معرفی بهترین دیجی های دنیا در سبک هاوس

معرفی بهترین دیجی های دنیا در سبک هاوس

در دسته بندی : دی‌جی , معرفی هنرمندان

موسیقی سبک هاوس یا همان house music بخش بزرگی از موسیقی الکترونیک است که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. البته در این مقاله قصد نداریم موسیقی هاوس را نقد و بررسی کنیم؛ بلکه می خواهیم شما را با بهترین دیجی های دنیا در این سبک آشنا کنیم. هیچ کس به اندازه‌ کارل کاکس در سبک ‌های هاوس و تکنو شناخته شده نیست؛ اما دیجی ‌ها و آهنگ‌ ساز های بسیار دیگری نیز هستند که از دهه‌ ۹۰ تا کنون دست از کار و تلاش در این حرفه‌ بر نداشته‌ و اشتیاق خود را از دست نداده اند. این ماندگاری به آن آسانی ای که به نظر می رسد نیست و برای بقا در این صنعت یک دیجی باید بتواند دائما توانایی خودش را در برقراری ارتباط با موسیقی به روز کند. در ادامه مطلب درمورد این دیجی ها بیشتر توضیح می دهیم.

توجه: املای کلمه «دی جی» به صورت «دیجی» صحیح نیست؛ اما به دلایل فنی و دسترسی افراد بیشتری به این مطلب، این کلمه به صورت «دیجی» نگارش شده است.

بهترین دیجی های دنیا در سبک هاوس

بهترین دیجی های دنیا

همان طور که می دانید دیجی خوب کسی است که موسیقی های ضبط شده را به گونه ای که برای شنونده جذاب تر باشد، پخش می کند. مطمئنا هایدی لاودن، دیجی هاروی، لاورنت گارنیر، اریک مویلو، فرانسوا کی، دنی کریویت، مستر تس و پروسومر و دیگر افراد حاضر در لیست اسم دیجی های معروف، از بهترین اسپینر های موسیقی در جهان هستند. این افراد برای قرار گرفتن در این لیست استعداد خاصی داشتند و کیفیت کارشان وصف ناپذیر بود. آن ها می توانستند در یک لحظه هم ما را بخندانند و هم به گریه بیندازند.

  • Heidi Lawde

هایدی لاودن اولین اجرایش را در The Gardening Club برگزار کرد؛ اما برای مدتی مجبور شد که در کافه‌ های محلی و مهمانی ‌های خانگی فقط برای تفریح پلی کند. آنجا بود که بسیاری از دوستان و اطرافیانش از او می پرسیدند که چرا این کار را حرفه ای تر دنبال نمی کند. این اتفاق نقطه عطفی در زندگی هایدی لاودن بود. او از آن به بعد به پرچم دار رادیو DubLab در لس آنجلس که بهترین ایستگاه موزیک الکترونیک آمریکایی در آن منطقه است، تبدیل شد.

  • DJ Harvey

این دیجی بدون شک یکی از بهترین ها است و حرفی برای گفتن باقی نمی‌ گذارد. او از ابتدا سابقه‌ ای درخشانی در کلاب Ministry Of Sound داشته است و  هر نسلی موسیقی او را می پسندند. دیجی هاروی در تولید فضا های کلاسیک و چیل در موسیقی هاوس استاد بوده و بهترین اجرا هایش را در کلاب هتل Pikes برگزار کرده است.

  • Laurent Garnier

در سبک تکنو و هاوس دیجی دیگری که در سطح و اندازه‌ کارل کاکس باشد، لاورنت گارنیر است. او برای سال‌ های پیاپی در کلاب Oval Space در لندن پلی کرده است و دلیل آن هم این است که او دقیقا کاری را که آن ها می‌ خواهند، انجام می‌ دهد. او همچنین آلبوم ‌های  EP  و ترک‌ ها و ریمیکس ‌های زیادی را نیز منتشر کرده است.

  • Erick Morillo

آهنگسازی اریک موریلو درست مانند منتور های اصلی، Todd Terry و Louie Vega بود. او همیشه این توانایی را داشت که موزیکی بسازد که همه را تحت تاثیر قرار می دهد و فضایی کلاسیک و لاتین را با موزیکش تداعی می ‌کرد. ست ‌های او معمولا حسی تازه به فرد القا می کرد. او ۵۰ ساله بود و کمتر کسی در این سن به شادابی و انرژی او پیدا می‌ شود.

  • Harry Romero

هری رومرو که قبلا نامش Choo Choo بود یکی از بهترین دیجی های دنیا در سبک هاوس است که ریمیکس ‌های اخیرش کار هایی برای دیجی Hik’shc ،Honey Dijon  و Josh Wink بوده است. آخرین کار او نیز یک همکاری با Weiss بوده است که Where Do We Go نام داشت. این ترک یک ترک موفق سبک هاوس است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

بهترین دیجی ها

  • DJ Paulette

دیجی پاولت از دهه‌ ۹۰ تا کنون در تلاش بوده است که مرز ها را از میان بردارد. او اولین دیجی زن مقیم در کلاب The Haçienda بوده و در برنامه ‌های سبک هاوس در منچستر نیز اجرا های زیادی برگزار کرده است. پاولت همچنان با وجود داشتن ۵۳ سال سن در این روز ها عملکرد بی نظیری دارد و مربی، نویسنده و دیجی حرفه ای و ماهری محسوب می شود.

  • King Britt

کینگ بریت به معنای واقعی کلمه یک استاد است او از میانه‌ دهه‌‌ ۹۰ به بعد مسیر خود را از سمت دیپ هاوس به سوی الهامات موزیکال الکترونیکا و آهنگ‌ هایی با جنبه‌ روحانی از دهه‌ ۸۰، هدایت کرد. ریمیکس ترک Contemplation از Josh One یک اثر بی نظیر از او است و برای   Calvin Harris  نیز یک ریمیکس ساخته است. کینگ بریت را پروفسور، استاد تدریس موسیقی و صدابرداری می شناسند.

  • DJ Heather

هیچ وقت نمی‌توان منکر تاثیرات سبک شیکاگو هاوس در آثار دیجی هدر شد. او یکی از بهترین دیجی های دنیا در این سبک شناخته می شود و موزیک هاوس را به همان شکل آواز ها و روحیاتی که در ترک‌ ها هست در ست ‌هایش به اجرا در می‌ آورد. هدر یک هنرمند پر شور و پر انرژی است که توانایی اجرای ست ‌های طولانی را نیز دارد. او بیش از ۲۰ سال تجربه دارد و جزو پنج هنرمند برتر شیکاگو است که در کنار کانیه وست، گرین ولوت و بیلی کرگان قرار گرفته است.

  • Sasha

ساشا یک دیجی بااصالت و دارای افتخارات بسیار است. او در دهه ‌های ۹۰ و ۲۰۰۰  در پوشش خبری بسیاری از رسانه ‌ها از جمله Mixmag بوده است و همچنان در تیتر اول مجلات و روزنامه ها ظاهر می‌ شود. تعهد و عشق و ارادت بالای او به هنر است که برای همیشه موسیقی را در دلش زنده نگه می‌ دارند. کار های اخیر او همکاری‌ هایی با Kolsch و ریمیکس‌ هایی برای Hot   Chip  بوده است.

  • Frankie Knuckles

قطعا موسیقی هاوس بدون فرانکی هرگز ایجاد نمی شد. احتمالا بقیه د‌یجی‌ های شیکاگو همچون ران هاردی که در اوایل دهه 80 مسیر مشابه با فرانکی ناکلز را شروع کردند، تاثیر خوبی در پیشرفت موسیقی هاوس داشتند. اما شهرت این موسیقی از Warehouse، باشگاه بادی سیتی می آید که در آن ناکلز، یک نیویورکی دورگه، جادوی خود را آغاز کرد. به جرات می توان گفت بدون این دیجی معروف که متاسفانه در بهار 2014 از دنیا رفت، بعید بود موسیقی هاوس با این سرعت رشد کند و به صدای غالب کلاب لند ها تبدیل شود.

بهترین دی جی دنیا
  •  Ron Hardy

همان طور که گفته شد در اواخر سال 82، ناکلز که یکی از بهترین دیجی های دنیا بود، باشگاه خود را به نام Warehouse افتتاح کرد. این باشگاه که هم اکنون به Music Box تغییر نام داده است، در سال های آینده خود با ران هاردی روبرو شد. کسی که تا چند سال قبل از آشنا شدن با این باشگاه در مکانی به نام Den One کار می کرد. در مقایسه با حس و حال نشاط‌ آور ناکلز، صدای هاردی به طرز عجیبی خام‌، خشن و رسا تر بود. او تمایل داشت همواره سرعت‌ را به حداکثر برساند. متاسفانه فلسفه «سریع زندگی کن. جوان بمیر.» این دیجی معروف درمورد خودش نیز صدق می کند. او در سال 1992 با وجود سن نه چندان زیاد، درگذشت.

  • Tony Humphries

تونی هامفریز یکی دیگر از بهترین دیجی های دنیا است که در دهه 70 به سبک موسیقی هاوس وارد شد و فعالیت هنری خود را از کلوپ انقلابی نیویورک که دیوید مانکوسو آن را اداره می کرد، شروع کرد. قدمت و شهرت تونی هامفریز به زمانی برمی گردد که سبک هاوس به طور همزمان در 3 ایالت محبوب شد و هامفریز آن جا بود تا این سبک را به گوش علاقه مندان برساند. او به همراه تعدادی از دوستان و همکاران خود، زیرشاخه هاوس جدیدی به نام Jersey Sound ایجاد کرد که یک سبک خام و هیجان انگیز است و همچنان به عنوان یکی از شاد ترین موسیقی ها در کلاب ها اجرا می شود.

  • Danny Tenaglia

دنی تناگلیا در لیست بهترین دیجی های دنیا جایگاه خاصی دارد. در واقع شهرت جهانی دنی تناگلیا به دلیل استفاده از نوع خاصی تکنو تپنده و قبیله ای  است که تنها متعلق به او است و کسی نمی تواند در این زمینه ادعایی داشته باشد. این دیجی کهنه کار در حالت فول‌ هاوس، یک دیجی شاد و پر شور است که می تواند شما را از زمان و مکان جدا کند. در توصیف دنی تناگلیا همین کافی است که بگوییم، این موسیقی است که او را دوست دارد و در وجود او خودنمایی می کند.

  • Eddie Richards

ادی ریچاردز قبل از ورود به لیست بهترین دیجی های دنیا یک کهنه کار صحنه بود. در واقع اواخر دهه 80، زمانی که سبک هاوس برای اولین بار در بریتانیا شروع شد، او در خیابان کلینک با دوستانش، کید بتچلور و مستر سی، مهمانی‌ های RIP برگزار می ‌کرد. به جرات می توان گفت ادی یکی از استادان سبک هاوس به شمار می آید که هنوز هم بعد از گذشت ده ها سال در این حوزه به فعالیت می پردازد و عشق مبتنی بر باس خود را در کلوپ‌ ها و جشنواره‌ های مشهور سراسر جهان پخش می ‌کند.

  • Terrence Parker

ترنس پارکر، یک کهنه کار سبک هاوس است که وقتی به عرشه می رود، گردباد عجیبی ایجاد می کند. ترفند های هیپ‌ هاپ این دیجی معروف بسیار ناب و خالص هستند؛ به طوری که بعد از شنیدن آن ها این سوال برایتان پیش می آید که چرا بقیه دیجی های هاوس از این سبک استفاده نمی کنند! در پاسخ به این سوال باید گفت تسلط بر این روش ها واقعا دشوار است و تنها پارکر توانایی اجرای آن ها را دارد. شاید عجیب باشد اگر بدانید که او به جای هدفون دیجی از یک گوشی موبایل قدیمی استفاده می کند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین دیجی های دنیا آشنا کنیم. هر چند لیست نهایی اسم دیجی های معروف دنیا تنها به این 15 نفر ختم نمی شود، افراد نام برده شده در این مقاله محبوب ترین و معروف ترین دیجی های سبک هاوس هستند که شهرت جهانی دارند. از دیگر افراد مشهور در این سبک می توان به دیجی مینکس، دریک کارتر، خدمه شرور (جنو، توماس، مارکی و گارت)، گونزالس و وگا اشاره کرد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *