هنگام خرید باند دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم؟

هنگام خرید باند دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم؟

در دسته بندی : دی جی

قیمت باند در چند وقت اخیر افزایش یافته است و خرید مدل های گران قیمت برای بسیاری از افراد دیگر امکان پذیر نیست. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد مجبور به خرید مدل های پایین تر با قیمت کمتر شوند. اگر یک باند با کیفیت با قیمت پایین می خواهید، باید انتخاب خود را از بین باند های دست دوم انجام دهید. سیستم های صوتی دست دوم حداقل 30 درصد از مدل های نو ارزان تر هستند. برای انتخاب باند دست دوم باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. در این مقاله به این موارد اشاره خواهیم کرد.

قیمت باند دست دوم

به طور کلی، باند هایی که حدود یک سال از عمر آن ها می گذرد با 30 درصد کاهش قیمت مواجه می شوند. همچنین باند هایی که نزدیک به سه سال است که از زمان خرید آن ها می گذرد، تا بیش از 50 درصد با مدل نو خود اختلاف قیمت دارند. یکی از مهم ترین عوامل قیمت گذاری یک باند دست دوم مدت زمانی است که از خرید آن گذشته است.

باند ها با اجزای قدرتمندی ساخته می شوند و در صورتی که به درستی نگه داری شوند حتی می توانند تا چندین دهه مورد استفاده قرار بگیرند. باند ها در صورت خرابی تعمیر پذیر هستند و تعمیر کردن آن ها نیز آسان است. اگر به دنبال یک باند با کیفیت خوب می گردید، پیشنهاد می کنیم که حتما نگاهی به مدل های دست دوم بیندازید.

وجود قطعات یدکی

باند دست دوم

برای اینکه باند دست دوم مناسبی را خریداری کنید، حتما قبل از خرید بررسی کنید و ببینید که آیا قطعات یدکی مدلی که در نظر دارید هنوز در بازار وجود دارند یا خیر. باند دست دوم ممکن است که نیاز به تعمیر داشته باشد. در صورتی که باندی خریداری کرده باشید که قطعات یدکی آن برای تعمیر در بازار موجود نباشد یا به علت کمیاب بودن با قیمت بالایی به فروش برسد، دچار هزینه های هنگفتی خواهید شد. توصیه می کنیم سراغ باند هایی که قطعات یدکی آن ها به راحتی در بازار پیدا نمی شوند، نروید.

خوب است بدانید که بعضی از باند ها با قطعات یدکی تولید شده توسط شرکت های دیگر نیز قابل تعمیر هستند. یک جستجوی ساده درباره نام برند و مدل باند دست دوم به شما کمک می  کند از وضعیت موجودی قطعات دست دوم برای تعمیر باند مطلع شوید.

باند های قدیمی در برابر باند های جدید

باند دست دوم-2

در بازار دست دوم هم می توانید باند های دست دوم مدل قدیمی را پیدا کنید و هم باند های دست دوم مدل جدید. باند های مدل قدیمی معمولا دچار مشکل خرابی تیوتر هستند؛ در حالی که مدل های جدید به خصوص باند های میان رده دچار مشکل باس هستند.

در مدل های نسبتا جدید به جای استفاده از پوشش های فومی از لاستیک استفاده می شود. هنگام خرید باند دست دوم به این نکته توجه داشته باشید. این احتمال وجود دارد که مدل های قدیمی به دلیل سال ساخت خود فرسوده شده باشند و به سرعت نیاز به تعمیر پیدا کنند.

به غیر از قطعات اصلی، هنگام خرید باند حتما به بدنه آن نیز توجه داشته باشید. لازم نیست که بدنه باند حتما سالم و بی عیب و نقص باشد. وجود خراش های جزئی در اثر ضربه های جزئی عادی است؛ اما اگر بدنه بیش از حد قدیمی و ضربه خورده است، باید در خرید باند دست دوم مورد نظر خود تجدید نظر کنید. در اکثر مواقع ضربه های سنگین به ساختار اصلی باند آسیب های جدی وارد می کنند. در صورتی که حتی باند آسیب ندیده باشد، تعویض بدنه باند تعمیر چندان آسانی نیست و برای شما هزینه نسبتا سنگینی به جا خواهد گذاشت.

خرید باند دست دوم

خرید باند دست دوم

اگر به صورت حضوری می خواهید خرید کنید، حتما از فروشنده سوالات خود را بپرسید تا به خوبی از وضعیت محصول با خبر شوید. پرسیدن سوالات مختلف درمورد محصول به شما کمک می کند تا متوجه شوید که صاحب وسیله به خوبی از باند مراقبت کرده است یا خیر. کسانی که معمولا اطلاعات زیادی درمورد محصول خود دارند از وسیله خود نیز به خوبی مراقبت کرده اند.

در خرید باند دست دوم اگر فروشنده ادعا می کند که خودش باند را نو خریده است، حتما از او بخواهید که رسید خرید محصول را به شما نشان دهد. همچنین حتما بپرسید که کارتن محصول را هنوز دارد یا خیر. اگر باندی که خریداری می کنید بسته بندی شرکتی داشته باشد، احتمال آسیب هنگام حمل و نقل آن به حداقل می رسد.

در شرایطی که امکان خرید حضوری را ندارید و نمی توانید باند دست دوم را بررسی کنید، حتما از فروشنده بخواهید که قبل از خرید عکس هایی را از تمامی زوایا برای شما ارسال کند. عکس هایی که فروشنده برای شما می فرستد، باید به خوبی قسمت های مختلف باند را از نزدیک نشان دهد. بسیاری از مشکلات باند مانند ضربه و خوردگی در تصویر مشخص خواهند بود.

ایده آل ترین حالت خرید باند دست دوم این است که بتوانید باند ها را به صورت حضوری تست کنید؛ برای مثال یک آهنگ از آن ها پخش کنید تا کیفیت صدا و سلامت درایور باند را ازریابی کنید. اگر می توانید باند را به صورت حضوری بررسی کنید، برای تست صدای باند ها حتما گوش خود را در کنار درایور های باند قرار دهید و مطمئن شوید صدایی که باند تولید می کند نویز نداشته باشد.

جمع بندی

بسیاری از محصولات را می توان دست دوم خریداری کرد. با خرید محصولات دست دوم می توانید مدل های بالا  تر با قیمت کمتری را انتخاب کنید. یکی از محصولاتی که خرید دست دوم آن را پیشنهاد می کنیم، باند ها هستند؛ زیرا معمولا کیفیت ساخت بالایی دارند و به راحتی خراب نمی شوند. با این حال، هنگام خرید باند دست دوم باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید که در این مقاله آن ها را نام بردیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *