معرفی نرم افزار Traktor Pro

معرفی نرم افزار Traktor Pro

در دسته بندی : نرم افزار

دی جی ها از نرم افزار برای میکس و تنظیم آهنگ های خود استفاده می کنند. نرم افزار هایی که برای میکس و تنظیم آهنگ ها به کار برده می شوند، اصطلاحا با نام DAW شناخته می شوند. این نرم افزار ها بسیار متنوع هستند و هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را ارائه می دهند. یکی از بهترین نرم افزار های میکس و تنظیمی که اکثر دی جی ها آن را پیشنهاد می کنند، ترکتور پرو است. در این مقاله قصد داریم درمورد نرم افزار TRAKTOR PRO و نکات مهمی در رابطه با این نرم افزار توضیح دهیم.

چرا TRAKTOR PRO ؟

چرا TRAKTOR PRO

 

 

ترکتور از اولین نرم افزار های دی جی محسوب می شود که تاریخ انتشار اولین نسخه آن تقریبا به دو دهه پیش باز می گردد. نرم افزار ترکتور برای دی جی ها منتشر شد تا بتوانند راحت تر آهنگ های خود را میکس و تنظیم کنند. این نرم افزار به شدت مورد استقبال دی جی ها قرار گرفت و هنوز هم به عنوان یکی از بهترین نرم افزار های دی جی به کار خود ادامه می دهد.

در حال حاضر جدید ترین نسخه نرم افزار TRAKTOR PRO نسخه سه است که بر اساس گذشته ساخته شده است و ابزار های جدید و فوق العاده ای را برای ارائه بهترین کیفیت صدا به کاربران خود هدیه می دهد. ترکتور پرو در جدید ترین نسخه خود یکی از بهترین رابط های کاربری را که می توانید در بین تمامی نرم افزار های دی جی مشاهده کنید، دارد. به همین دلیل می توانید هر طور که می خواهید در هر کجا هر چیزی را که دوست دارید میکس و پخش کنید.

همگام سازی بی نقص

با همگام سازی بی نقص نرم افزار TRAKTOR PRO می توانید بدون هیچ محدودیتی مهارت های ساخت بیت و آهنگ خود را بهبود دهید. می توانید به راحتی ژانر های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و تنها با زدن دکمه همگام سازی آهنگ های مختلف خود را با یکدیگر هماهنگ کنید. به همین دلیل زمان زیادی برای آزمایش کردن میکس های مختلف خود دارید.

ریمیکس با حلقه ها، هاتکیو ها و بیت جامپ ها

سه عامل مهم در ساخت آهنگ و بیت حلقه ها، هاتکیو ها و بیت جامپ ها هستند. به لطف مطمئن ترین حلقه ها و ابزار های فوق العاده ای که برای هاتکیو ها و بیت جامپ ها ارائه می شود، می توانید هر طور که دوست دارید آهنگ های خود را ویرایش کنید و بسازید. TRAKTOR PRO به لطف قابلیت های خود شما را مطمئن می سازد که که از مدار میکس درست خارج نشوید. مگر این که بخواهید چیز های جدیدی را امتحان کنید.

مجموعه کامل FX

Traktor Pro

 

از مهم ترین ویژگی های مثبت ترکتور پرو این است که مجموعه کاملی از FX ها را در اختیار شما قرار می دهد. در نرم افزار TRAKTOR PRO شما به بیش از 40 افکت بصری و با درجه بالا دسترسی دارید و با آن ها می توانید آهنگ های خود را تنظیم کنید. Deck FX معروف نرم افزار ترکتور پرو می تواند آهنگ های شما را با تغییرات بسیار مختلفی میکس کند، در حالی که ویژگی میکسر FX می تواند اضافه کردن افکت های مختلف را به هر یک از کانال ها برای شما ساده تر سازد.

ویژگی های TRAKTOR PRO 3

ترکتور پرو 3 جدید ترین نسخه نرم افزار ترکتور محسوب می شود که ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد. برخی از مهم ترین ویژگی ها عبارت اند از:

  • ارائه بهترین صدا

ترکتور پرو 3 برخی از مهم ترین و بیشترین تغییرات را در موتور صوتی خود تجربه کرده است. هم اکنون این نرم افزار بیش از پیش برای استفاده دی جی ها بهینه شده است. به کمک محدود کننده های اصلی بهبود یافته و گزینه های مدل سازی صنعتی میکسر شما می توانید در هر سبکی که دوست دارید آهنگ بسازید و هر تغییری که می خواهید روی آهنگ های خود اعمال کنید.

  • راه اندازی به هر نحوی که دوست دارید.

برای علاقه مندان میکس های سنتی، قابلیت پشتیبانی از وینیل به شما این امکان را می دهد تا TRAKTOR PRO خود را به صفحه وینیل متصل کنید و با استفاده از کد زمان روی میز های گرامافون به راحتی آن ها را کنترل کنید. قابلیت هایی مانند همگام سازی با ابلتون لینک، کنترل های میدی و دیگر ورودی های خروجی به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات هیبریدی گسترده ای داشته باشید.

  • افکت ها

افکت‌ ها یکی دیگر از نقاط قوت Traktor Pro  هستند.Traktor Pro دارای بیش از ۳۰ افکت با کیفیت بالا است و ۳ کانال افکت بر روی هر دک خود می ‌باشد که توانایی فعال شدن به صورت جداگانه یا استفاده شدن در یک زنجیره‌ افکتی را دارند. تنظیمات مختلف نیز توانایی تطابق بر روی هر افکتی را دارند تا بتوانید خروجی صدای خود را به روش دلخواهتان تنظیم کنید.

  • ویژگی‌ های اجرایی

Traktor Pro یک نرم‌ا فزار اجرا محور می ‌باشد و دارای ویژگی ‌های بسیاری است که دی جی ‌ها را به فراتر از دو یا ۴ دک کلاسیک هدایت می ‌کند.

 

  • نرم‌ا فزار اجرا محوردک‌های ریمیکس + سکوئنسر

دک‌ های ریمیکس اساسا یک راه برای بارگذاری و پلی کردن سمپل‌ ها به صورت ساختاری و لایه ‌ای می ‌باشند که چند سال پیش به همراه کنترلر F1 از همین کمپانی معرفی شدند.

  • لینک Ableton

لینک Ableton در حال حاضر برای Traktor Pro موجود می ‌باشد و در نسخه‌ ۲.۱۱ ارائه شده است، که به دستگاه ‌های مختلف اجازه‌ می ‌دهد که به روشی خیلی ساده و سر راست از لینک Ableton برای سینک شدن با یکدیگر استفاده کنند. بسیاری از اپلیکیشن ‌های آهنگسازی iOS نیز از این لینک پشتیبانی می ‌کنند، در حال حاضر Traktor Pro هم در میان این نرم ‌افزار ‌ها وجود دارد.

  • اپلیکیشن iOS/Android

Traktor Pro دارای یک اپلیکیشن iOS است که بسیاری از افکت‌ های موجود در اپلیکیشن دسکتاپ را در خود ادغام کرده است. Traktor DJ استفاده از صفحه نمایش لمسی برای دستکاری لوپ ‌ها را به حداکثر رسانده است و در اینجا یک حالت Freeze برای ریمیکس کردن ترک ‌ها در هنگام پلی کردن وجود دارد. این نرم افزار با تعداد کمی از کنترلر ‌های محدوده‌ Traktor Kontrol سازگار است که شامل Z1 و S2 می شوند.

جمع بندی

نرم افزار های دی جی بسیار زیادی وجود دارد که می توان از طریق آن ها آهنگ های خود را میکس و تنظیم کرد؛ اما تعداد محدودی از آن ها واقعا می توانند تمامی نیاز های یک دی جی را برآورده کنند. یکی از نرم افزار هایی که توانسته قابلیت هایی فراتر از نیاز های دی جی ها ارائه دهد، نرم افزار ترکتور است. در حال حاضر جدید ترین نسخه این نرم افزار TRAKTOR PRO ورژن سه است که در این مقاله درمورد آن برای آشنایی بیشتر توضیح دادیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *