چه عواملی بر قیمت باند خانگی تاثیر می گذارند؟

چه عواملی بر قیمت باند خانگی تاثیر می گذارند؟

در دسته بندی : راهنمای خرید

یکی از وسایل خانه بسیار محبوب، باند خانگی است. باند ها در تولد گرفته تا جشن و مهمانی های مختلف دیگر، مورد استفاده قرار می گیرند. اگر در زمینه خرید باند اطلاعات زیادی ندارید، احتمالا خرید یک باند خانگی مناسب نیز برای شما دشوار خواهد بود؛ زیرا در بازار مدل های بسیار متنوعی وجود دارد که هر کدام قیمت های متفاوت دارند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر قصد داریم درمورد عواملی که می توانند بر قیمت باند خانگی تاثیر بگذارند توضیح دهیم.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت باند خانگی

قیمت باند خانگی

عوامل بسیار زیادی هستند که می توانند بر قیمت یک باند خانگی تاثیر بگذارند. برخی از مهم ترین عوامل عبارتند از:

  1. جنس بدنه

یکی از عواملی که می تواند روی قیمت و کیفیت کلی یک باند خانگی تاثیر بگذارد، مواد به کار رفته در ساخت بدنه آن است. به طور کلی، اکثر باند هایی که در بازار مشاهده می کنید از نئوپان یا MDF ساخته شده اند. اگر می خواهید بهترین باند خانگی را انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم که مدل های ساخته شده از MDF را انتخاب کنید؛ زیرا MDF تاثیر بسیار خوبی روی خروجی صدای باکیفیت خواهد گذاشت. علاوه بر این، باند های خانگی از جنس MDF ماندگاری بیشتری نیز دارند؛ زیرا احتمال پوسیدگی و خرابی آن ها کمتر است.

  1. مشخصات فنی

مهم ترین عاملی که می تواند روی قیمت باند خانگی تاثیر بگذارد، مشخصات فنی آن مانند آمپلی فایر، برد ها، مدار های داخلی و... است. مهم ترین عامل در تعیین کیفیت یک باند خانگی آمپلی فایر است. آمپلی فایر وظیفه ارتقاء کیفیت صدای باند را به عهده دارد. یک آمپلی فایر می تواند قدرت خروجی یک باند خانگی را حداقل تا 50 وات افزایش دهد. علاوه بر این، شما برای گرفتن صدا از ساب ووفر به آمپلی فایر مناسب نیاز دارید.

اکثر باند های خانگی موجود در بازار از آمپلی فایر های مونو، دو کانال، چهار کانال و یا شش کانال استفاده می کنند؛ به همین دلیل است که یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت باند خانگی چند کاناله، کیفیت و میزان خروجی آمپلی فایر است.

توجه داشته باشید که فقط آمپلی فایر عامل تاثیر گذار در قیمت تمام شده باند خانگی نیست. عوامل دیگری مانند کیفیت برد، مدار های داخلی باند و همچنین سایر بخش های سخت افزاری باند می توانند بر کیفیت و قیمت تمام شده تاثیر بگذارند.

  1. خروجی های دستگاه

هر باند خانگی خروجی های متفاوتی دارد. به طور کلی، خروجی باند ها را می توان به سه قسمت یعنی ساب ووفر، میدرنج و توئیتر دسته بندی کرد. اندازه اسپیکر نیز در تعداد خروجی ها و صدای تولید شده تاثیر خواهد گذاشت. اکثر باند های خانگی که امروزه در بازار مشاهده می کنید، ساب ووفر هایی با اندازه های 14، 16، 22 و 24 سانتی متر دارند. خروجی میدرنج یک باند خانگی معمولا 10 تا 14 سانتی متر قطر دارد. به غیر از میدرنج خروجی صدای توئیتر نیز که صدای زیر را تولید می کند، حدود 2.5 تا 80 سانتی متر است.

باند خانگی
  1. طراحی دستگاه

طراحی دستگاه می تواند روی قیمت باند خانگی تاثیر بگذارد. همان طور که می دانید طراحی و زیبایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ به همین دلیل است که امروزه باند ها با طراحی های مختلف وارد بازار می شوند تا بتوانند با هر سبک از خانه با هر طراحی ای سازگار باشند. هر چه یک اسپیکر طراحی شکیل تری داشته باشد، معمولا قیمت بیشتری دارد. البته به غیر از طراحی که روی قیمت باند خانگی تاثیر می گذارد، وجود ویژگی های مختلفی در طراحی مانند نورپردازی و رقص نور باند نیز می تواند قیمت کلی باند را افزایش دهد.

  1. پنل تنظیمات

پنل تنظیمات یک اسپیکر می تواند نشان دهد که چه ویژگی هایی را در خود جای داده است. پنل تنظیمات به عنوان مرکز فرمان نیز عمل می کند و شما از طریق آن می توانید باند را کنترل کنید. پنلی که برای کنترل باند روی آن وجود دارد، می تواند مدل های مختلفی داشته باشد؛ برای مثال مدل های لمسی، دکمه دار، دی جی دار و... برخی از پنل های تنظیمات رایجی هستند که می توانید مشاهده کنید.

پنل تنظیمات می تواند قیمت باند خانگی را دستخوش تغییر کند. به غیر از این، وجود امکانات نرم افزاری در پنل نیز می تواند قیمت را افزایش دهد. برخی از انواع اسپیکر ها در پنل تنظیمات خود نرم افزار هایی برای تنظیم صدا، bass ، trable، تغییر اکولایزر، حذف صدای خواننده و تغییر رقص نور اسپیکر دارند.

  1. امکانات ارتباطی

برای اینکه بتوانید محتوای صوتی مورد نظر خود را از اسپیکر بشنوید، به امکانات ارتباطی نیاز دارید. هر باند خانگی امکانات ارتباطی مختلفی مانند پورت USB دارد. همچنین اسپیکر ممکن است از ارتباطات بی سیم مانند بلوتوث برای پخش آهنگ بهره ببرد که این می تواند قیمت باند خانگی را افزایش د هد. طبیعتا هر چه تعداد پورت های ورودی و امکانات ارتباطی یک اسپیکر بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت باند خانگی-3
  1. تست های استاندارد

برخی از اسپیکر ها قبل از ورود به بازار به منظور کنترل کیفیت برای گرفتن استاندارد های مختلف آزمایش می شوند. تست اسپیکر ها قبل از عرضه آن ها برای بررسی کیفیت، نیازمند صرف زمان، انرژی و بودجه بیشتر است. اسپیکر هایی که استاندارد های مختلفی دارند، معمولا قیمت بیشتری نیز دارند.

  1. برند

برند یک اسپیکر نیز در قیمت تمام شده اسپیکر تاثیر گذار است. طبیعتا هر چه انتخاب خود را از برند های شناخته شده تری انجام دهید، باید قیمت بیشتری نیز بپردازید.

جمع بندی

انتخاب یک باند خانگی خوب کار آسانی نیست. به خصوص اگر در زمینه باند ها اطلاعات چندانی ندارید. در بازار اسپیکر های بسیار زیادی با قیمت های مختلف وجود دارند. عوامل بسیار زیادی هستند که می توانند روی قیمت باند خانگی تاثیر بگذارند. برای آشنایی بیشتر و انتخاب یک باند مناسب، در این مقاله درمورد عوامل تاثیر گذار بر قیمت باند توضیح دادیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *