راهنمای خرید پلیر و معرفی برند های مطرح

راهنمای خرید پلیر و معرفی برند های مطرح

در دسته بندی : راهنمای خرید

به عنوان یک دی جی، موسیقی شغل شما است و مطمئنا می خواهید بهترین ابزار را برای کار خود انتخاب کنید. یکی از مهم ترین ابزار های این حرفه، پخش کننده دی جی یا همان دی جی پلیر است. این دستگاه به شما کمک می کند که مانند میکسر ها، آهنگ ها را میکس و دستکاری کنید و یک موسیقی عالی برای مخاطبان خود تولید نمایید؛ اما با وجود گزینه های متنوع در بازار، کدام پخش کننده دی جی برای شما مناسب است؟ مقاله پیش رو راهنمای خرید پلیر است و به شما کمک می کند بهترین دستگاه پخش موجود در بازار را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.


نکات مهم خرید پلیر


در شروع کار دی جی کردن و همچنین در ادامه آن، باید راهنمایی های خرید تجهیزات را از منابع معتبر به دست بیاورید تا پول و وقت و انرژی شما هدر نرود. مثلاً برای خرید یک پخش کننده دی جی یا همان دی جی پلیر، باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:
• بودجه خود را مشخص کنید
اولین کاری که باید برای خرید پلیر انجام دهید، مشخص کردن بودجه است. قیمت یک پخش کننده دی جی می تواند از چند صد دلار تا چند هزار دلار باشد؛ بنابراین تعیین یک مبلغ دقیق برای خرید دستگاه مورد نظر، اهمیت بسیاری دارد؛ البته این نکته را به خاطر بسپارید که همیشه گران تر بودن به معنای بهتر بودن نیست و شما باید متناسب با نیاز خود خرید کنید.
• انتخاب نوع پلیر
به طور کلی پخش کننده های دی جی دو نوع اصلی دارند: CDJ و کنترلر.
CDJ ها دستگاه های مستقلی هستند که می توان به کمک آن ها از روی درایو های USB، سی دی و سایر رسانه ها، موسیقی خود را پخش کرد. این دستگاه ها اغلب ویژگی های پیشرفته ای دارند و برای دی جی های حرفه ای مناسب هستند. در سوی دیگر، کنترلر ها برای کار با کامپیوتر و نرم افزار های دی جی طراحی شده اند و کار کردن با آن ها چندان سخت نیست. این مدل از پخش کننده ها، به صرفه تر هستند و برای مبتدیان، یک انتخاب عالی به شمار می آیند.

خرید پلیر

• خرید پلیر متناسب با نیاز های خود
نکته بعدی که باید در خرید پلیر به آن توجه کنید، انتخاب دستگاهی است که ویژگی های مورد نظر شما را داشته باشد. درواقع لازم نیست گران ترین دستگاه پخش موجود در بازار را بخرید؛ بلکه به دنبال پخش‌ کننده‌ای باشید که بتوانید با آن موسیقی خوبی تولید کنید.
• در نظر گرفتن محیط کار
به این فکر کنید که چگونه می خواهید از پخش کننده دی جی خود استفاده کنید و این دستگاه باید تا چه اندازه کارایی داشته باشد. اگر قصد دارید در مراسم ها و مکان های این چنینی اجرا داشته باشید، به دستگاهی احتیاج دارید که کیفیت بالایی داشته باشد؛ اما اگر قصد دارید از پخش کننده خود برای تمرین در منزل یا در سفر استفاده کنید، می توانید مدل های کوچک و قابل حمل (micro DJ controllers) را خریداری کنید. همچنین اگر قرار است در محیط های کم نور برنامه اجرا کنید، باید دستگاهی بخرید که دکمه های بزرگ و خوانایی داشته باشد تا به راحتی بتوانید در نور کم آن ها را از یکدیگر تشخیص دهید و برنامه خود را به درستی اجرا کنید.


معرفی برند های مختلف

معرفی برند های مختلف

در این بخش از مقاله، سه برند برتر دنیا را به شما نشان می دهیم که برای سطوح مبتدی، متوسط و حرفه ای، محصولات مناسبی تولید می کنند و شما برای خرید پلیر می توانید آن ها را مد نظر داشته باشید:
• دی جی پلیر پایونیر (Pioneer)
این شرکت بزرگ ترین، موفق ترین و بهترین تولید کننده دی جی پلیر ها در جهان است. جدید ترین تولیدات این برند، صفحه نمایش لمسی با رزولوشن بسیار بالا دارد. اکثر مدل های این شرکت با برق مستقیم شهری کار می کنند و پشتیبانی از انواع نسخه های ویندوز، مک، IOS، اندروید و USB باعث تمایز این برند با دیگر برند های بازار می شود. لازم است بگوییم که محصولات این برند در انواع قیمت ها عرضه می شود و برای افراد حرفه ای و نیمه حرفه ای مناسب است.
• دی جی پلیر Numark
مدل های این شرکت بسیار محبوب هستند؛ زیرا جزو کنترلر های جمع و جور و کوچک اند و کیفیتشان هم بسیار خوب است. خصوصاً که نسبت به برند پایونیر، قیمت مناسب تری دارد و برای هنرجویان سطح مبتدی و متوسط، انتخابی بی نظیر است.
• دی جی پلیر Gemini
از لحاظ ظاهری، شبیه به محصولات پایونیر است اما قیمت بسیار مناسب تری دارد. در کل، کار دی جی را راه می اندازد و برای مجالس، مراسم ها و استودیو ها طراحی شده است.


دو مثال از محصولات برند های بالا

دو مثال از محصولات برند های بالا

• Pioneer XDJ-700
این مدل نسبت به دیگر مدل های پایونیر، مقرون به صرفه تر است. صفحه نمایش لمسی دارد و با برق مستقیم شهری کار می کند. از IOS، اندروید، مک و ویندوز 7 به بالا پشتیبانی می کند. یک جفت خروجی استریوی RCA و S/PDIF دارد و نرم افزار Rekordbox DJ را به خوبی اجرا می کند. این پلیر برای دی جی های سطح مبتدی و متوسط کاملا مناسب است.
• Numark NDX-500
این مدل، یک پلیر کوچک و جالب است و با نرم افزار Serato DJ سازگاری دارد. با برق مستقیم راه اندازی می شود و از Redbook CD ،‌CD-R ،‌CD-RW و MP3 CD پشتیبانی می‌کند. یک جفت خروجی RCA دارد و برای هنرمندان مبتدی و متوسط، گزینه مناسبی است.

جمع بندی


همان طور که در طول مقاله گفته شد، برای خرید پلیر باید نکات خاصی را مد نظر قرار دهید و بهتر است قبل از نهایی کردن خرید خود، بررسی ها و نظرات دی جی های دیگر را در مورد دستگاه انتخاب شده بخوانید تا مطمئن شوید نیاز های شما را به طور کامل برطرف می کند. انتخاب دی جی پلیر مناسب، تصمیم مهمی است که می تواند عملکرد و آینده کاری شما را تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین، بهتر است برای خرید آن عجله نکنید و از افراد باتجربه در این زمینه، کمک بگیرید. ما سعی کردیم برند های مختلف را بشناسانیم تا شما با مقایسه کردن، انتخاب راحت تری داشته باشید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *