خرید اسپیکر برای کافه

خرید اسپیکر برای کافه

در دسته بندی : دی جی , راهنمای خرید

امروزه موسیقی ملایم به یک عنصر مهم و ضروری در کافه ها و رستوران ها تبدیل شده است. اگر قصد دارید که یک کافه جدید راه اندازی کنید یا کافه فعلی خود را ارتقا دهید، باید خرید اسپیکر را برای کافه خود در نظر داشته باشید. سیستم های صوتی بسیار مختلفی وجود دارند که می توانید برای کافه خود انتخاب کنید. اما طبیعتا قیمت مقرون به صرفه و کیفیت خوب سیستم صوتی از مهم ترین مواردی است که در خرید اسپیکر برای کافه باید به آن توجه کنید.

منبع موسیقی اسپیکر

قبل از خرید اسپیکر باید مشخص کنید که منبع موسیقی اسپیکر شما چه وسیله ای خواهد بود. آیا به اندازه کافی بودجه دارید که پول خود را برای خرید آمپلی فایر یا تجهیزات حرفه ای خرج کنید؟ یا خیر. اگر یک منبع مناسب برای کنترل و پخش موسیقی نداشته باشید، حتی بهترین سیستم صوتی نیز نمی تواند کار زیادی برای شما انجام دهد. البته منظور ما این نیست که برای گرفتن نتیجه مناسب حتما تجهیزات صوتی گران قیمت بخرید. اگر بودجه شما برای خرید اسپیکر برای کافه محدود است، می توانید از یک لپ تاپ ساده که در خانه دارید نیز برای پخش و مدیریت موسیقی استفاده کنید.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه با لپ تاپ باید اقدامات لازم را انجام دهید. شما می توانید برای ارائه بهترین صدا به مشتریان خود، کارت صدای لپ تاپ خود را ارتقا دهید. می توانید کارت صدا های مختلفی با کیفیت بالا را با قیمت بسیار مقرون به صرفه تری نسبت به آمپلی فایر و میکسر های مختلف خریداری کنید. علاوه بر این، نصب آن ها بسیار ساده تر از نصب سیستم های حرفه ای مانند میکسر و... است.

میکسر

خرید اسپیکر برای کافه

اگر بودجه کافی برای خرید اسپیکر برای کافه را دارید و در کنار آن می خواهید یک سری تجهیزات اضافی برای بهبود سیستم صوتی خریداری کنید، میکسر ها بهترین انتخاب هستند و می توانند جایگزین لپ تاپ شوند. میکسر یک سیستم PA است که می تواند برای کنترل سطوح فرکانس سیگنال های صوتی مورد استفاده قرار بگیرد. به کمک میکسر شما کنترل بیشتری روی موسیقی در حال پخش دارید؛ برای مثال به کمک میکسر می توانید باس یک آهنگ و صدای آهنگ را کم یا زیاد کنید.

نکته ای که در خرید اسپیکر برای کافه باید به آن اشاره کنیم، این است که اگر سیستم صوتی خیلی با کیفیتی ندارید یا بودجه شما برای خرید اسپیکر محدود است، هیچ اجباری در خرید میکسر نیست. میکسر ها بیشتر برای کنترل حرفه ای موسیقی و همچنین کنترل صدا برای اجرا های زنده کاربرد دارند. اگر بودجه محدودی دارید، می توانید برای کافه های کوچک یک میکسر کوچک سه کاناله بخرید.

بلندگو

اسپیکر برای کافه

و اما به مهم ترین وسیله در تجهیزات صوتی یک کافه می رسیم. بلندگو یا همان اسپیکر مهم ترین وسیله در بین تجهیزات صوتی کافه شما محسوب می شود؛ به همین دلیل در خرید اسپیکر برای کافه باید نهایت دقت را داشته باشید.

یک اسپیکر وظیفه دریافت سیگنال های الکتریکی و تقویت آن ها را دارد. اسپیکر سیگنال های الکتریکی را به الگو های فشرده سازی هوا تبدیل می کند تا شما بتوانید به موسیقی مورد نظر خود گوش دهید. برای خرید بلندگوی مناسب لازم است که بخش بزرگی از بودجه خود را به خرید تجهیزات اختصاص دهید.

برای اینکه یک بلندگوی مناسب بخرید، باید به دو عامل مهم دقت کنید: اول اندازه و دوم وزن. در خرید اسپیکر برای کافه باید بدانید که اسپیکر ها بسته به نوع فرکانس های ساطع شده با فشار دادن امواج فشرده سازی هوا کار می کنند. فرکانس های پایین به درایور های بزرگ تری نیاز دارند تا امواج را به اندازه کافی بزرگ کنند و با طول موج های بلند سیگنال های باس مطابقت داشته باشند.

فرکانس های بالا نیز برعکس این موضوع عمل می کنند؛ به همین دلیل برای خرید اسپیکر حتما به این موضوع دقت کنید. سعی کنید تا حد امکان از خرید اسپیکر هایی که اندازه کوچکی دارند خودداری کنید. این بلندگو ها به هیچ وجه نمی توانند با تجهیزات حرفه ای رقابت کنند. توصیه می کنیم در خرید اسپیکر برای کافه تا حد امکان اسپیکر هایی را خریداری کنید که اندازه مناسبی دارند و بیش از حد کوچک نیستند.

و آخرین نکته ای که برای خرید بلندگو می توانیم به آن اشاره کنیم، وزن بلندگو است. به طور کلی بلندگو هایی که وزن بیشتری دارند، کیفیت بهتری نیز دارند؛ البته این یک دلیل قطعی برای با کیفیت بودن اسپیکر نیست. اسپیکر هایی که وزن بیش از حد سبکی دارند، معمولا هنگام پخش موسیقی دچار لرزش و تکان خوردن اسپیکر می شوند که باعث می شود در عملکرد آن ها اختلال ایجاد شود.

بهترین برند های اسپیکر

اسپیکر برای کافه

اگر می خواهید که در خرید اسپیکر برای کافه خود هیچ گونه نگرانی ای نداشته باشید، بهتر است که انتخاب خود را از بین برند های زیر انجام دهید :

  • JBL: جی بی ال از برترین تولیدکنندگان تجهیزات صوتی و اسپیکر است. اگر به دنبال بالا ترین کیفیت ممکن هستید، بهتر است که انتخاب خود را از بین مدل های محبوب این برند انجام دهید.
  • BOSE : برند Bose از برند های تولید کننده تجهیزات صوتی است. محصولات این برند کیفیت بالایی را در ازای قیمتی مقرون به صرفه عرضه می کنند که می تواند تمامی نیاز های شما را برطرف کند.
  • Audac : اگر به دنبال بلندگو هایی هستید که در کنار کیفیت بالا، ظاهر زیبایی نیز داشته باشند، بلندگو های برند Audac بهترین انتخاب برای شما محسوب می شوند.

جمع بندی

همان طور که می دانید، موسیقی به عضوی جدا نشدنی از رستوران ها، کافی شاپ ها و کافه ها تبدیل شده است؛ زیرا مردم تمایل دارند در چنین مکان هایی به موسیقی ملایم گوش دهند. کافه ها و رستوران هایی که برای مشتریان خود موسیقی ملایم پخش می کنند، شانس بیشتری برای جذب مشتری دارند. برای پخش موسیقی و جذب مشتری بیشتر به یکی از انواع بلندگو نیاز دارید. در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما درمورد نحوه خرید اسپیکر برای کافه توضیح دادیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *