمرین خصوصی بدانید و برای رهایی از بی کاری و تنها داشتن یک سرگرمی آن کار را انجام دهید. این کار را در کنار و یا با دوستان دی جی خود انجام دهید تا از نظرات دوستان مطلع شوید و تکنیک‌های جدیدی را با دیدن اجرای دوستان دی جی خود یاد بگیرید. به طور کلی دی جی کردن شما در کنار دوستانتان چه دی جی باشند و چه شنونده باعث دریافت بازخورد و نتیجه گیری لحظه‌ای شما از کیفیت دی جی کردنتان می‌شود.

از یک تایمر شمارش معکوس استفاده کنید

این واقعا یک نکته‌ی ساده اما به شدت کاربردی برای ایجاد یک فشار ساختگی جو محیط در پشت دک‌ها می‌باشد. وقتی شروع به میکس کردن می کنید یک تایمر زمان معکوس را تنظیم کنید تا بتوانید به راحتی زمان باقی مانده خود را ببینید، تا بتوانید بر روی زمان بندی ترک های خود مدیریت داشته باشید و بتوانید ترک های مورد نظر خود را درست در زمان مناسب پخش کنید تا فرصت یک میکس یکپارچه و بدون درز را داشته باشید، دقیقا همانند آن چیزی که دی جی‌ها در اکثر رویداد ها تجربه می‌کنند و با اطلاع داشتن از زمان باقی مانده ست خود را به درستی شروع کرده، به اوج رسانده و با یک شیب خوب به پایان برسانید. شما می‌توانید این کار را با موبایل خود انجام دهید، به طوری که تنظیمات حالت خواب صفحه‌ی گوشی خود غیر فعال کنید تا هر زمانی که خواستید به زمان باقی ماند ی خود نگاه کنید.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *