راهنمای کامل روش انتخاب یک اسم برای دیجی

راهنمای کامل روش انتخاب یک اسم برای دیجی

در دسته بندی : دی‌جی

انتخاب اسم برای دیجی ها یکی از مهم ‌ترین مراحل شروع کارشان است. اسم دیجی باید طوری انتخاب شود که متمایز و متفاوت از سایر نام های متداول باشد. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا یک اسم عالی انتخاب کنید و از اشتباهات رایج در هنگام انتخاب اسم برای دیجی خودداری کنید. در این مقاله روشی را بررسی می کنیم که به شما کمک خواهد کرد تا یک اسم عالی برای دیجی کردن برگزینید. پس یک قلم و کاغذ بردارید و دست به کار شوید. چون اگر یک نام مناسب برای خودتان انتخاب نکنید به ناچار با عنوان اسم خودتان شناخته می‌شوید و به احتمال زیاد در این مارکت شلوغ و تبلیغاتی از یاد ها خواهید رفت.

توجه: املای کلمه «دی جی» به صورت «دیجی» صحیح نیست؛ اما به دلایل فنی و دسترسی افراد بیشتری به این مطلب، این کلمه به صورت «دیجی» نگارش شده است.

دلیل اهمیت اسم برای دیجی

وقتی که به مردم می‌گویید که یک دیجی هستید، یکی از اولین سوالاتی که خواهید شنید درباره اسم شما است. مردم منتظر اند اسمی را بشنوند که در ذهنشان بماند و نشانه ای از حرفه ای بودن دیجی باشد. مشکلی که در انتخاب یک اسم برای دیجی وجود دارد درست مانند مشکلی است که یک جوان ۱۸ ساله برای انتخاب اولین تتوی خود تجربه می کند. با وجود این که شما خیلی تازه کار هستید، زمان زیادی برای تصمیم گیری وجود ندارد و مجبور خواهید بود تا در زمان کم تصمیمی درست در مورد خودتان بگیرید، خودتان را بشناسید و نامتان را طوری انتخاب کنید که با شخصیت و سبک شما همخوانی داشته باشد و شما را به خوبی معرفی کند. اگر اسم دیجی به خوبی انتخاب شود، می تواند تاثیر زیادی در شناخته شدن شما داشته باشد. یک اسم دی جی خوب به برند سازی شخصی، ارتباط بهتر با مخاطب، تداعی معانی و جذابیت و کشش کار شما کمک خواهد کرد.

ملاحضاتی که هنگام انتخاب نام باید در نظر بگیرید

اسم برای دیجی

قبل از اینکه بخواهید تند پیش بروید و اقدام به خریدن دامنه‌ سایت برای خودتان کنید باید به برخی از ملاحضاتی بپردازید که وقتی شروع به نوشتن یک لیست برای انتخاب نام می‌کنید، طرز تفکر شما در این مورد را تغییر خواهند داد. مثلا:

  • آیا نام شما متناسب با نوع کاری که انجام می‌دهید است؟ برای مثال اگر دی جی مراسم عروسی و جشن تولد ها هستید، نام شما نباید بچه ‌ها را بترساند یا عروس و داماد را برای رزرو کردن شما مردد کند. این موضوع برای هر نوع دی ‌جی کردن از جمله هیپ هاپ و ... متفاوت است.
  • آیا اسم شما در رتبه بندی جست و جوی گوگل به پیدا شدنتان کمک می‌ کند؟ مثلا اگر موسیقی Indie سبک مورد علاقه شما باشد و بخواهید که یک دی‌جی در سبک Indie باشید، باید بدانید که مشتری شما در گوگل چه چیزی را جست و جو می‌کند و طبق نیاز مشتری خود کلماتی را در اسم یا وصف خودتان در متن سایت یا اینستاگرام استفاده کنید که مشتری را به شما متصل کند. مثلا اسم Indie Wedding DJ نام یک کمپانی واقعی برای رزرو دی ‌جی‌ های عروسی در تورنتو است.
  • آیا باید از عنوان DJ در نام خود استفاده کنید یا خیر؟ در لیست سالیانه ۱۰۰ دیجی برتر در مجله‌ دیجی مگ تنها یک دیجی وجود دارد که کلمه‌ DJ را در نام خودش قرار داده است و آن هم DJ Snake است؛اما برای دی ‌جی‌ های عروسی ممکن است که وجود کلمه‌ DJ در کنار نامشان لازم باشد مخصوصا اگر که تازه شروع به کار کرده باشند این برای پیدا کردن راحت تر آن ها لازم است.
عنوان DJ
  • آیا باید از نام خودتان استفاده کنید یا از یک نام ساختگی؟ در ابتدا باید بگویم که اگر شما یک دی‌ جی برای عموم هستید بهتر است که برای دلگرمی بیشتر مشتریانتان از نام اصلی خود استفاده کنید؛ اما اگر یک دی‌ جی با سبک و سلیقه ‌ای خاص هستید می ‌توانید ترکیبی از آن ها را به کار ببرید یا به طور کلی از نام مستعار استفاده کنید.
  • نام شما به زبان ‌های دیگر چه معنا و تلفظی دارد؟ اگر که شما می‌ خواهید یک دی ‌جی داخلی بمانید و فکر بزرگ تر شدن و فعالیت در سطح جهانی را ندارید این موضوع زیاد اهمیتی ندارد؛ اما اگر می ‌خواهید یک دی ‌جی بین المللی بزرگ باشید باید در نظر داشته بگیرید که نام شما در دیگر زبان‌ های رایج دنیا مانند آلمانی و انگلیسی چطور تلفظ می‌شود و معنی خاصی را انتقال می دهد یا نه و یا آیا به اندازه‌ی کافی جذاب هست یا خیر؟ همچنین تایپ کردن آن در کامپیوتر و یا موبایل نیز باید آسان باشد.

روش انتخاب اسم دیجی زن و مرد

اسم دیجی زن و مرد

برای انتخاب اسم دیجی زن یا مرد نکات زیادی را باید در نظر گرفت. بعد از بررسی مواردی که ذکر شد حالا شما می‌ توانید با کمک گرفتن از یک فرهنگ لغت نام ‌های تحریک آمیزی که با حرف اول نام کوچک یا نام بزرگ شما شروع می‌شوند را پیدا کنید و سعی در ساختن  ترکیبی از یک اسم ساختگی به همراه بخشی از نام کامل خود کنید. مانند DJ Jazzy Jeff که نام اصلی ‌اش  Jeffrey Allen Townes است یا دی جی Laidback Luke که نام اصلی‌ او Lucas Cornelis van Scheppingen بود و اسم هنری خودش را به صورت یک نام ترکیبی متشکل از نام کوچک و یک اصطلاح جذاب ساخته است.

این نام می‌ تواند با کمک ریشه کلمات ایرانی، لاتین یا یونانی انتخاب شود که ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشد و یا می ‌تواند بسته به سبک شما یک کلمه‌ جایگزین یا مترادف از عناصر صوتی مورد استفاده در سبک موسیقی انتخابیتان باشد که به نوعی سبک و سیاق شما هم تداعی کند. مانند Dj Kink  که یک دیجی تکنو است و کلمه‌ی Kink در نوشتن و خوانده شدن بسیار شبیه به اصلی ‌ترین و برجسته ‌ترین عنصر مورد استفاده در این سبک یعنی صدای Kick است. یا دیجی و آهنگساز آلمانی به نام Claptone که در سبک الکترونیک دنس فعالیت می‌کند و نام خاصش ترکیبی از دو کلمه‌ی Clap + Tone  است که Clap نام المان ریتم موسیقی Dance  و Tone نیز به معنای صدا یا لحن است.

یک اسم دیجی عالی چه ویژگی هایی دارد؟

در کنار مواردی مثل سبک و سلیقه شخصی شما نکاتی دیگری نیز در انتخاب اسم برای دیجی دخیل هستند. برخی از نکات عبارت اند از:

  • سئو بهینه شده
  • تناسب با هویت فرد
  • جذابیت سمعی برای مخاطبان
  • تمایز و تفاوت با نام های رایج
  • بی زمان بودن و قابلیت استفاده در طول زمان طولانی

چند راهنمایی نهایی درباره انتخاب اسم برای دیجی

راهنمایی نهایی
  • نامی انتخاب کنید که تلفظ آن آسان باشد.
  • اگر اسم جدیدی به ذهنتان نمی رسد، یک اسم از قبل موجود را تغییر دهید.
  • از اسم دیجی های معروف و پر آوازه الهام بگیرید.
  • مجبور نیستید خود را محدود به یک زبان کنید. نام شما می تواند ترکیبی از چند زبان باشد.
  • از مخفف های خوش آوا استفاده کنید.
  • سعی کنید اسمی که انتخاب می کنید بیش از حد پیچده نباشد و اگر نام یا سبک خود را در آن پنهان کرده اید، طوری نباشد که مخاطب شما نتواند آن را تشخیص دهد.
  • حتما بعد از انتخاب اسم، بررسی کنید که تکراری نباشد و کس دیگری آن را به کار نبرد.
  • از نظرات و پیشنهادات دوستان و مخاطبان خود بهره بگیرید.

جمع بندی

در حقیقت به نظر می‌ رسد که بیشتر دیجی های حرفه ‌ای که در حال حاضر مشغول فعالیت اند دارای دو یا سه نام هستند؛ اما چیزی که در این میان بسیار مهم است این است که نام مستعار اکثر این دیجی ها دربردارنده‌ بخشی از نام اصلی خودشان است و به طرز خلاقانه‌ ای به صورت یک نام ترکیبی درآمده است. یا نام و فامیل آ نها به قدری راحت و قابل تلفظ است که برای فعالیت‌ های هنریشان از همان نام اصلی خود استفاده می کنند. به یاد داشته باشید که بیشتر دیجی ‌ها در ابتدا از نام ‌های دیگری استفاده می ‌کردند اما به مرور و قبل از شهرتشان به یک نام بهتر و همیشگی دست پیدا کردند. شما به عنوان یک دیجی‌ احتمالا فرد خلاقی هستند و فقط باید بدانید که خلاقیت  به مرور زمان شما را بدون شک به طرح نام ‌های بهتری نزدیک خواهد کرد. نترسید و مثل همیشه خلاقانه و بی پروا عمل کنید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *