خرید میکروفون داینامیک

خرید میکروفون داینامیک

در دسته بندی : راهنمای خرید

مدل های بسیار زیای از میکروفون در بازار موجود است؛ اما انتخاب بیشتر افراد به یکی از دو مدل میکروفون های داینامیک و خازنی محدود می شود. اصطلاح داینامیک را برای بسیاری از میکروفون ها به کار برده می برند؛ از این رو بهتر است با میکروفون داینامیک بیشتر آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم درمورد این میکروفون ها و نکات مرتبط با آن ها توضیح دهیم تا هنگام خرید میکروفون داینامیک انتخاب بهتری داشته باشید.

میکروفون داینامیک چیست؟

میکروفون های داینامیک بر اساس اصل القای الکترومغناطیسی کار می کنند و با این قسمت ها می توانند صدای شما را با کیفیت بالا ضبط کنند:

  • ساختار مغناطیسی ای که میدان مغناطیسی ایجاد کند.
  • عنصری رسانا که در آن اختلاف پتانسیل الکتریکی از راه سیم های سربی دریافت می شود.
  • مکانیزمی که امکان ایجاد حرکت نسبی بین عنصر رسانا و میدان مغناطیسی را فراهم کند.

مدل های میکروفون داینامیک

خرید میکروفون داینامیک

قبل از خرید میکروفون داینامیک باید بدانید که خود این دست از میکروفون ها دارای دو مدل اصلی هستند که با نام های میکروفون داینامیک با سیم پیچ متحرک و میکروفون داینامیک ریبون شناخته می شوند. در ادامه به جزئیات هر کدام از این میکروفون ها اشاره خواهیم کرد.

  • میکروفون داینامیک با سیم پیچ متحرک

به میکروفون های داینامیک با سیم پیچ متحرک، میکروفون های نواری نیز گفته می شود. این مدل از میکروفون ها دارای یک سیم پیچ متحرک با یک دیافراگم غیر رسانا و یک سیم پیچ فلزی رسانا هستند که به عقب میکروفون متصل می شود. این میکروفون ها ساختار مغناطیسی استوانه ای دارند که سیم پیچ درون آن قرار می گیرد و میدان مغناطیسی لازم و دائمی برای القای الکترومغناطیسی فراهم می شود.

در مدل های نواری هنگامی که دیافراگم به حرکت در می آید، سیم پیچ رسانا آن نیز حرکت می کند. نوسان سیم پیچ رسانا باعث ایجاد میدان مغناطیسی می شود و یک ولتاژ AC از راه القای الکترومغناطیسی در سراسر سیم پیچ میکروفون تولید می شود که به کمک آن صدای شما ضبط خواهد شد.

  • میکروفون داینامیک ریبون

میکروفون های ریبون دارای یک دیافراگم نواری شکلی هستند که خاصیت رسانایی دارد و ساختار مغناطیسی اطراف دیافراگم آن را احاطه کرده است. دیافراگم رسانا این میکروفون ها هنگامی که به حرکت در می آید، یک ولتاژ AC تولید می شود و میکروفون با آن صدا ها را ضبط می کند.

مشخصه های اصلی میکروفون داینامیک

میکروفون داینامیک

به طور کلی مهم ترین مشخصه های یک میکروفون داینامیک که پیش از خرید باید به آن ها توجه کنید، عبارت اند از:

  • استحکام و دوام

اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن اشاره کرد، میزان استحکام و دوام میکروفون ها است. اگر قصد خرید میکروفون داینامیک را دارید لازم است بدانید که در حال حاضر مقاوم ترین میکروفون های موجود، میکروفون های کویل هستند. آن ها از نظر فیزیکی مقاوم هستند؛ اما مدار غیر فعالشان در برابر ضربه چندان آسیب پذیر نیست.

  • پاسخ ضعیف در فرکانس های بالا

صدا هایی که فرکانس بالایی دارند، باعث ایجاد مشکل در حرکت دیافراگم میکروفون داینامیک می شوند. در نتیجه در صورتی که بخواهید صدایی با فرکانس بسیار بالا ضبط کنید، احتمالا صدای ضبط شده نویز خواهد داشت.

  • قیمت پایین

یکی از دلایلی که باعث می شود بسیاری از افراد به فکر خرید میکروفون داینامیک بیفتند، قیمت پایین این میکروفون ها است. میکروفون های داینامیک معمولا به دلیل ساختار ساده ای که دارند، در مقایسه با مدل های دیگر ارزان تر اند.

بهترین میکروفون های داینامیک

بهترین میکروفون های داینامیک

در ادامه برخی از بهترین مدل های میکروفون داینامیک را معرفی می کنیم.

  • میکروفون Shure SM57

اگر کمی درباره میکروفون ها جستجو کرده باشید، احتمالا اسم برند شور به گوشتان خورده است. برند شور یکی از برند های معتبر تولید کننده تجهیزات صوتی است و میکروفونShure SM57 یکی از بهترین نمونه های این برند شناخته می شود. این میکروفون ترانسفورماتور خروجی دارد و در ضبط صدا حساسیتش بالا است. این میکروفون شور برای درام، تام درام، گیتار و ضبط صدای بسیاری از ساز های دیگر چه در استیج زنده و چه در استودیو مناسب است و کیفیت قابل قبولی ارائه می دهد.

  • میکروفون Shure SM58

میکروفون پیشنهادی بعدی نیز از برند شور مدل SM58 است. این میکروفون داینامیک می تواند حتی صدا های بلند را که جزئیات زیادی دارند، به راحتی و بدون نیاز به EQ پردازش و ضبط کند. میکروفون SM58 تقریبا مشابه مدل SM57 و در مواردی حتی بهتر از آن عمل می کند. به طور کلی اگر قصد خرید میکروفون داینامیک را داشته باشید، هر دو مدل SM58 و SM57 می توانند گزینه های خوبی باشند.

  • میکروفون Electro Voice RE20

میکروفون Electro Voice RE20 نیز از انتخاب های ارزشمندی است که دیافراگم بزرگی دارد و از ویژگی فاصله متغیر که یکی از فناوری های انحصاری برند Electro voice است، بهره می برد. این میکروفون می تواند صدا های شما را با کیفیت بالا ضبط کند؛ بنابراین در میان تجهیزات استودیویی جای می گیرد و برای ضبط پادکست یا ساز بسیار کارآمد تلقی می شود.

  • میکروفون سنهایزر MD-441 U

میکروفون سنهایزر مدل MD-441 U یکی از میکروفون های باکیفیت است که صدای ضبط شده اش شبیه به مدل های گران تر خازنی است. این میکروفون از الگوی قطبی سوپرکاردیوئید استفاده می کند و برای استفاده در تمامی موقعیت ها مناسب است.

نتیجه گیری

میکروفون‌ های داینامیک به دلیل ساختار ساده، انعطاف پذیری بالا و قیمت مناسب، یکی از پر استفاده‌ ترین نوع میکروفون‌ ها در صنعت موسیقی، پخش رسانه و صنایع صوتی هستند. این نوع میکروفون با استفاده از حرکت یک عنصر نیمه ‌رسانا و دیافراگمی داخلی، صدا ها را به حالت الکتریکی تبدیل می‌ کند. این میکروفون ‌ها حساسیت و پاسخ فرکانسی بالایی دارند و برای ضبط صدا های بلند در محیط ‌های با نویز بالا به خوبی عمل می کنند. برای آشنایی بیشتر شما در این مقاله نکاتی را که پیش از خرید میکروفون داینامیک باید به آن ها توجه کنید، نام بردیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *