معرفی ۵ دستگاه دی جی کوچک

معرفی ۵ دستگاه دی جی کوچک

در دسته بندی : راهنمای خرید

بسیاری از افرادی که تازه به دنیای دی جی وارده شده اند، تصور می کنند که هر چه یک کنترلر دی جی بزرگ تر باشد، می تواند کار های بیشتری انجام دهد و کارآمد تر است. به همین دلیل خیلی از افراد فکر می کنند اگر می خواهید امکانات زیاد از جمله افکت های بی شمار و صفحه های لمسی داشته باشید، دستگاه دی جی شما باید بسیار بزرگ باشد. در حالی که این طور نیست و حتی گاهی اوقات ممکن است یک دستگاه دی جی کوچک از کنترلر های بسیار بزرگ نیز مفید تر باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد دستگاه های دی جی کوچک بیشتر توضیح دهیم.

ویژگی های دستگاه های دی جی کوچک

دستگاه دی جی کوچک

قبل از این که بخواهید دستگاه های دی جی سایز کوچک انتخاب کنید، باید ابتدا بدانید که یک کنترلر کوچک فشرده در واقع چیست.

در ابتدا با جست و جو در این زمینه، احتمالا با کنترلر های میکرو دی جی که معمولا قیمت ارزانی هم دارند، برخورد خواهید کرد. هر چه سخت افزار شما کوچک تر باشد، احتمال بیشتری نیز وجود دارد که انتخاب اشتباهی داشته باشید؛ زیرا انتخاب کمی سخت خواهد شد.

دستگاه دی جی کوچک به طور کلی طوری ساخته شده است که قیمت پایین تری داشته باشد؛ اما در عین حال قابلیت های متنوعی برای رفع نیاز های یک دی جی حرفه ای نیز ارائه کند.

امروزه بسیاری از افراد حتی دی جی های حرفه ای از کنترلر دی جی کوچک استفاده می کنند؛ زیرا خیلی راحت تر می توانند کنترلر خود را جا به جا کنند و یا آن را به تبلت، گوشی و هدفون های خود وصل کنند و در هر مکان و زمانی بدون محدودیت از آن استفاده نمایند.

اگر دوست دارید زمانی که در قطار یا هواپیما نشسته اید، همزمان بتوانید روی میکس های خود کار کنید، یک دستگاه دی جی کوچک کاملا مناسب شما است.

دستگاه های دی جی کوچک طبیعتا به خاطر کوچک تر بودن امکانات محدودی دارند؛ اما می توانند به ضروری ترین نیاز های شما پاسخ دهند و قابلیت حمل آن ها نیز بسیار ساده تر است. یک کنترلر دی جی کوچک حتی نیاز به اتصال به پریز برق ندارد. این دستگاه ها برق مور نیاز خود را از تلفن هوشمند، لپ تاپ یا تبلت شما می گیرند؛ زیرا برق مصرفی آن ها بسیار کم است.

اما باید توجه داشته باشید که همه کنترلر های کوچک به یک اندازه کاربردی و کارآمد نیستند. به همین دلیل در انتخاب دستگاه باید دقت داشته باشید.

معرفی بهترین کنترلر های دی جی با اندازه کوچک

بهترین کنترلر های دی جی با اندازه کوچک

کنترلر های کوچک رابط های کوچکی بین لپ تاپ و تبلت شما هستند تا بتوانید نرم افزار دی جی خود را کنترل کنید. این کنترلر ها معمولا دو دک هستند و تنها دو دک از نرم افزار را نیز کنترل می کنند؛ اما برای آسودگی بیشتر شما مانند کنترلر های بزرگ توانایی گزینش و بارگیری ترک ها را بدون لمس کردن لپ تاپ به شما می دهند. همچنین آن ها انرژی مورد نیاز خودشان را از برق یو اس بی لپ تاپ می گیرند و به آداپتور نیازی نیست. در مقایسه با کنترلر های بزرگ آن ها شاید ویژگی زیادی نداشته باشند؛ اما با ارزش ترین ویژگی آن ها چیزی است که هیچ کنترلر دی جی دیگر نمی تواند آن را انجام بدهد و آن هم قابل حمل بودن آن ها است.

  • Reloop Ready

این کنترلر محصول سال ۲۰۲۱ است که مخصوص نرم افزار Serato است. اگر می خواهید با سراتو کار کنید این محصول بیشترین ویژگی های این نرم افزار را در این لیست پشتیبانی می کند. Reloop Ready اندازه یک لپ تاپ ۱۳ اینچی است و برای دی جی در هواپیما نیز دارای اندازه ای مناسب میز هواپیما است. همچنین یک رابط صوتی درونی دارد که می توانید هدفون و اسپیکر های خودتان را به آن وصل کنید. این کنترلر دارای ۸ پد RGB اندازه بزرگ بر روی هر یک از دک ها است و همچنین انواع مود های پد سراتو را نیز پشتیبانی می کند. افزون بر آن دارای واحد های FX سراتو نیز هست. Reloop Ready دارای دو باند اکولایزر، کنترل های گین، فیلتر بر روی هر کدام از کانال ها، مودSlip، سینک کلید و ویژگی های بسیار دیگر است. کنترلر های ریلوپ در برابر آن هزینه ای که از شما دریافت می کنند، ارائه دهنده کاربرد های بیشتری هستند و انتخابی مقرون به صرفه به حساب می آیند.

  • Hercules DJControl Starlight

این کنترلر واقعا کوچک تر از دیگران است و به سادگی تنها به اندازه یک ترک پد است. در این اندازه شما گزینه Numark DJ2GO2 Touch را هم دارید که آن هم به خوبی Hercules DJControl Starlight است. این دو کنترلر هر دو داری جاگویل های کوچک هستند که به خوبی جاگویل های بزرگ کار می کنند و از کنترل های اساسی دی جی بهره می برند. آن ها همچنین یک صفحه لمسی دارند که به شما در کنترل بیشتر تنظیمات کمک می کند.

تفاوت چشمگیر کنترلر Hercules DJControl Starlight با دیگر هم وزن های خودش در این است که این نمونه توانایی کنترل فیلتر / بیس را به شما می دهد و همچنین دارای یک کارت صدای درونی است که دو ویژگی بسیار ارزشمند را برای شما فراهم می کند.

Hercules DJControl Starlight

  • Reloop Buddy

این هم یک کنترلر نسبتا جدید و محصول سال ۲۰۲۱ است که با همان فاکتور های Reloop Ready، با کمی تفاوت ساخته شده است و در واقع برادر او و محصولی دیگر از همان کمپانی است. این محصول برای دی جی با گوشی های هوشمند و تبلت ها ساخته شده است و در بالای بدنه اش نیز یک نگه دارنده برای گوشی های هوشمند و تبلت دارد که می توانید با زاویه ای خوب به آن ها نگاه کنید و یک سیستم دی جی کاملا مستقل را در اختیار داشته باشید.

این کنترلر برای میکس با نرم افزار Algoriddim djay Pro Al طراحی و ساخته شده است و دارای برچسب گذاری و نقشه کشی ویژه این نرم افزار است. از جمله ویژگی های چشمگیر آن می توان به توانایی جداسازی استم ها در زمان واقعی یعنی Neural Mix اشاره کرد.

  • Numark Party Mix

این کنترلر یک گزینه چشمگیر اضافه دارد که در پشت آن نصب شده است و آن هم رقص نور LED است که به صورت تاثیر گذاری با سیگنال موزیک شما هماهنگ می شود و در اتاق های کوچک می تواند لذت بیشتری به مخاطب ارائه کند. Party Mix دارای یک رابط صوتی، اکولایزر دو باند، پدهای کنترل کننده سمپل پلیر (سمپلر) نرم افزار و کنترل های اساسی دی جی است و همچنین جاگویل های خوب و ایده آلی دارد. بهترین ویژگی آن مقرون به صرفه بودنش است و انتخابی مناسب برای هتل ها و باشگاه های ورزشی و پخش های زنده به حساب می آید.

  • Pioneer DJ DDJ-200

بزرگترین گزینه در این لیست DDJ-200 از کمپانی پایونیر است که تنها گزینه برای نرم افزار Rekordbox است و همچنین، با نرم افزار های WeDJ و Algoriddim djay Pro AI نیز کار می کند. این کنترلر از دیگران در این لیست کمی بزرگ تر است و دارای ۳ باند اکولایزر بر روی هر کانال به همراه گین و فیلتر ها است.

این کنترلر بر خلاف نمونه های قبلی دارای کارت صدای درونی نیست. این به معنی آن است که نمی توانید اسپیکر ها را مستقیما به دستگاه وصل کنید و به کارت صدا نیاز دارید. بزرگترین مشکل آن می تواند همین باشد؛ اما شما یک کنترلر مجهز و حرفه ای در اختیار خواهید داشت.

جمع بندی

دی جی هایی که همیشه در حال سفر هستند و یا فضای زیادی برای قرار دادن امکانات دی جی ندارند، بهتر است که از دستگاه دی جی کوچک استفاده کنند. دستگاه های کوچک روی ارائه بهترین امکانات با اشغال کمترین فضای ممکن تمرکز دارند. این دستگاه ها ضروری ترین نیاز های یک دی جی را برآورده می کنند تا دی جی در حین رفت و آمد نیز بتواند روی میکس های خود کار کند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *