مروری بر زندگی  Charlotte de witte ( شارلوت دویت )

مروری بر زندگی Charlotte de witte ( شارلوت دویت )

در دسته بندی : معرفی هنرمندان

هر چند درگذشته صنعت موسیقی تحت سلطه هنرمندان مرد بود، ولی امروزه بسیاری از زنان  در حال شکست دادن مرد ها و رسیدن به رتبه های برتر در نمودار های مختلف و  جذب هواداران هستند. شارلوت دویت یکی از زنانی است که تا به امروز موفقیت های بسیاری در این صنعت به دست آورده است. این هنرمند برجسته، موسیقی تکنو خود را در برخی از معتبر ترین لیبل ‌ها از جمله NovaMute و Kompakt منتشر کرده است. در این مقاله قصد داریم نگاهی عمیق به زندگی و موسیقی او داشته باشیم تا بفهمیم چه چیزی این هنرمند را تا این حد خاص می کند.

شارلوت دویت کیست؟

در حال حاضر شارلوت دیوت به عنوان یکی از افراد پیشرو در زمینه موسیقی تکنو مینیمال شناخته می شود. این هنرمند به دلیل داشتن صدای خاص و خالص خود، بسیار محبوب است. دیدگاه های خلاقانه او موجب شده است اخیرا در  رتبه ‌بندی DJ Mag سال 2022، به عنوان دی جی شماره 1 تکنو در سراسر جهان شناخته شود و در لیست اصلی نیز رتبه 14 را به خود اختصاص دهد. این هنرمند در سال گذشته لیبل KNTXT را برای به نمایش گذاشتن کارهای خود تاسیس کرد. در یک جمله باید گفت: شارلوت یک  دی جی و تهیه کننده موسیقی موفق است که حدودا 30 سال سن دارد و  نام اصلی او شارلوت آلوئیس دیوت است.

تولد و اوایل زندگی

شارلوت دویت

 Charlotte de witte (شارلوت دویت) متولد 21 جولای 1992 است. او که قبلا با نام مستعار Raving George شناخته می شد، یک دی جی و آهنگساز بلژیکی از شهر Evergem است. شارلوت در سال 2017 به عنوان یکی از سرشناس ترین دی جی های بلژیکی سبک تکنو شناخته شد.

او در سن 10 سالگی یکی از بزرگترین طرفداران گروه موسیقی سبک فولک Laïs بود و همچنین زمانی هم عاشق موسیقی راک بوده است. شارلوت برای ادامه تحصیل به دبیرستانی در شهر Ghent در بلژیک نقل مکان کرد و در آن جا بود که او با موسیقی الکترونیک آشنا شد و شروع به میکس کردن با VirtualDJ  کرد. او در ابتدا برای خودش این کار را انجام می داد؛ اما بعدا برای Myspace نیز میکس هایی ساخت. در حدود سال ۲۰۰۹ بود که او شروع به اکتشاف صحنه ‌های زیر زمینی کرد و در این زمان بود که او به سمت موسیقی الکترونیک کشیده شد.

شروع کار حرفه ای

شارلوت دویت

شارلوت دویت با بسیاری از دیسکو ها در تماس بود که به او اجازه‌ پلی کردن را می دادند؛ اما او اولین ست دی جی خود را در سن ۱۷ سالگی در کلاب youth در Evergem پلی کرد و تصمیم گرفت از نام هنری Raving George استفاده کند؛ زیرا این نام ذهنیت مخاطبان را از این که ممکن است او یک دختر باشد دور می کرد چون شارلوت نمی‌خواست برای مهارت های دی جی کردن خود مورد قضاوت زود هنگام قرار بگیرد. او دی جی کردن را از سال ۲۰۱۰ شروع کرد و به طور کلی بیشتر ترک ‌های سبک الکتروهاوس و EDM را پلی می‌ کرد و آهنگسازی جدی تر را در حدود ۲ سال بعد شروع کرد.

Charlotte de witte (شارلوت دویت) با سبک های موسیقی الکترو و الکتروهاوس شروع به دی جی کرد و از موسیقی Bloody Beetroots، Brodinski و Crookers الهام گرفته بود. در طول اولین ست دی جی اش او مجبور بود با تجهیزات دیگری غیر از تجهیزات اصلی که خودش با آن ها کار کرده بود و تمرین داشت، کار کند. او پس از یک تصادف با موتور، به مقدار قابل توجهی از شرکت بیمه غرامت دریافت کرد و توانست تا تجهیزات بهتری بخرد، یعنی دقیقا همان هایی که در کلاب ها استفاده می شوند. به این ترتیب او با آموخته هایش، کار حرفه ای خودش را آغاز کرد.

رشد و دستاورد ها

Charlotte de witte

پس از چند ماه او تصمیم گرفت تا برای برنامه  My Set Rules از JIM ثبت نام کند. که یک برنامه هفتگی با حضور چهار دی جی جوان تازه کار بود که در طول یک هفته با پلی کردن ست های 50 دقیقه ای کامل می شد. این برنامه در ناحیه  Flanders بلژیک اطلاع رسانی شد و Charlotte de witte (شارلوت دویت) را برای عموم معرفی کرد. او در سال 2011 جایزه  Red Bull Elektropedia را در برنامه  Switch از استودیو Brussel برد و این موفقیت باعث شد تا او بتواند در استیج اصلی Tomorrowland در سال 2011 پلی کند.

این کار راه را برای او هموار کرد و یک دستاورد بزرگ در حرفه اش به حساب می آمد و از آن پس سبک تکنو را بیشتر از سبک هاس الکترو دنبال کرد. همچنین شروع به تولید ترک های خودش کرد و اولین آلبوم EP اش را در سال 2013 منتشر نمود. یکی دیگر از موفقیت های زود هنگام او پلی کردن در لاین آپی بود که Sam Paganini نیز حضور داشت. علاوه بر این ها شارلوت مدت کوتاهی برای پرورش مهارت هایش از Carl Cox به عنوان مربی کمک می گرفت.

به دنبال انتشار مجموعه‌ای از EPها در لیبل‌ های Bad Life و  Crux Records، تک آهنگ You’re Mine که با همکاری Oscar و Wolf ضبط شد، به یکی از ترک ‌های برتر تبدیل گشت. در سال ۲۰۱۵ او استفاده از نام مستعار را گنار گذاشت و شروع به استفاده از نام اصلی خودش کرد. این تغییر نام با تغییر سبک و صدای ست ‌های او به صدا های دارک تر و صریح موسیقی تکنو همراه بود. اولین آلبوم او با نام خودش Weltschmerz نام داشت و در همان سال در لیبل Turbo Recordings منتشر شد. در ادامه‌ این آلبوم  EP هایی را نیز در سال ۲۰۱۷ و همچنین ۲۰۱۸ منتشر نمود که Heat of Mine و The Healer EP دو مورد از آن ها بودند. او در برنامه ‌های موسیقی الکترونیک مختلف و قابل توجهی از جمله Junction2، Boiler Room و Printworks نیز اجرا داشته است. شارلوت در سال ۲۰۱۹ لیبل خودش را به نام KXTXT تاسیس نمود و همچنین در همان سال یک آلبوم‌ EP را به همراه Chris Liebing در لیبل خودش منتشر کرد.

محل زندگی

Charlotte de witte

اگرچه محل اقامت این هنرمند به طور دقیق مشخص نیست؛ اما طبق اطلاعات به دست آمده احتمالا در گنت برزیل زندگی می کند. او در طی مصاحبه ای که با بیلبورد داشت این طور عنوان کرد که: «من در محله ای به نام گنت زندگی می کنم و آخرین توری که برگزار کردم در اوایل ماه مارس بود. در این تور من در 9 یا 10 ایالت برنامه اجرا کردم و از آن زمان به بعد در خانه هستم.»

زندگی عاشقانه

شارلوت هنوز مجرد است؛ اما به تازگی با شخصی به نام انریکو سانجیولیانو ایتالیایی، که او هم یک دی جی و تهیه کننده موسیقی تکنو است، نامزد کرده است. شارلوت در مورد زندگی شخصی خود بسیار محتاط عمل می کند و جزییات زیادی در مورد نحوه آشنایی با نامزدش به اشتراک نمی گذارد. او ترجیح می دهد زندگی شخصی خود را از زندگی حرفه ای، جدا نگه دارد.

جمع بندی

همان طور که گفته شد شارلوت دیوت اجرا های متعددی در جشنواره‌ های بزرگی همچون Tomorrowland داشته که مورد استقبال طرفداران و منتقدان زیادی قرار گرفته است. این هنرمند علیرغم فعالیت نسبتا کوتاه خود، در حال حاضر تاثیر بسزایی بر موسیقی تکنو گذاشته است. شارلوت به عنوان یک زن موفق در عرصه موسیقی، تاکنون جوایز و تقدیر های متعددی برای مهارت ها و تولیدات خود دریافت نموده است و امروزه به عنوان یکی از بهترین اجرا کنندگان موسیقی تکنو در سراسر جهان شناخته می شود.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *