دی جی ها را رها کنید و به آنها نگویید چه آهنگی را پلی کنند

دی جی ها را رها کنید و به آنها نگویید چه آهنگی را پلی کنند

در دسته بندی : دی‌جی , روانشناسی دی‌جی

شما می‌توانید به دی جی ها در مورد پخش آهنگی نظر بدهید اما اینکه به آنها بگویید چه ترکی را پلی کنند یا کارشان را چطور انجام دهند کار شما نیست. تصور کنید که شما سرآشپز هستید و یک مشتری وارد آشپزخانه شود و به شما بگوید پیاز خورد کردن شما درست نمی‌باشد، یا اینکه شما مربی یک باشگاه بدن سازی باشید و یک تازه کار به شما بگوید وزنه‌ی انتخابی شما درست نیست یا یک آتش نشان باشید و یک راننده تاکسی به شما بگوید که از شلنگ آتش نشانی درست استفاده نمی‌کنید. این اتفاق ها بعید نیستند و در بین مردم بسیار رواج دارند، بنابراین چرا مردم به این فکر می‌کنند که به یک دی جی بگویند چه آهنگی را پلی کند یا کدام را پلی نکند، آیا این کار، کاری قابل قبول است؟

don't tell DJs  what song to play

شما به احتمال زیاد دیده‌اید که کامنت‌های فیس بوک برای اینکه تعیین کند یک دی جی چه ترکی را پخش کند بسیار آزار دهنده است، یا کاربرانی که فقط در یوتیوب نظر می‌دهند شروع کنند و به شما بگوییند به جای موسیقی هاوس تکنو پلی کنید و توئیتری‌ها از آهنگی شکایت کنند و بگویند که این ترنس از ست یک دسته از رِیوِر های بچه سالی بیرون آمده که احتمالا زمانی که Kevin و Perry در آمنسیا‌ی ایبیزا به یک قهرمان تبدیل شدند آنها در پوشک بچه بوده‌اند.

به استثنای زمانی که شما خودتان را از رسانه‌های اجتماعی در طول آخر هفته برای اجتناب از برخورد با آدم‌ها و حرفهای مجازی دور نگه می‌دارید تا روی فستیوال آمستردام خود تمرکز کنید، به احتمال زیاد شما خودتان را موظف می دانید از لحظه‌ها بیشتر استفاده کنید و از دنیای مجازی دور بمانید و روز بعد از اجرا یکی از ناراضیان غر غرو و بی ادب با کمال خشم توی گروه مجازی موسیقی می‌گوید که آیا کسی آن شخص که ترک Avicii را که روز جمعه ریمیکس کرد را می‌شناسد؟ چون آن آهنگ بیش از اندازه من را کلافه کرد و قصد دارم به او شکایت کنم.

یا برای مثال یکسری افرادی که موسیقی تکنو را نمی‌شناختند و فقط جلوه‌ی تکنو باز‌ها را به خود می‌گرفتند وقتی که دی جی سال 2016 یعنی نینا کراویز در همان سال در ملبورن ست خود را پلی کرد، جوری که همه افراد حاضر در سالن میخ کوب او شده بودند ولی آنها به دلیل نداشتن شناخت کافی از موسیقی تکنو و جلوه نمایی از آن موسیقی خسته شده بودند و خواهان پس دادن پول بلیتشان شده بودند. این گونه افراد باید با انواع موسیقی‌ها آشنا باشند و بدون اطلاعات کافی جایی حرفی را یا نزنند یا اگر می زنند از آن حرف مطمئن باشند و بعد از متوجه شدن مغایرت فکر آنها در مورد موسیقی تکنو با چیزی که در واقعیت تکنو نامیده می شود از تصمیم خود برای آمدن به آن اجرا پشیمان نشوند یا بعد از اجرا با بدگویی‌ها به صفحات مجازی هنرمندان هجوم نیاورند.

دی جی ها برای اینکه به مرحله‌ی پلی کردن در میان جمعیت برسند زحمت کشیده‌اند و این کار آنها است. بنابراین اگر آنها بخواهند که صداهای جدید را کشف کنند، در میان سبک‌ها بگردند، کمی سرگرمی داشته باشند یا افراد سالن رقص را با موسیقی خود پرورش بدهند، همگی کارهایی است که شما باید با آنها همراه شوید، بنابراین سری بعد درباره‌ی اظهار نظر کردن برای پخش دوباره‌ی یک آهنگ داب استپ (برای مثال)، یک لحظه صبر کنید و با خودتان یادآوری کنید که به احتمال زیاد آن دی جی که در حال حاضر در استیج قرار دارد خیلی واجد شرایط تر از شما است که آنجا می‌باشد.

دی جی ها را رها کنید و به آنها نگویید چه آهنگی را پلی کنند

به یاد داشته باشید که دی جی های کمی با سابقه‌تر، برای این کار زحمت کشیده اند و خاک خوری کرده اند. آنها می‌خواهند تا با استفاده از این پلتفرم به کشف صدا‌های جدید بپردازند، بین سبک ها و استایل‌های مختلف سفر کنند، و از طریق ایجاد تنوع در ترک‌ها کمی سرگرمی را برای خود و سالن رقص به وجود آورند، پس ما باید بگذاریم که آنها کار خود را انجام دهند و سعی کنید با گفتن جملاتی مانند "آن ترک از فلان هنرمند را بگذار" یا "این با ترک های قبلی جور نیست" یا جملات دیگر شبیه به اینها در کار دی جی ها اختلال ایجاد نکنید و باعث استرس و پایین آمدن اعتماد به نفس آنها نشوید.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *