بهترین نرم افزارهای دی جی

بهترین نرم افزارهای دی جی

در دسته بندی : آموزشی , دی‌جی , نرم افزار

برای انتخاب بهترین نرم افزارهای دی جی و پیدا کردن نرم افزاری که با نیاز های شما و تجهیزات دی جی سازگار باشد، ابتدا باید با ویژگی ها و نقاط قوت و ضعف هر کدام آشنا شوید. آشنایی با مشخصاتی از جمله قیمت، امکانات و دسترسی ها می تواند به شما در یک انتخاب هوشمندانه کمک کند. فرقی نمی کند حرفه ای باشید یا مبتدی، با شناخت درست  و اطلاع از وجه تمایز نرم افزارهای مختلف می توانید تصمیم درست تری بگیرید. در این مقاله به معرفی بهترین نرم افزار های دی جی با توجه به سطوح مختلف مهارت افراد پرداخته ایم.

بهترین برنامه های دی جی برای سال 2023

امروزه با پیشرفت سرسام آور نرم افزارهای دی جی و در دسترس قرار گرفتن نسخه های مختلفی از این نرم افزارها برای لپ تاپ، موبایل و آیپد، دشواری انتخاب برای یک دی جی نوپا یا حتی یک دی جی حرفه ای بیشتر شده است. پس قدم اول در انتخاب بهترین نرم افزار برای شما، انتخاب پلتفرمی است که می خواهید برنامه را روی آن اجرا کنید. هرچند برای تولید یک کار حرفه ای بهتر است سراغ نسخه های مناسب مک بوک یا ویندوز بروید؛ اما برای شروع کار روی نرم افزارهای مناسب موبایل و آیپد هم می توان حساب کرد.

مناسب ترین نرم افزار دی جی برای مبتدی ها:  Virtual DJ

نرم افزارهای دی جی

اگر هنوز با نحوه کار نرم افزارهای دی جی آشنا نیستید و تازه تصمیم به استفاده از این نرم افزارها گرفته اید، پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم افزار Virtual DJ است. این نرم افزار می تواند به دی جی های مبتدی کمک کند که مهارت های خود را تا سطح محصولات حرفه ای ارتقا دهند.

مناسب ترین نرم افزار دی جی برای دی جی های نوپا: SERATO DJ LITE

اگر تازه شروع به کار با نرم افزارهای دی جی کرده اید، نرم افزار SERATO DJ LITE می تواند برای شما انتخاب خوبی باشد. این نرم افزار با فضا ساده و قابل درک به شما کمک می کند مهارت خود را در کارتان افزایش دهید. توصیه ما برای دی جی های جوانی که به دنبال ارتقای سطح خود هستند نرم افزار SERATO DJ LITE است.

مناسب ترین نرم افزار دی جی برای سطح متوسط: SERATO DJ PRO

این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای دی جی برای آن هایی است که نه در دسته حرفه ای ها قرار می گیرند و نه در دسته مبتدی ها. افرادی که تا سطح متوسطی به کار با این گونه نرم افزارها آشنا هستند می توانند به خوبی از امکانات SERATO DJ PRO بهره ببرند و با توجه به این ظرفیت ها، امکان رشد بیشتری برای خود فراهم کنند.

مناسب ترین نرم افزار دی جی برای حرفه ای ها: ABLETON LIVE 11 SUITE

مناسب ترین نرم افزار دی جی برای حرفه ای ها: ABLETON LIVE 11 SUITE

اگر تهیه کننده یا یک دی جی حرفه ای هستید، بهترین انتخاب از بین نرم افزارهای دی جی برای شما نرم افزار ABLETON LIVE 11 SUITE است. فضای نرم افزار کاملا حرفه ای و با توجه به نیازهای یک تهیه کننده در نظر گرفته شده است. مدت هاست که این نرم افزار به عنوان یک برنامه استاندارد در میان تهیه کنندگان، دی جی ها و تولید کنندگان حرفه ای موسیقی رایج است.

 مناسب ترین نرم افزار دی جی برای استریم آنلاین: OBS

برای پخش زنده و استریم آنلاین نرم افزار OBS را به شما پیشنهاد می دهیم. توانایی استریم آنلاین یک مهارت مهم برای یک دی جی به حساب می آید. برای پخش آنلاین هر کدام از نرم افزارهای دی جی را می توان با یکی از برنامه های Twitch Studioیا  Open Broadcasterترکیب و استفاده کرد؛ در حالی که OBS یک منبع رایگان، با امکانات مناسب و گسترده است که کار را برای شما راحت تر می کند.

مناسب ترین نرم افزار دی جی برای موبایل: TRAKTOR DJ 2

این نرم افزار برای کسانی مناسب است که می خواهند به صورت مبتدی و با استفاده سیستم های تلفن همراه، میکس کردن را تجربه کنند و به حرفه ای ها توصیه نمی شود. اگر استاندارد بالایی در انتخاب نرم افزار مد نظر دارید و یا اگر به دنبال یک نرم افزار با قابلیت های خیلی بالا می گردید TRAKTOR DJ 2 نمی تواند انتظارات شما را برآورده کند؛ اما اگر به دنبال یک نرم افزار ساده برای یک شروع خوب هستید، این نرم افزار انتخاب خوبی برای شماست.

مناسب ترین نرم افزار دی جی برای آیپد: ALGORIDDIM DJAY

مناسب ترین نرم افزار دی جی برای آیپد: ALGORIDDIM DJAY

این نرم افزار نیز مانند TRAKTOR DJ 2 فاقد ویژگی های یک نرم افزار دی جی حرفه ای و سطح بالاست؛ اما همانطور که پیش تر گفته شد می تواند به شما برای شروع کارتان کمک کند و یک دیدگاه کلی و مناسب از آن چه پیش روی شماست به شما بدهد.

حرفه ای ترین نرم افزار دی جی:   PIONEER REKORDBOX PRO

بهترین نرم افزار دی جی برای ویندوز و مک نرم افزار  PIONEER REKORDBOX PROاست. این نرم افزار در رقابت میان نرم افزارهای دی جی یکی از مطرح ترین نرم افزار هاست؛ اما به هیچ وجه برای افراد مبتدی توصیه نمی شود. امکانات و محیط حرفه ای این نرم افزار به دی جی کمک می کند با استانداردی بالا کار کند و در صورتی که خودش توانایی تشخیص و استفاده از ظرفیت های این نرم افزار را داشته باشد، می تواند به خوبی مهارت های خود را با کیفیتی بالا نشان دهد.

نتیجه گیری

نرم افزار های دی جی شامل طیف بسیار گسترده ای می شوند. این طیف با توجه به مولفه های فراوانی از جمله سطح و نیاز متفاوت هر فرد و امکانات سخت افزاری شکل گرفته است؛ به همین دلیل نمی توان بدون در نظر گرفتن میزان مهارت و پلتفرم مد نظر یک دی جی برای اجرای برنامه، نرم افزار مناسبی را پیشنهاد داد؛ اما با کسب اطلاعات کافی و بررسی نرم افزارهای مطرح می توان به نتیجه ای خوب و منطقی رسید. در این مقاله تلاش کردیم تا با معرفی اجمالی نرم افزارهای معروف و پر کاربرد دی جی شما را در این انتخاب یاری دهیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *