راهنمای انتخاب سیستم صوتی کافی شاپ

راهنمای انتخاب سیستم صوتی کافی شاپ

در دسته بندی : دی جی

موسیقی یکی از عناصر جدا نشدنی از کافی شاپ ها است. پخش موسیقی از گذشته تاکنون در کافی شاپ ها به عنوان راهی برای مهمان نوازی و پذیرایی بهتر از مشتری شناخته می شود. به همین دلیل است که در بسیاری از کافی شاپ ها شما می توانید سیستم های صوتی را مشاهده کنید که در حال پخش موسیقی برای مشتریان هستند. البته برای انتخاب سیستم صوتی کافی شاپ باید به یک سری نکات کلیدی توجه داشته باشید تا مناسب ترین سیستم صوتی را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم انتخاب سیستم های صوتی کافی شاپ ها بپردازیم.

نکات مهم در انتخاب سیستم صوتی کافی شاپ

سیستم صوتی کافی شاپ
  • سبک موسیقی

اولین کاری که برای انتخاب سیستم صوتی باید انجام دهید، این است که مشخص کنید چه سبک از موسیقی را بیشتر می خواهید در کافی شاپ خود پخش کنید. موسیقی ها دارای ژانر های مختلفی هستند که هر کدام باید در سطح صدای مناسب خود پخش شوند. جالب است بدانید حجم صدای موسیقی حتی بر انتخاب مشتریان در کافی شاپ نیز تاثیر  می گذارد.

برای مثال اگر در سیستم صوتی کافی شاپ موسیقی ملایمی در حال پخش شدن باشد، مشتری تمایل بیشتری برای سفارش دادن خواهد داشت. در حالی موسیقی های با حجم صدای بالا ممکن است حتی مشتری را از ورود به کافی شاپ منصرف کنند.

بسیاری از کافی شاپ ها به اشتباه حجم صدای بسیار زیاد را انتخاب می کنند که حتی در فروش آن ها نیز تاثیر منفی دارد. بهتر است همیشه حجم صدا در حدی باشد که هم برای شما و هم برای افراد حاضر در سالن اذیت کننده نباشد. به طور کلی سیستم صوتی کافی شاپ بهتر است که همیشه در سطح 70 دسی بل تنظیم شود. در حالی که برای کافه های شلوغ تر و زنده تر، صدای 75 تا 80 دسی بل نیز ممکن است مناسب باشد.

به طور کلی باید بدانید که حجم صدای بالا موسیقی برای مکانی مانند کافی شاپ تاثیر منفی دارد. در عوض پخش یک موسیقی ملایم با حجم صدای متوسط در یک مکان پر جنب و جوش و زنده ای مانند کافی شاپ مناسب تر است. در اصل این شما هستید که با توجه به موقعیت و انرژی جمعیت باید صدای موسیقی را تنظیم کنید.

  • نوع بلندگو و سیستم صوتی کافی شاپ

نکته مهم بعدی، نوع بلندگو و سیستم صوتی کافی شاپ است. برای انتخاب بلندگو های ایده آل برای کافی شاپ، گزینه های بسیار زیادی وجود دارد. شما می توانید سیستم های صوتی مقرون به صرفه زیادی را از برند های مطرح تهیه کنید که از نظر کیفیت صدا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند؛ اما اگر می خواهید که سیستم صوتی همه چیز تمام داشته باشید، بهتر است که بودجه خود را افزایش دهید و از میان گزینه های رده بالا یکی را انتخاب کنید. در واقع خرید سیستم صوتی کافی شاپ را می توانید یک سرمایه گذاری مثبت برای کسب و کار خود محسوب کنید.

امروزه برند های نسبتا ناشناخته بسیار زیادی وجود دارند که کیفیتی در حد برند های معروف با قیمت بسیار کمتر ارائه می دهند. همچنین خوب است بدانید که شما سیستم صوتی مغازه خود را می توانید از بین مدل های مختلفی مانند بلندگو های دیواری، بلندگو های نامرئی نصب شده درون دیوار، بلندگو های سقفی، بلندگو های چند زاویه ای و غیره انتخاب کنید.

همچنین نوع سیستم صوتی که برای کافی شاپ خود انتخاب می کنید نیز اهمیت دارد. برای مثال کافی شاپ ها مکان هایی هستند که همیشه در آن ها مقداری نویز هست. به همین دلیل بهتر است که سیستم صوتی کافی شاپ خود را از مدلی انتخاب کنید که برای مکان های با نویز بالا مثل رستوران و کافی شاپ ها طراحی شده باشد.

راهنمای انتخاب سیستم صوتی کافی شاپ
  • محل قرار گیری سیستم صوتی

محلی که قرار است سیستم صوتی خود را در آن جا قرار دهید نیز اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید که از چند بلندگو برای کافی شاپ خود استفاده کنید، حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • محل قرار گیری اولیه: محل قرار گیری اولیه بلندگو ها از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی بهتر است بلندگو های خود را به نحوی در سالن قرار دهید که با یکدیگر شکل یک مثلث متساوی الاضلاع را تشکیل دهند.
  • جدا سازی بلندگو ها: نکته مهم بعدی برای نصب سیستم صوتی کافی شاپ، جدا سازی بلندگو ها است. اگر بلندگو های شما خیلی به یک دیگر نزدیک باشند، صدا ها با یکدیگر ترکیب می شوند و تجربه شنیدن موسیقی را خراب می کنند. این در حالی است که دور بودن بیش از حد نیز باعث تاخیر در شنیدن موسیقی و خراب شدن تجربه شنیداری می شود.
  • ارتفاع بلندگو: به طور کلی بلندگو ها بهتر است در ارتفاعی تنظیم شوند که هم ارتفاع با گوش مشتریان باشد.
  • نزدیکی به دیوار: نکته مهم بعدی ای که برای نصب سیستم صوتی کافی شاپ باید بدانید این است که دیوار ها می توانند صدا را منعکس کنند. به همین دلیل بلندگو باید یک فاصله مشخص از دیوار داشته باشد. برای مثال فاصله دو تا سه متری ممکن است بهترین نتیجه را داشته باشد؛ زیرا بازتاب صدا را به حداقل می رساند و وضوح و کیفیت موسیقی را نیز بهبود می بخشد.
سیستم صوتی کافی شاپ-3
  • کیفیت سیستم صوتی

یکی دیگر از عوامل مهم تعیین کننده، کیفیت صوتی سیستم شما است. برای این که تجربه مشتریان را از شنیدن موسیقی بهبود دهید، باید یک سیستم صوتی با کیفیت قابل قبول خریداری کنید. در واقع سیستم صوتی ای که انتخاب می کنید، باید در هر حجم صدایی یعنی از حجم صدای حداقلی تا حجم صدای حداکثری کیفیت خود را حفظ کند تا در زمان نیاز بتوانید بدون نگرانی حجم صدا را تغییر دهید.

جمع بندی

یکی از اجزای جدا نشدنی کافی شاپ ها، سیستم های صوتی هستند. کافی شاپ هایی که دارای سیستم های صوتی هستند، معمولا در جذب مشتری و فروش بهتر عمل می کنند. به همین دلیل خرید سیستم صوتی کافی شاپ یک سرمایه گذاری مثبت برای کسب و کار شما به حساب می آید. در این مقاله برخی از نکات مهمی را که باید در رابطه سیستم های صوتی کافی شاپ ها بدانید نام بردیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *