نکات مهم در خرید بلندگو برای کافی شاپ

نکات مهم در خرید بلندگو برای کافی شاپ

در دسته بندی : دی جی

کافی شاپ ها مکان هایی هستند که مردم در آن تمایل دارند به گفت و گو و حتی برگزاری جلسات کاری خود بپردازند. یکی از عوامل بسیار مهمی که به غیر از زیبایی کافی شاپ در جذب مشتری اهمیت دارد، موسیقی آرامش بخش در آن است. بسیاری از مردم تمایل دارند هنگامی که در کافی شاپ نشسته اند و مشغول گفت و گو هستند، به یک موسیقی آرام گوش دهند. به همین دلیل خرید بلندگو برای کافی شاپ ها امروزه به امری ضروری تبدیل شده است. در این مقاله درمورد این که چگونه می توانید بلندگو مناسبی را برای کافی شاپ خود خریداری کنید، توضیح خواهیم داد.

مدل های مختلف بلندگو برای کافی شاپ

بلندگو برای کافی شاپ

بلندگو ها دارای مدل های مختلفی هستند. شما بسته به نیاز خود باید یکی از مدل های بلندگو را انتخاب کنید. برخی از مدل های رایج عبارت اند از:

  • بلندگو های جعبه ای

متداول ترین نوع بلندگویی که در کافی شاپ ها و رستوران ها به کار برده می شود، بلندگو های باکسی جعبه ای هستند. این نوع بلندگو همان طور که از نام آن نیز پیدا است، شکلی مانند جعبه دارد و اندازه آن ها از 6 تا 15 سانتی متر متغیر است.

نصب بلندگو های جعبه ای راحت است و شما می توانید آن ها را روی دیوار قرار دهید یا روی سقف نصب کنید. علاوه بر این مدل های کوچک اسپیکر های جعبه ای به راحتی با دکوراسیون کافی شاپ شما هماهنگ خواهد شود. اندازه کوچک این مدل محدودیت هایی را برای شما ایجاد می کند؛ اما همچنان برای پخش موسیقی ملایم مناسب است.

  • بلندگو سقفی

اگر به فکر تهیه بلندگو برای کافی شاپ هستید، مدل های سقفی نیز گزینه مناسبی هستند. بلندگو های سقفی معمولا به شکل گرد طراحی می شوند. این نوع بلندگو ها معمولا در کافی شاپ هایی با سقف گچی مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیرا با کمی باز کردن فضا در سقف های گچی می توان بدون هیچ مشکلی از اسپیکر استفاده کرد.

بلندگو های سقفی درون سقف قرار می گیرند و پیدا کردن آن ها بدون دقت زیاد تقریبا غیر ممکن است. به همین دلیل از بابت هماهنگ نبودن بلندگو با دکوراسیون کافی شاپ نیز لازم نیست که نگرانی داشته باشید.

این نوع بلندگو برای کافی شاپ انتخاب مناسبی است؛ زیرا می توانید آن را در اندازه های مختلف با میزان صدا بالا یا پایین بسته به نیاز و اندازه فضای خود خریداری کنید.

  • بلندگو های حرفه ای

اگر کافی شاپ بسیار بزرگی دارید که ممکن است میزبان مراسم مختلفی مانند اجرای یک گروه موسیقی زنده باشد، بلندگو های حرفه ای تنها انتخاب شما هستند. این نوع بلندگو ها معمولا در کنسرت ها به کار می روند و اندازه بزرگی دارند.

  • بلندگو های ستونی

مدل بعدی که می توانیم به عنوان بلندگو برای کافی شاپ آن را معرفی کنیم، مدل ستونی است که از نظر ظاهری به راحتی قابل تشخیص است. بلندگو های ستونی که به آن ها بلندگو های ایستاده نیز گفته می شود، اندازه بزرگ و بلندی دارند. این اندازه بزرگ باعث می شود تا بلندگو کنترل بهتری در جهت صدای خود داشته باشد.

اگر بخواهید بهترین نتیجه را از صدای بلندگو بگیرید، به وسایل آکوستیک روی دیوار و سقف نیاز خواهید داشت که هزینه زیادی برای شما دارد و معمولا در دکوراسیون کافی شاپ اختلال ایجاد می کند؛ اما بلندگو های ستونی به دلیل کنترل جهت صدای خود، میزان بازتاب از دیوار و سقف را کاهش می دهند تا کیفیت صدا بهبود یابد. به همین دلیل اگر به دنبال بلندگو برای یک کافی شاپ بزرگ می گردید، توصیه می کنیم که حتما مدل های ستونی را انتخاب کنید.

  • بلندگو آویز

بلندگو های آویز همان طور که از نام آن ها نیز پیدا است، ظاهری شبیه به آویز دارند و از دیوار یا سقف آویزان می شوند. این نوع بلندگو ها شیک و مدرن ساخته می شوند و در طراحی داخلی ممکن است که یک جای مخصوص برای این نوع بلندگو ها در نظر گرفته شود.

با آمپلی فایر یا بدون آمپلی فایر

بلندگوی کافی شاپ

اگر به فکر تهیه بلندگو برای کافی شاپ هستید، باید صرف نظر از مدلی که انتخاب کرده اید، تصمیم بگیرید که به آمپلی فایر نیاز دارید یا خیر. یک آمپلی فایر جریان و ولتاژ را تقویت می کند تا بلندگو موسیقی مورد نظر شما را پخش کند.

اگر یک بلندگو کوچک انتخاب کرده اید، احتمالا به یک آمپلی فایر نیز نیاز خواهید داشت. البته این بستگی به مدل بلندگویی که انتخاب کرده اید نیز دارد. اگر بلندگو دارای یک تقویت کننده داخلی باشد، دیگر نیازی به آمپلی فایر خارجی نخواهید داشت. به این دست از بلندگو ها اصطلاحا بلندگو های فعال یا اکتیو گفته می شود؛ اما اگر بلندگو شما فاقد تقویت کننده داخلی است، باید برای استفاده از آن یک آمپلی فایر خریداری کنید. به این دست از بلندگو ها نیز بلندگو های غیر فعال یا پسیو گفته می شود.

منبع پخش موسیقی

بلندگو برای کافی شاپ-3

یکی دیگر از ویژگی هایی که خوب است در حین تهیه بلندگو برای کافی شاپ به آن توجه داشته باشید، منبع موسیقی بلندگو است. بلندگو های مدرن معمولا موسیقی را از برنامه هایی مانند اسپاتیفای یا دیگر پلتفرم های استریم موسیقی پخش می کنند؛ اما اگر تمایل داشته باشید، می توانید موسیقی را از طریق هارد های اسکترنال، تبلت و تلفن هوشمند از طریق بلوتوث برای بلندگو ارسال کنید تا آن ها را پخش کند. البته در روش سنتی می توان از فلش مموری ها و پخش کننده های دی وی دی و سی دی برای پخش موسیقی استفاده کرد.

جمع بندی

یکی از لوازم ضروری کافی شاپ ها، بلندگو ها هستند؛ زیرا مردم تمایل دارند در حین گفت و گو در کافی شاپ به یک موسیقی ملایم نیز گوش دهند. به همین دلیل هر کافی شاپی نیاز به یک بلندگو مناسب که کیفیت خوبی داشته باشد، دارد. در این مقاله درمورد این که چگونه می توانید یک بلندگو برای کافی شاپ تهیه کنید، توضیح دادیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *