راهنمای خرید بهترین میکروفون یو اس بی

راهنمای خرید بهترین میکروفون یو اس بی

در دسته بندی : راهنمای خرید
 

اگر به دنبال یک میکروفون باکیفیت و بی دردسر می گردید تا بتوانید به راحتی در همه جا حملش کنید و بابت اتصال آن مشکلی نداشته باشید، میکروفون های یو اس بی بهترین گزینه هستند. از میکروفون های یو اس بی می توان برای اهداف گوناگونی استفاده کرد. چندان تفاوتی ندارد که شما میکروفون استودیویی را برای ضبط پادکست نیاز دارید یا برای اجرای زنده در شبکه های اجتماعی. این میکروفون ها در تمام این موارد کاربرد های خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی ویژگی های بهترین میکروفون های یو اس بی می پردازیم و شما را با ذکر نکاتی در خرید این میکروفون ها یاری می دهیم.

بهترین میکروفون یو اس بی چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین میکروفون یو اس بی

همان طور که می دانید میکروفون های یو اس بی برای افرادی که بودجه کمی دارند بهترین گزینه هستند؛ زیرا قیمتشان نسبت به کیفیتی که دارند، کاملا به صرفه است. علاوه بر این به برخی از آن ها ویژگی های اضافه مانند تقویت کننده های داخلی و جک هدفون اضافه شده است که سطح کیفیتشان را بالا تر می برد. اما آیا واقعا از لحاظ کیفیت و دیگر موارد، ارزش خرید دارند؟

این میکروفون ها این روز ها به دلیل قابل حمل بودن و استفاده آسان بسیار محبوب شده اند و پیدا کردن بهترین میکروفون یو اس بی از میان انبوهی از گزینه ها تقریبا کار دشواری است. اگر بخواهیم آن ها را از نظر کیفیت بررسی کنیم باید بگوییم که تطبیق پذیری بالایی دارند و می توانید ازشان برای لپتاپ و کامپیوتر خود بهره ببرید. در برخی از آن ها نیز امکاناتی مانند دکمه افزایش یا کاهش صدا تعبیه شده است که کیفیت کار شما را بالا تر می برد.

 علاوه بر این ها ممکن است که دارای پردازش سیگنال دیجیتالی باشند. این پردازش به شما کمک می کند تا به راحتی نویز های اضافه محیط را به صورت خودکار حذف کنید. از لحاظ وزن نیز بسیار سبک اند و می توانید آن ها را در کیف خود بگذارید و هر کجا که می خواهید ببرید.

اگر به دنبال بهترین میکروفون یو اس بی هستید بهتر است بدانید که یک میکروفون یو اس بی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. اولین مورد این که نصبشان آسان باشد. به عبارت دیگر نیازی به نصب نرم افزار های جانبی نداشته باشید، بتوانید در سریع ترین حالت ممکن کار ضبط را شروع کنید و با مشکل اتصال مواجه نشوید. همچنین میکروفونی را بهترین می دانیم که شما علاوه بر آن نیازی به خرید قطعات جداگانه نداشته باشید. این میکروفون باید به تنهایی بهترین صدا را برای شما ضبط کند. علاوه بر این ها باید با تمام سیستم عامل ها سازگار باشد و شما بتوانید با استفاده از سوکت یو اس بی دستگاه های مختلف ویندوز و مک، کار خود را برای ضبط شروع کنید.

چگونه می توان بهترین میکروفون یو اس بی را انتخاب کرد؟

انتخاب بهترین میکروفون یو اس بی

همان گونه که تا کنون ذکر کردیم، شما باید نکاتی را هنگام خرید بهترین یو اس بی در نظر داشته باشید و مطابق با نیاز هایتان دست به انتخاب بزنید. میکروفون یو اس بی شما باید با دستگاهتان همخوانی داشته باشد و بتواند از آن پشتیبانی کند. تفاوتی ندارد که کاربر ویندوز هستید یا مک؛ زیرا هر کدام از آن ها میکروفون مخصوص خود را دارند.

همچنین در ذهن خود داشته باشید که میکروفون یو اس بی را برای چه کاری لازم دارید. اگر برای تولید یک پادکست به میکروفون احتیاج دارید، به دنبال میکروفون های خازنی بروید؛ زیرا آن ها نسبت به میکروفون های داینامیک صدای باکیفیت تری را تولید و ضبط می کنند.

قیمت نیز یکی از موارد مهمی است که باید در نظر داشته باشید. درست است که معمولا بهترین میکروفون یو اس بی گران قیمت تر از باقی میکروفون ها است؛ اما در نظر داشته باشید که همیشه این گونه نیست. سعی کنید چند بررسی را از وب سایت های معتبر بخوانید و درمورد میکروفون مورد نظرتان به اندازه کافی تحقیق کنید و در نهایت پس از در نظر گرفتن تمام جوانب، خرید کنید.

میکروفون USB بهتر است یا XLR؟

میکروفون USB بهتر است یا XLR

یکی دیگر از انواع میکروفون که برای ضبط پادکست مورد استفاده قرار می گیرند، میکروفون های XLR هستند. آن ها در ابتدا به یک میکسر و سپس به کامپیوتر متصل می شوند. میکروفون هایی که در اجرا های زنده می بینید، معمولا از این نوع هستند. اگر قصد ضبط پادکست دارید، می توانید این میکروفون ها را خریداری کنید؛ اما با وجود میکروفون های یو اس بی که قیمت به صرفه تری دارند، این خرید چندان منطقی به نظر نمی رسد. میکروفون های یو اس بی این نیاز شما را به میزان قابل قبولی رفع می کنند.

بگذارید تفاوت این دو میکروفون را با مثالی روشن کنیم. برای پختن کیک در خانه همزن های معمولی کافی هستند و شما نیازی به همزن های تخصصی تر که نانوا ها و قنادان در شیرینی فروشی ها استفاده می کنند، ندارید. در هر دو مورد یعنی هم همزن و هم میکروفن، اگر پول کافی در اختیار دارید، می توانید گزینه گران تر و باکیفیت تر را بخرید. اما این نکته را نیز از یاد نبرید که ممکن است همچنان تخصص کافی را برای استفاده از آن ها نداشته باشید.

جمع بندی

چه خواننده حرفه ای باشید و چه تازه کار، میکروفون یو اس بی بسیاری از نیاز های شما را رفع می کند. این میکروفون ها هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت، مناسب هستند و ویژگی های مثبت بسیاری دارند. ویژگی هایی مانند قابل حمل بودن و پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف. امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما کمک کند تا میکروفون های یو اس بی را بهتر بشناسید و بهترین آن را برای خود انتخاب کنید. در این نوشته علاوه بر این راهنمایی، تفاوت میکروفون های USB و XLR را نیز ذکر کردیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *