معرفی چند نمونه از بهترین پلاگین های افکت Reverb

معرفی چند نمونه از بهترین پلاگین های افکت Reverb

در دسته بندی : آهنگسازی

ایستادن در یک محیط سر بسته و دست زدن باعث ایجاد یک منبع صوتی مستقیم می ‌شود و به دنبال آن انعکاس ‌های پیچیده از دیوار ها، سقف و کف بالا می ‌آیند. Reverb نتیجه این بازتاب های صوتی است که قبل از رسیدن به گوش ما از چندین سطح عبور می کند. بازتاب ‌ها در زمان ‌ها و شدت‌ های مختلف به گوش ما می ‌رسند و صدای اولیه را طولانی ‌تر می ‌کنند. در فضا های کوچک ‌تر، بازتاب ‌ها سریع ‌تر هستند و طنین کوتاه‌ تر و صمیمی ‌تری ایجاد می ‌کنند. برعکس، در فضا های بزرگ تر مانند کلیسا ها یا غار ها، انعکاس بیشتر به گوش شما می رسد و شدت کمتری دارد و صدای پیچیده و لایه ای ایجاد می کند.

پلاگین ‌های Reverb با تقلید از فضا های واقعی و تخیلی قصد دارند این افکت را تکرار کنند. با ما همراه باشید تا به سراغ معرفی بهترین پلاگین های افکت Reverb برویم.

 Lexicon MPX Native Reverb

بهترین پلاگین های افکت Reverb

Lexicon MPX Native Reverb افکت معتبر سخت افزار Lexicon را در قالب یک پلاگین مناسب ارائه می دهد. این پلاگین گزینه ‌های مختلف بهینه‌ سازی را برای سفارشی کردن Reverb به دلخواه شما به همراه نمودار پاسخ فرکانس مفید ارائه در اختیارتان می گذارد. به طور کلی، این پلاگین برای آوردن صدا های کلاسیک Reverb Lexicon به DAW شما ارزش بسیار زیادی دارد. رابط کاربر پسند این افکت، تنظیم 10 پارامتر و یافتن Reverb مناسب برای ترکیب خود را آسان می کند و آن را به یک انتخاب بسیار عالی تبدیل می نماید.

RUM KLEVGRAND

این مورد که باید حتما از آن در لیست بهترین پلاگین های افکت reverb نام برد، گزینه ای است ایده آل برای افزودن حس زنده به ساز ها در یک ترکیب، پلاگین رام شبیه سازی های معتبری را ارائه می دهد. رابط کاربری این پلاگین کاربر پسند است و به راحتی امکان تست و سفارشی سازی Reverb ها را فراهم می کند.

RUM KLEVGRAND با دو الگوی قطبی میکروفون برای هر حالت، سه حالت کاراکتر، و سه حالت پخش استریو مجهز است و یک رویکرد منحصر به فرد برای شبیه سازی را به شما ارائه می دهد. علاوه بر این، گنجاندن ویژگی «داکر» به حفظ سیگنال خشک تمیز در تنظیم‌ های موسیقی شلوغ کمک می‌کند.

Little Plate 5

 Little Plate 5 که توسط Soundtoys به دنیای دی جی ارائه شد، به دلیل صدای عمیق و گرم خود شناخته می شود. این پلاگین Reverb دارای یک رابط ساده با کنترل‌ های Decay، فیلتر بالا گذر، ترکیب و سوئیچ مدولاسیون است.

سوئیچ مدولاسیون فرآیند افزودن حرکت به واپاشی Reverb را ساده می کند و نیاز به تنظیمات پیچیده پارامتر را از بین می برد، برای همین است که این پلاگین در لیست بهترین پلاگین های افکت Reverb حضور دارد. در حالی که Little Plate 5 کیفیت Reverb فوق ‌العاده را ارائه می ‌کند، برخی از کاربران ممکن است قابلیت ‌های طراحی صدای آن را تا حدودی محدود بدانند.

پلاگین های افکت Reverb

Nexcellence

پلاگین Nexcellence که توسط PSP ارائه شد، یک گزینه فوق العاده برای اضافه کردن یک reverb به مجموعه شما است. صدای منحصر به فرد و مجموعه گسترده ای از پارامتر های قابل تنظیم، این پلاگین را به ابزاری همه کاره برای شکل دادن به موسیقی شما تبدیل می کند.

ویژگی ‌هایی مانند فشرده‌ سازی ورودی برای آهنگ ‌های غنی، تنظیمات EQ، بهبود تصویر استریو، سفارشی ‌سازی شماره فنر و موارد دیگر را کاوش کنید تا صدایی عالی برای میکس خود ایجاد نمایید.

بر خلاف Reverb های معمولی، این پلاگین فقط به گیتار کانتری و بلوز محدود نمی شود که این موضوع آن را به ابزاری ارزشمند برای هر نوازنده ای تبدیل می کند.

Valhalla Vintage Verb

پلاگین ریورب Valhalla گزینه ای است که اگر بتوانید هر کدام از نسخه های آن را به دست بیاورید، با داشتن نزدیک به ۲۰ پریست برای الگوریتم ریورب می توانید به هر فضا و اتمسفر ریوربی دست پیدا کنید. این پلاگین با الهام گرفتن از ریورب های دیجیتالی سخت افزاری کلاسیک دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی طراحی و ساخته شده است. این پلاگین کنترل تنظیمات زیادی از جمله early reflection، room size  و pre-delay و Decay به همراه دیگر جنبه های کنترل ریورب را برای شما فراهم می کند که می توانید درخور پروژه هایتان، طنین صدا را به بهترین شکل ممکن بسازید. رابط کاربری این پلاگین نیز بسیار سر راست و قابل فهم می باشد و در مجموع می توان آن را به راحتی در لیست بهترین پلاگین های افکت ریورب قرار داد.

WAVES H-REVERB

کمپانی Waves دو فناوری Reverb Convolution و Algorithmic را ترکیب کرده است تا بهترین های هردو جهان را به افکت ریورب خود بیاورد. این بدان معناست که شما واقع گرایی و اصالت پاسخ برانگیزاننده Reverb را با انعطاف پذیری سبک های الگوریتمی صدای Reverb ترکیب می کنید. افزون بر این ها این پلاگین بازه کنترل را با میزبانی مجموعه ای از گزینه ها گسترش داده است که نه تنها زمان Decay و Pre-Delay و دیگر موارد بلکه مدولاسیون پیشرفته مانند داینامیک ها، اکولایزر و سینک تمپو را برای سازگاری بیشتر با همه سبک های الکترونیک نیز فراهم کرده است.

به چند پلاگین نیاز خواهیم داشت؟

پلاگین های افکت Reverb

آیا برای رسیدن به بهترین صدا نیاز به چندین پلاگین Reverb است؟ لازم نیست. دستیابی به نتایج رضایت بخشی تنها با چند Reverb با کیفیت بالا و یا حتی تنها یک مورد امکان پذیر است. همانطور که در دنیای میکس و مسترینگ عمیق تر می شوید، ابزار ها و ژانر های مختلف را آزمایش می کنید، ممکن است متوجه شوید که به Reverb های بیشتری نیاز دارید.

هنگامی که در استفاده از انواع Reverb برای تغییر کاراکتر صدای خود مهارت پیدا کردید، می توانید Reverb مناسب را برای هر کار انتخاب کنید و در نهایت میکس های خود را بهبود بخشید. پلاگین های Reverb طیف گسترده ای از ویژگی ها را ارائه می دهند، بنابراین مهم است که در هنگام ایجاد یک فضای مجازی برای صدای خود میزان سفارشی سازی را در نظر بگیرید.

جمع بندی

استفاده از Reverb برای تولید بسیار مهم است. در حالی که DAW شما دارای یک پلاگین Reverb است، ممکن است از نظر ویژگی ها و کیفیت در مقایسه با گزینه های خارجی محدود باشد. در آخر توصیه می‌ کنیم برای افزایش ارزش تولید خود، پیشنهادات توسعه ‌دهندگان شخص ثالث، مانند مواردی را که در فهرست بهترین پلاگین های افکت Reverb وجود دارد، در نظر بگیرید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *