روش های آماده کردن کامپیوتر برای آهنگسازی

روش های آماده کردن کامپیوتر برای آهنگسازی

در دسته بندی : آهنگسازی

کامپیوتر ها یکی از تجهیزات استودیوی موسیقی یا یک آهنگساز برای پیش بردن کار های خود به آن نیاز دارد. البته یکی از باور های اشتباهی که وجود دارد، این است که خیلی از افراد فکر می کنند که برای آهنگسازی به سیستم های خیلی قدرتمندی نیاز دارند. در حالی که یک رایانه که برای آهنگسازی مناسب باشد، مشخصات متوسط رو به پایینی دارد. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر درمورد کامپیوتر برای آهنگسازی و تغییراتی که باید در آن برای ساخت آهنگ ایجاد کنید نام ببریم.

آماده سازی کامپیوتر برای آهنگسازی

کامپیوتر برای آهنگسازی

با انجام کار های زیر می توانید آهنگسازی و دی جی کردن با لپ تاپ و کامپیوتر را تجربه کنید:

  • نصب یک ویندوز جدید

یکی از بهترین راه ها برای تقویت رایانه شخصی نصب یک ویندوز جدید است. نصب یک ویندوز جدید چه برای یک رایانه جدید و چه یک رایانه ده ساله معجزه می کند. برای نصب ویندوز جدید بهتر است که تمامی فایل های خود حتی فایل هایی که روی ویندوز جدید نیستند را نیز حذف کنید. البته قبل از حذف حتما مطمئن شوید که از تمامی فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید. زیرا بعد از حذف هیچ راهی برای باز گرداندن فایل های حذف شده وجود ندارد.

بعد از نصب ویندوز جدید کمی صبور باشید تا فایل های جدید نصب شوند. مطمئن باشید که این کار برای داشتن یک کامپیوتر آماده برای آهنگسازی، ارزش وقت گذاشتن را دارد. با نصب یک ویندوز جدید و حذف فایل های قدیمی می توانید فضای با ارزش هارد دیسک خود را آزاد کنید. همچنین از شر هر بد افزاری که در پس زمینه اجرا می شود و منابع گران بهای شما را جمع می کند، خلاص خواهید شد.

  • تنظیم عملکرد سیستم

بعد از این که ویندوز خود را نصب کردید، باید تنظیمات کامپیوتر برای آهنگسازی را آماده کنید. تنظیمات درست باعث می شود تا به درستی از تمام قدرت رایانه شما برای آهنگسازی استفاده شود.

برای این که تنظیمات را به درستی انجام دهید، ابتدا وارد کنترل پنل شوید. بعد از ورود به کنترل پنل باید برخی از پارامتر های عملکرد رایانه را تنظیم کنید تا ویندوز کارآمد تری داشته باشید. برای این کار به منوی استارت بروید و گزینه Advanced system setting را انتخاب کنید. سپس در تب advanced گزینه Performance را انتخاب کنید و روی گزینه setting کلیک کنید:

  • وارد قسمت Visual Effects شوید و گزینه Adjust for best Performance را انتخاب کنید.
  • در سربرگ Advanced در قسمت Procerssor Scheduling گزینه Background Services را انتخاب کنید.
  • در سربرگ Data Execution Prevention گزینه Turn on DEP for essential Windows programs and services only را انتخاب کنید.

این ها برخی از تنظیماتی هستند که به شما کمک می کنند تا عملکرد رایانه خود را برای آهنگسازی بهبود دهید.

کامپیوتر-برای-آهنگسازی-2

  • مدیریت USB

یکی از مهم ترین پورت هایی که کامپیوتر برای آهنگسازی به آن نیاز دارد، پورت های USB هستند. چه رابط صوتی شما باشد و چه صفحه کلیدی MIDI، باید اطمینان حاصل کنید که می توانید تجهیزات خود را به راحتی به رایانه متصل کنید و بیشترین بهره را از وسایل خود ببرید. سیستم گاهی اوقات سعی می کند که با قطع برق پورت های USB برق کمتری مصرف کند؛ اما این ویژگی می تواند در حین اتصال سخت افزار های مختلف شما به رایانه باعث ایجاد مشکل شود و در کار شما اختلال ایجاد کند.

برای حل این مشکل با تایپ Device Manager در منوی استارت شروع کنید. البته می توانید آن را در Control Panel رایانه نیز پیدا کنید. سپس به قسمت Unversal Serial Bus Controllers بروید و توجه داشته باشید که وسیله ای که به رایانه متصل کرده اید باید اینجا نمایش داده شود. روی دستگاه خود کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید. سپس به برگه Power management بروید و گزینه Allow the computer to off this device to save power را خاموش کنید تا محدودیت قطع برق USB برداشته شود.

  • غیر فعال کردن برنامه های پس زمینه

برنامه هایی که در پس زمینه ویندوز اجرا می شوند تمرکز شما و کامپیوتر را از کار اصلی یعنی آهنگسازی از بین می برد. هر بار که سیستم را روشن می کنید ویندوز شروع به بارگیری و اجرای این برنامه ها در پس زمینه می کند. این کار هم سرعت و هم حافظه کامپیوتر را کاهش می دهد. برای تبدیل کردن سیستم به یک کامپیوتر برای آهنگسازی مراحل زیر را جلو ببرید:

از طریق کلید های ترکیبی Ctrl+Shift+Esc تب Task Manager را بیاورید. از تب Startup همه برنامه ها را ببینید. هر برنامه ای را که نمی خواهید از طریق گزینه Disable در پایین سمت راست غیرفعال کنید. با این کار برنامه ها تا وقتی که شما دوباره بخواهید از آن ها استفاده کنید بسته می شوند. این کار نه تنها به بهبود آهنگسازی کمک می کند بلکه سرعت و کارایی کلی کامپیوتر را هم افزایش می دهد.

نظارت و آشنایی با نحوه عملکرد کامپیوتر به شما کمک زیادی خواهد کرد که بتوانید مشکلات را تشخیص داده و از بروز آن ها جلوگیری کنید. تعداد زیادی ابزار برای نظارت بر عملکرد سیستم وجود دارد و حتی برخی از آن ها رایگان هستند. سیستم‌های OS X دارای گزینه‌ی Activity Monitor و ویندوز دارای پنجره‌ی Task Manager هستند که به شما میزان استفاده از برنامه های در حال اجرا را نشان می دهند و می توانید از این طریق برنامه های پر استفاده را شناسایی کنید و برای استفاده بهتر و سریع تر از DAW خود آن ها را ببندید.

روش های آماده کردن کامپیوتر برای آهنگسازی

  • بهبود دادن هارد دیسک

مرتب و تمیز کردن هارد، سستمی با عملکرد سریع برای شما به دنبال دارد. توصیه می شود همیشه 15 تا 20 درصد از هارد خود را خالی نگه دارید تا حداکثر کارایی را در کامپیوتر داشته باشید. با جست و جوی گزینه add or remove programs در منوی Start چیز هایی را که نیاز ندارید حذف کنید.

جمع بندی

برای آهنگسازی با رایانه خود حتما لازم نیست که بهترین و جدید ترین سخت افزار ها را داشته باشید. آهنگسازی با رایانه های قدیمی نیز امکان پذیر است. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که کامپیوتر برای آهنگسازی باید بهینه شده باشد. در این مقاله برخی از تنظیمات و راهکار هایی که کمک می کند رایانه خود را برای آهنگسازی بهینه کنید، نام بردیم.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *