معرفی محصولات دی جی پایونیر و تاریخچه آن

معرفی محصولات دی جی پایونیر و تاریخچه آن

در دسته بندی : دی‌جی , راهنمای خرید

احتمالا اگر قصد خرید لوازم دی جی را داشته باشید، به شما توصیه می شود که محصولات شرکت پایونیر را خریداری کنید. این برند در طی سال های متمادی امتحان خود را پس داده است و همه دی جی ها، چه مبتدی و چه حرفه ای، از دستگاه های پایونیر استفاده می کنند. اما شاید ندانید که دی جی پایونیر با مجموعه بزرگ پایونیر تفاوت دارد و از سال 2015 فعالیت خود را بدون وابستگی به شرکت پایونیر آغاز کرده است. ما در این مقاله در ابتدا شما را با تاریخچه برند دی جی پایونیر آشنا می کنیم و چند محصول مهم این شرکت را معرفی می کنیم.

تاریخچه دی جی پایونیر

دی جی پایونیر

پایونیر یک شرکت چند ملیتی ژاپنی است که محصولات دیجیتال متعددی تولید می کند و در شهر توکیو مستقر است. هدف این شرکت ایجاد خلاقیت در دنیای موسیقی و پراکنده کردن شادی در سراسر دنیاست. دی جی پایونیر تجهیزاتی مانند کنترلر، میکسر، ساب ووفر، هدفون و ... را تولید می کند.

سال 1994 شرکت دی جی پایونیر رشد خود را آغاز کرد و بهترین تجهیزات دی جی را روانه بازار کرد. این شرکت تا سال 2015 وابسته به مجموعه پایونیر بود و بعد از آن بود که کار خود را به صورت مستقل ادامه داد. پایونیر دی جی متعهد به ساخت بهترین دستگاه ها در زمینه صدا، تصویر، اجرا های زنده، حرفه دی جی و ... است.

این برند جدید ترین فناوری ها را با بالاترین کیفیت ساخت و عملکرد بی نظیر همراه کرده است. محصولات صدا و تصویر پایونیر نزدیک دو دهه است که  استاندارد های صنعت موسیقی را چند پله بالا تر برده است. محصولات پایونیر اولین انتخاب یک دی جی حرفه ای در سراسر جهان است که با طیف گسترده ای از تجهیزات روبرو همه را شگفت زده می کند.

معرفی محصولات پایونیر دی جی

  1. Pioneer DDJ-RR

Pioneer DDJ-RR

سری جدید کنترلر های پایونیر بسیار شبیه سری SR هستند؛ با این تفاوت که مخصوص نرم افزار Rekordbox DJ طراحی شده اند و پد های RGB دارند که سری قبل فاقد آن بود. DDJ-RR و  DDJ-RBدرواقع اولین کنترلر هایی هستند که  PC Master Outرا اجرا می کنند. درواقع این ویژگی باعث می شود که خروجی اصلی از طریق اسپیکر های داخلی کامپیوتر یا اسپیکر های دسکتاپ پخش شود؛ درحالیکه دی جی به طور همزمان از هدفون خود برای شنیدن صدا استفاده می کنید. این دستگاه ویژگی جدیدSequence  را به امکانات خود اضافه کرده است و دی جی با استفاده از این ویژگی، بهتر اجرا می کند.

مزایای این دستگاه:

  • بهترین کنترلر دی جی مخصوص Rekordbox DJ
  • دارای نور پس زمینه RGB برای اجرا در مراسم
  • ویژگی قدرتمند برای تنظیمات ساده و ضبط صدا
  • قابلیت ورودی گرفتن برای کنترل نرم افزار دک از طریق Rekordbox DVS
  1. دستگاه دی جی همه کاره Pioneer XDJ XZ

دستگاه دی جی همه کاره Pioneer XDJ XZ

این دستگاه دی جی همه کاره مجموعه ای گسترده از ویژگی های متفاوت را دارد و با طراحی حرفه ای خود، قلب بسیاری از دی جی ها را ربوده است. بخش میکسر این دستگاه یکی از بهترین قسمت های آن است. میکسر دستگاه دی جی همه کاره چهار کاناله است؛ اما در حالت مستقل فقط می توان از دو کانال استفاده کرد. این ایراد بزرگ ترین ایرادی است که می توان به این دستگاه وارد کرد که برای اغلب دی جی ها نگرانی بزرگی محسوب نمی شود. اگر از طریق لپتاپ یا رایانه خود این دستگاه را به نرم افزار های دی جی متصل کنید، همچنان به 4 کانال دسترسی خواهید داشت.

این دستگاه شامل قسمت های زیر می شود:

  • چرخ دنده (Jogwheel)
  • فیدر گام (Pitch Faders)
  • پد های پرفورمنس (Performance Pads)
  • کنترل های FX (FX Controls)
  • کنترل های لوپ (Looping Controls)
  • کنترل های میکروفون (Microphone Controls)
  • و ...

ساختار و طراحی این دستگاه دی جی همه کاره بدون نقص است. کیفیت تمام قطعات مانند فیدر ها، دکمه ها، ناب ها و ... بی نظیر است و حاکی از دوام زیادی این قطعات است. این دستگاه مانند دیگر دستگاه های برند دی جی پایونیر است و بسیار حرفه ای و جذاب به نظر می رسد.

  1. میکسر Pioneer DJ DJM-V10-LF

میکسر Pioneer DJ DJM-V10-LF

این میکسر با ویژگی های خود یک سر و گردن از دیگر میکسر های موجود در بازار بالا تر است. امکاناتی مانند شش کاناله بودن، اکولایزر چهار بانده، سه اکولایزر سه بانده در بالای خروجی اصلی، امکان جابجایی بین فیلتر های high-pass و low-pass در همه کانال ها به طور همزمان، فیلتر های کانال مستقل با دو افکت در یک ناب و ... باعث شده اند که دی جی ها عاشق این وسیله شوند. همچنین دی جی ها دیگر نیازی ندارند که افکت گیتار را به دی جی booth بیاورند تا کنترل ریورب و دیگر افکت های اکو را به دست بگیرند.

این دستگاه در زمینه کیفیت صدا کم نظیر است و با همه این امکانات، بدیهی است که قیمت بالایی نیز داشته باشد. این میکسر با Rekordbox، Traktor و Serato کار می کند. دی جی پایونیر ادعا می کند که فیدر های کانال در این دستگاه بهبود پیدا کرده اند تا کیفیت صدا بهتر شود. همچنین فیدر جدید curve از پیش تنظیم شده است. به غیر از این موارد، این میکسر دقیقا شبیه DJM-V10 است. این دستگاه مناسب آخرین آپدیت نرم افزار Rekordbox است و به همین منظور نیز طراحی شده است.

به طور خلاصه این دستگاه در مقایسه با DJM-V10، کراس فیدر را حذف کرده است و فیدر های کانال را از 45 میلی متر به 60 میلی متر رسانده است. این میکسر دیجیتال جایگزین مدل قبلی خود نیست و بهتر است به آن به چشم یک فرمت جدید نگاه کنیم. میکسر Pioneer DJ DJM-V10-LF برای سازندگان موسیقی و دی جی هایی خوب است که به ویژگی کراس فیدر سری قبلی هیچ احتیاج نداشتند.

جمع بندی

اگر برای خرید انواع لوازم دی جی سردرگم هستید، خرید دستگاه های پایونیر را به شما پیشنهاد می کنیم. این برند، نامی آشنا در زمینه تولید تجهیزات صدا و تصویر است و دی جی ها از لوازم این شرکت بیشترین استفاده را می کنند. ما در این مقاله به تاریخچه ای مختصر از دی جی پایونیر بسنده کردیم و در ادامه سه محصول این شرکت را معرفی کردیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *