معرفی محصول: Pioneer XDJ-XZ

معرفی محصول: Pioneer XDJ-XZ

در دسته بندی : راهنمای خرید

دستگاه Pioneer XDJ-XZ یکی از جدید ترین کنترلر های کمپانی پایونیر است که طراحی حرفه ‌ای خود را از دو دستگاه CDJ-2000NXS2 و DJM-900NXS2 به ارث برده است. XDJ-XZ که توسط پایونیر معرفی و به بازار عرضه شده است یک کنترلر دی جی همه کاره به حساب می آید و برای کار با نرم‌ افزار Rekordbox DJ مناسب است. این دستگاه به زودی قابلیت مچ شدن با  Serato DJ Proرا نیز پیدا خواهد کرد و به این ترتیب امکانات بیشتری را برای شما فراهم می کند. همان طور که گفته شد این دستگاه ویژگی ‌های کلیدی‌ اش را از دو دستگاه CDJ-2000NXS2 و DJM-900NXS2 گرفته است و ارائه دهنده‌ پشتیبانی انعطاف پذیر از بیشتر فرمت ‌ها است تا بتوانید از آن به روش‌ های مختلف استفاده کنید.

نحوه کار Pioneer XDJ-XZ

اگر شما بخواهید کار ‌های خود را ساده نگه دارید، می ‌توانید به راحتی ترک‌ های آنالیز شده را از فلش USB بر روی کانال ‌های ۱ و ۲ پخش کنید؛ اما XDJ-XZ همچنین با یک لپ‌ تاپ یا کامپیوتری که Rekordbox DJ را اجرا می ‌کند نیز کار خواهد کرد. البته پشتیبانی از نرم‌  افزار  Serato DJ Proدر اوایل سال ۲۰۲۰ ارائه شده است. دو کانال دیگر این دستگاه به شما اجازه می ‌دهد تا از منابع صوتی اضافه مانند ترن‌ تیبل ‌ها استفاده کنید و صدا را از منابع مختلفی میکس کنید. در همین حال، Pro DJ Link با استفاده از صفحه‌ی لمسی ۷ اینچی بر روی XDJ-XZ به شما اجازه می‌ دهد تا ترک ‌ها را از روی  CDJها جست و جو کنید و آن ها را با میکس خود سینک کنید.

از دیگر ویژگی ‌های برتر این کنترلر می‌ توان به اکولایزر سه بانده بر روی خروجی مستر و همچنین دو ورودی میکروفون به همراه اکولایزر های سه بانده مجزا اشاره کرد. بر روی این کنترلر ۱۴ Beat FX و ۶ Sound Color FX و همچنین در کنار آن ها ۱۶ پد (بر روی هر دک ۸ پد) اجرای چند رنگه‌ نیز وجود دارد. XDJ-XZ اکنون با قیمت ۱۸۹۹ یورو / ۲۱۹۹ دلار در سایت پایونیر موجود است.

محبوبیت Pioneer XDJ-XZ

Pioneer XDJ-XZ

مدتی کوتاه بعد از معرفی Pioneer XDJ-XZ این پخش ‌کننده که عملکرد یک کنترلر و دستگاه میکسر کامل را در اختیار کاربران خانگی قرار می داد، به طرز باورنکردنی ای محبوب شد. البته فقط کاربران خانگی نبودند که از این دستگاه استفاده می کردند، گروه های موسیقی در کافه ها و کلوپ ها نیز علاقه خاصی به Pioneer XDJ-XZ از خود نشان دادند. این پخش کننده تمام قابلیت‌ های Rekordbox USB را که دی‌ جی‌ های حرفه ‌ای به آن ‌ها نیاز دارند، در بسته‌ای بسیار ارزان‌ تر ارائه کرد؛ اما هرگز برای استفاده در سطوح حرفه‌ای‌ طراحی نشده بود.

ویژگی های کلیدی Pioneer XDJ-XZ

ویژگی های کلیدی

Pioneer XDJ-XZ ویژگی های بسیاری دارد که در ادامه به مهم ترین و کلیدی ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • این میکسر چهار کانال مجزا با افکت های سبک DJM دارد.
  • دو کانال داخلی برای پخش Rekordbox USB در آن تعبیه شده است.
  • صفحه نمایش لمسی و 7 اینچی آن  برای کنترل و نمایش اطلاعات از کانال های داخلی و CDJ های مرتبط خارجی بسیار مناسب است.
  • دو کانال میکروفون حرفه ای و سه باند EQ و Anti Feedback آن، باعث می شود موسیقی با صدای رسا تری به گوش شنونده برسد و موجب افزایش کیفیت صدای خروجی در کانال مستر می شود.
  • چرخنده های مکانیکی آن سایز مناسبی دارد و  مجهز به صفحه نمایش LCD رنگی داخلی است.

علاوه بر موارد گفته شده باید بگوییم ویژگی برجسته این دستگاه وجود میکسر سبک DJM چهار کاناله است که جلوه های مستقل و X pad را ارائه می کند. در واقع Pioneer XDJ-XZ بسیار شبیه DJM 900 Nexus 2 پیشرو است و دو کانال میکروفون کامل با EQ اختصاصی سه باند، کنترل ‌های جدید و تنظیمات بسیار حرفه ای دارد. این طراحی یک حرکت درخشان از طرف Pioneer است که قبلا به دلیل صدای ضعیف ورودی میکروفون بارها مورد انتقاد کاربران قرار گرفته بود.

EQ سه بانده ای که در کانال اصلی این دستگاه وجود دارد، با نظر افراد حرفه ای طراحی شده است و به دی جی ها اجازه می دهد صدای خروجی را به راحتی کنترل کنند. دی‌ جی ‌های حرفه ای و مبتدی اکنون دیگر می توانند EQ را متناسب با سیستم صوتی مورد نیاز خود تنظیم کنند و فرکانس‌ های اضافی را رها کنند؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که Pioneer XDJ-XZ فاقد حالت های یک میکسر مستقل است و برای پخش موسیقی به یک نرم افزار ثالث نیاز دارد؛ اما به هرحال گزینه بسیار خوبی برای اجرا در مهمانی های بزرگ و کوچک محسوب می شود.

آیا Pioneer XDJ-XZ چهار کاناله است؟

چهار کاناله

از زمانی که Pioneer DJ نسخه اصلی XDJ-RX را در سال 2015 منتشر کرد، تمام افراد مشغول در این حرفه منتظر نسخه چهار کاناله آن بودند. زمانی که رقبا پخش کننده Prime 4 را منتشر کردند، این تقاضا شدت گرفت. بنابراین شرکت سازنده سعی کرد به نوعی، رویای چهار کاناله بودن دستگاه را به واقعیت تبدیل کند؛ اما به هیچ عنوان نمی توان ادعا کرد که Pioneer XDJ-XZ یک میکسر چهار کاناله است، زیرا کانال سوم و چهارم آن تنها برای اتصال به دستگاه های خارجی تعبیه شده است. شما می ‌توانید صفحه ‌های گردان، CDJ یا رایانه خود را به این کانال ‌ها متصل کنید؛ اما نمی ‌توانید از سخت‌ افزار داخلی برای ترکیب لایه ‌های دوگانه مانند آن چه در Prime 4 ارائه شده است، استفاده کنید. این موضوع در ابتدا ممکن است باعث ناامیدی شما از انتخاب Pioneer XDJ-XZ شود؛ اما لازم به یادآوری است که باتوجه به کارآیی های بینظیر این دستگاه می توان از آن به عنوان یک راه حل همه کاره و حرفه ای برای اجرای موسیقی در کافه ها و مهمانی ها نام برد.

جمع بندی

هدف اصلی Pioneer XDJ-XZ علاوه بر مصارف خانگی، استفاده در بار ها، کلوپ ها و محیط های حرفه ای تر بود. به همین دلیل بهترین نوع اتصالات را در اختیار کاربران قرار می دهد. این دستگاه پخش کننده موسیقی دارای مجموعه وسیعی از گزینه ها برای دی جی های مبتدی و حرفه ای است. امروزه کاربران Rekordbox از دانستن این موضوع که می توانند در Pioneer XDJ-XZ  از دو ورودی USB برای اتصال تجهیزات خارجی و لپ تاپ استفاده کنند، بسیار خوشحال هستند.

 

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *