معرفی سبک: Garage House
Garage House که در اصل تحت عنوان موسیقی Garage و همچنین New York house شناخته می شود، یک سبک از موسیقی dance می باشد که شانه به شانهی موسیقی سبک house توسعه پیدا کرده است. گاراژ که یک روح پر احساس متشکل از صداهای متاثر از R&B دارد، در طول اوایل تا اواسط دهه ی 1980 در کلاب شبانه ی Paradise Garage در شهر نیویورک و کلاب Zanzibar در Newark و New Jersey ایالات متحده توسعه پیدا کرد.
وجه اشتراکات بسیاری بین آن و موسیقی سبک House اولیه وجود داشت و گفتن اینکه آنها دو سبک جدا از هم هستند را سخت می کرد. اینها همه مربوط به قبل از شروع و توسعه ی سبک Chicago house اتفاق افتاده بود و با توجه به همه سبک های موسیقی، آن به طور نسبی به سبک Disco بیشتر از دیگر سبک ها نزدیک بود.
از آنجایی که سبک Chicago house به محبوبیت جهانی دست یافت، صحنه های موسیقی garage نیویورک نیز از زیر چتر سبک موسیقی house بیرون آمد و متمایز شد. دی جی هایی که این سبک را پلی می کردند شامل: Tony Humphries، Larry Levan و Junior Vasquez بودند.
سبک Garage دیگر سبک های موسیقی مانند سبک های Speed Garage و UK garage را نیز به مسیر اصلی امروزیشان سوق داد و هدایت کرد. در مقایسه با دیگر فرم های موسیقی house، به موسیقی Garage بیشتر پرداخت شده و آن شامل ریف پیانو های تاثیر گرفته از انجیل و صدای وکال زنان می باشد.
در مقایسه با دیگر شکلهای موسیقی House ،Garage شامل عبارات پیانوی تاثیر گرفته از سبک Gospel (نوعی از موسیقی است که باورهای زندگی مذهبی مسیحیان موضوع اصلی آن است) و وکال زنان میباشد.
این سبک در دهه ی 1980 در ایالات متحده و در دهه ی 1990 در انگلستان به محبوبیت رسید. موسیقی Dance در ابتدا در دهه ی 1980 با استفاده از ابزارآلات و ساز های الکترونیکی مانند سینتی سایزر ها، سکوئنسر ها و درام ماشین ها ساخته می شدند. این ساز ها بخش مهم و ضروری برای ساختن موسیقی Garage بودند.
مسیر موسیقی گاراژ در وهلهی اول توسط دی
درام ماشین |
سکوتک Paradise Garage در نیویورک تحت تاثیر قرار گرفت، جایی که دی جی Larry Levan پر نفوذ به خاطر تنوع موسیقیایی و نوآوریهای خودش و پخش رکوردها مشهور شده بود و به عنوان اولین نفری که موسیقی مدرن Dance کلاب را تولید کرد شناخته میشد که در کنار دی جی Frankie Knuckles کار خود را شروع کرد.
بهترین محل اقامت ده ساله اش در کلاب شبانه ی Paradise Garage در نیویورک بود. او یک مکتب را برای نام گذاری ست های خودش توسعه داد و اسم آن را "Saturday Mass" گذاشت. و دی جی François Kevorkian، تأثیرگذار در سبک پست دیسکو ، با معرفی زیبایی های سبک داب در موسیقی رقص، لوان را تأیید کرد.
در کنار Knuckles، لوان با ماشین های درام و سینت سایزرها در آهنگسازی و ست های زنده خود، با صدای الکترونیک و پست دیسکو، که گواهی بر موسیقی house بودند را تجربه کرد.
با توجه به مجلهی بریتانیایی Blues & Soul، موسیقی گاراژ معاصر با آثار Boyd Jarvis و Levan از گروه The Peech Boys شروع شد. Jarvis با استفاده از سوابق اولیه گروه خودش یعنی Visual، به نامهای "Somehow, Someway" و "The Music Got Me" که در سال 1983 در لیبل Prelude Records – PRL D 650 منتشر شدند و رکورد های The Peech Boys آغازگر این سبک بودند. محبوبیت این سبک در انگلستان، یک سبک مشتق شده به نام UK garage را به وجود آورد. اما دومین ترک تاثیر گذارتر بود که بعدا توسط آهنگسازان جریان اصلی یعنی Robert Clivillés و David Cole از گروه موسیقی C+C Music Factory سمپل شد.
منبع دیجی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
0 دیدگاه