نکاتی برای تبدیل شدن به یک دی جی حرفه ای

نکاتی برای تبدیل شدن به یک دی جی حرفه ای

در دسته بندی : دی‌جی

شغل دی جی شدن در اواسط دهه 30 ابداع شد. در دهه 70، دی جی ها در کنار MCing، رقص بریک، گرافیتی و همچنین عصر دیسکو به بخش برجسته ای از صحنه هیپ هاپ تبدیل شدند. با گذشت زمان، فرهنگ دی جی در کنار فرهنگ ریو و رقص محبوبیت بیشتری پیدا کرد. آنچه که یک دی جی حرفه ای را از یک دی جی آماتور جدا می کند، نگرش او نسبت به هر جنبه ای از کسب و کار و حرفه اش است. حرفه ای ها برنامه‌ های بهتری را اجرا می کنند. درآمد بالا تری دارند و بیشتر مورد احترام قرار می گیرند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکات کلیدی ای برای تبدیل شدن به یک دی جی حرفه ای را بدانید.

بیت مچینگ، مهارت تطبیق

یادگیری نحوه بیت مچ یک مهارت ضروری برای هر دی جی ای است. این مهارت شامل تطبیق BPM و سرعت دو آهنگ برای یک انتقال موفق است. در حالی که در حال حاضر ابزار ها و تجهیزات مختلفی برای کمک به این فرآیند در دسترس هستند، مهم است که بیش از حد به آن ها وابسته نشوید. در مواقعی که میکس خودکار با شکست مواجه می ‌شود یا زمانی که باید از یک دی‌ جی وینیل، ترنزاکشن خود را مدیریت کنید، توانایی انجام بیت مچ به صورت دستی برای حفظ اعتبار بسیار مهم است. تمرین کلید تسلط بر این تکنیک است، اما زمان و تلاشی که برای آن صرف می شود، در نهایت ارزشش را دارد.

دی جی حرفه ای

مهارت های ضروری

بر تکنیک ترکیب بی عیب و نقص از طریق استفاده از عبارت نویسی، EQing و FX مسلط شوید. مهم ترین مهارت هایی که یک دی جی حرفه ای باید به آن ها توجه کند عبارتند از: میکس کردن آهنگ ‌ها به شیوه ‌ای منسجم، پخش کردن هر آهنگ برای مدت زمان مناسب و میکس کردن به دور از تولید سر و صدای زیاد. همچنین حفظ سطح صدای ثابت برای مخاطب یکی از مهم ترین نکاتی است که دی جی ها نباید فراموش کنند. EQing در میکس موسیقی و رقص و الکترونیک ضروری است، در حالی که crossfader معمولا در هیپ هاپ استفاده می شود. یادگیری تنظیم موثر این عناصر به یک ترکیب یکپارچه منجر می شود. FX ها می توانند عملکرد را بهبود ببخشند؛ اما در ابتدا باید با احتیاط از آن ها استفاده کرد.

انتخاب موسیقی، مسئولیتی مهم

برای تبدیل شدن به یک دی جی حرفه ای باید بدانید که تصمیم گیری در مورد اینکه کدام موسیقی را پخش کنید، تنها به عهده شماست. بسیار مهم است که سبک خود را شناسایی کنید و همچنین بتوانید مخاطب را بسنجید و آن ها را به یک سفر موسیقی هدایت کنید. کشف سبک منحصر به فرد خودتان نیاز به آزمایش و کاوش گسترده موسیقی دارد. صرف ساعت ‌های زیاد برای جستجوی موسیقی عالی ضروری است. در حال حاضر، می ‌توانید این کار را به راحتی و به صورت آنلاین انجام دهید. چه در جستجوی وینیل در Discogs یا Decks باشید، چه فرمت ‌های دیجیتالی در پلتفرم ‌هایی مانند Bandcamp یا Beatport، موسیقی های زیادی برای کاوش وجود دارد. این مسئولیت شماست که در بین تمام این موسیقی ها، بهترین را انتخاب کنید.

دی جی حرفه ای-2

سلیقه مخاطب

درک سلیقه مخاطبان یک مهارت ضروری برای هر دی جی ای است؛ اما اغلب نادیده گرفته می شود. تسلط بر این مهارت برای تقویت توانایی های دی جی بسیار مهم است؛ زیرا به شما این امکان را می دهد تا با مخاطبان مختلف سازگار شوید و در صحنه های بزرگ تر اجرا کنید. شما اساسا در حال ساختن یک روایت از طریق موسیقی هستید و این مهم است که با مخاطب ارتباط برقرار کنید. در نهایت، شما آنجا هستید تا آن ها را سرگرم کنید؛ بنابراین آگاهی از واکنش آن ها به موسیقی کلید اصلی است.

علاوه بر این، نوع سیستم صوتی و محل برگزاری می‌ تواند بر نحوه، زمان و آنچه که پخش می کنید تاثیر زیادی بگذارد. در یک اتاق تو خالی با جمعیت کوچک ‌تر، موسیقی ممکن است شدید تر به نظر برسد. این عوامل باید در انتخاب موسیقی مناسب مورد توجه قرار گیرد.

وقت شناس بودن، کلید موفقیت

یک دی جی حرفه ای به دیگران و همچنین قراردادی که امضا کرده است احترام می گذارد. اگر می خواهید که یک دی جی حرفه ای باشید، فراموش نکنید که شما برای کارتان پول دریافت می کنید؛ بنابراین از شما انتظار می رود که در ابتدا سر وقت بودن خود را نشان دهید.

ویژگی های دی جی حرفه ای

مدیریت درخواست ها با ظرافت بالا

در برنامه های دی ‌جی ‌ها تفاوت زیادی بین یک دی جی آماتور و یک حرفه ای وجود دارد. یکی از اصلی ترین تفاوت ها این است که آن ها چطور درخواست ها را مدیریت می کنند. یک دی جی آماتور از شنیدن و اجرا کردن درخواست ها خودداری می کند و فکر می کند حتی گوش دادن به آن ها، او را کوچک می کند. یک حرفه ای لزوما از درخواست ها خوشش نمی آید؛ اما به جای ایجاد احساس ناخوشایند در خود و دیگران ایجاد کند، آن ها را با ظرافت اداره می کند.

جمع بندی

در آخر هیچ گاه فراموش نکنید که تبدیل شدن به یک دی جی حرفه ای نیازمند وقت و علاقه بسیار زیادی است. در کنار مهارت هایی که به آن ها نیاز دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که زمان زیادی را باید صرف کنید تا بتوانید آن ها گسترش دهید و به مرور زمان خود را بهتر کنید. امیدواریم که نکاتی که در این راهنما به آن ها اشاره شد، به کمک شما آمده باشد تا بتوانید در مسیر کاری خود تبدیل به فردی بهتر شوید.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *