آموزش دی جی حرفه ای

آموزش دی جی حرفه ای

در دسته بندی : دی جی

دی جی ها وظیفه مدیریت و پخش موسیقی های مراسم های مختلفی مانند عروسی ها و جشن ها را به عهده دارند. دی جی ها افرادی هستند که موسیقی های مناسب را در لحظه برای پخش در بین جمعیتی عظیم انتخاب کنند. علاوه بر این دی جی باید بر نحوه کار با بسیاری از تجهیزات صوتی مخصوص این شغل تسلط داشته باشد. یک دی جی باید آموزش های لازم را در این زمینه ببیند تا به خوبی این کار را انجام دهد. در این مقاله برای آموزش دی جی حرفه ای ، برخی از مهم ترین نکاتی که باید بدانید را نام برده ایم.

تجهیزات مورد نیاز دی جی

آموزش دی جی حرفه ای

به عنوان یک دی جی، شما برای نشان دادن استعداد های خود نیاز به تجهیزات مختلفی دارید؛ برخی از مهم ترین تجهیزاتی که یک دی جی نیاز دارد عبارت اند از:

  • کیف بزرگ

یک کیف قابل اعتماد و بزرگ، اولین وسیله ای است که هر دی جی ای باید داشته باشد؛ زیرا شما برای حمل تجهیزات مختلف خود به آن نیاز دارید. به طور کلی در آموزش دی جی حرفه ای باید بگوییم که کیف شما باید سه ویژگی مهم داشته باشد: اول این که به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمامی وسایل شما را در خود جای دهد؛ دوم این که به تعداد کافی جیب برای کابل ها و لوازم جانبی شما داشته باشد و سوم این که در عین بزرگ بودن، سبک و قابل حمل باشد.

  • لپ تاپ

دومین وسیله ضروری مورد نیاز یک دی جی، لپ تاپ است؛ شما حتما به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز ندارید. یک لپ تاپ با پردازنده معمولی و رم 4 گیگابایت و یا نهایتا 8 گیگابایت برای شما کافی است. البته در آموزش دی جی حرفه ای باید بگوییم که سایر مشخصات لپ تاپ باید با نیاز های یک دی جی همخوانی داشته باشد؛ برای مثال صفحه نمایش لپ تاپ بهتر است که بزرگ و مات باشد. همچنین باید کیفیت ساخت خوبی داشته باشد تا در جا به جایی های متعدد روزمره دچار مشکلی نشود و از همه مهم تر پورت های کافی برای اتصال به تجهیزات شما را داشته باشد.

  • کنترلر

کنترلر یک وسیله ضروری برای دی جی است تا بتواند از طریق دستگیره ها، دیسک های چرخان، فیدر ها و دکمه های مختلف آن موزیک خود را میکس و تنظیم کند.

آموزش دی جی حرفه ای

  • هارد اکسترنال

در آموزش دی جی حرفه ای باید این نکته را یادآور شویم که شما به عنوان یک دی جی نیاز دارید که موسیقی ها و نمونه کار های خود را همیشه همراه خود به صورت آرشیو شده داشته باشید. بهترین وسیله برای این کار به غیر از لپ تاپ دی جی، هارد های اکسترنال هستند که در برابر ضربه مقاوم اند.

  • رابط صوتی

رابط صوتی به شما این امکان را می دهد که تجهیزات دیگر خود مانند ابزار ها و میکروفون های مختلف را به رایانه خود متصل کنید. علاوه بر این یک رابط صوتی می تواند کیفیت صدایی که به رایانه شما می رسد را ارتقا دهد.

  • نرم افزار میکس

یکی از قسمت های بسیار مهم در فرایند آموزش دی جی حرفه ای ، یادگیری نحوه کار با نرم افزار های میکس است. برخی از دی جی ها هنوز هم استفاده از صفحه های گرامافون وینیلی قدیمی را ترجیح می دهند. اما بسیاری از دی جی ها نیز ترجیح می دهند تا این کار را با نرم افزار های میکس انجام دهند. به هر حال یک دی جی حرفه ای باید نحوه کار با هر دو را بلد باشد؛ پس توصیه می کنیم که همیشه در بین تجهیزات خود نرم افزار میکس هم داشته باشید.

  • هدفون استودیویی

یکی دیگر از تجهیزاتی که در آموزش دی جی حرفه ای اهمیت دارد، هدفون استودیویی است. به طور کلی در انتخاب هدفون استودیویی باید به کیفیت صدای هدفون، پشت باز یا بسته بودن آن و میزان مقاومت وسیله دقت داشته باشید.

چگونه به دی جی بهتری تبدیل شویم؟

چگونه به دی جی بهتری تبدیل شویم؟

برای تبدیل شدن به یک دی جی بهتر، راه های مختلفی وجود دارد. برخی از تمرین هایی که در آموزش دی جی حرفه ای به علاقه مندان این حوزه داده می شود عبارتند از:

  1. یادگیری تکنیک های اولیه

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک دی جی حرفه ای، یادگیری تکنیک های اولیه است. برخی از مهم ترین تکنیک های اولیه عبارت اند از:

  • Beatmatching: Beatmatching یعنی دریافت دو آهنگ برای پخش با یک ضرب و سرعت.
  • EQing: تغییر فرکانس برای ترکیب آهنگ ها یا برجسته کردن صدا های خاص.
  • فازر ها: تغییر عمق برای ایجاد صدای سنتز تر (مانند صدای ربات).
  • نسبت فشرده سازی: این نسبت فاصله بین کم صدا ترین و بلند ترین سطح صدا را کاهش می دهد.
  • ریورب: ریورب نوعی افکت محبوب است که برای ایجاق عمق و انعکاس به صدا استفاده می شود.
  1. میکس کردن آهنگ

یکی از کار هایی که در فرایند آموزش دی جی حرفه ای به آن اشاره می شود، میکس کردن آهنگ هایی است که خودتان ساخته اید. برای این که به یک دی جی حرفه ای تبدیل شوید، باید بتوانید آهنگ های خود را میکس کنید. شما می توانید آهنگ های بدون قانون کپی رایت را از سایت های مختلف دانلود و کار میکس خود را شروع کنید تا مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید.

  1. آهنگ های خود را منتشر کنید

یکی از بهترین کار هایی که می توانید برای شناخته شدن و تبدیل شدن به یک دی جی حرفه ای انجام دهید، منتشر کردن آهنگ هایی است که میکس کرده اید. بعد از این که مطمئن شدید آهنگ شما برای انتشار به کیفیت لازم رسیده است، می توانید آن را در رسانه های اجتماعی مختلف آپلود و پخش کنید تا دیگران از استعداد های شما با خبر شوند.

جمع بندی

تبدیل شدن به یک دی جی حرفه ای کار چندان راحتی نیست. به همین دلیل اگر می خواهید که تبدیل به یک دی جی حرفه ای شوید، باید راه طولانی را پشت سر بگذارید. شما باید کار با ابزار های مخصوص مانند میکسر و کنترلر را یاد بگیرید. برای آشنایی بیشتر در این مقاله به آموزش دی جی حرفه ای و نکاتی که شما را به دی جی بهتری تبدیل می کند پرداختیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *