معرفی 11 سایت دانلود سمپل رایگان

معرفی 11 سایت دانلود سمپل رایگان

در دسته بندی : آهنگسازی

برخی از افراد می گویند یافتن سمپل هایی که از قبل در آهنگ ها به کار رفته کاری بیهوده است و برخی دیگر بر این باور اند که یک پکیج درام EDM می تواند موانع زیادی را از سر راه بردارد. البته این گفته ها لزوما درست یا نادرست نیستند. امروزه پکیج های رایگان سمپل فراوانی در دسترس اند که می‌ توانند در ایجاد دیدگاهی موشکافانه درمورد تِرک ها به شما کمک کنند. نکته بارز در گزینش این پکیج ها و سمپل ها این است که شما باید از داشتن اجازه نامه از سوی شرکت سازنده مطمئن باشید. همچنین اگر می خواهید ترک های تجاری بسازید با لیبل ها قرارداد ببندید. بنابراین آشنایی با شرکت هایی که سمپل های معتبر و رایگان ارائه می دهند، بسیار کمک کننده خواهد بود. در این مقاله تعدادی از سایت های ارائه دهنده دانلود سمپل رایگان را به شما معرفی می کنیم.

  1. BandLab Assistant

BandLab Assistant  یک DAW آنلاین است که به شما کمک می کند با دوستانتان آهنگ بسازید، ضبط کنید و دستاورد هایتان را مجددا بارگذاری کنید. همچنین اجازه می دهد به کتابخانه سمپل های رایگان دسترسی داشته باشید، آن ها را دانلود کنید و در هر DAW دیگری که خواستید به کار ببرید. شما با این سمپل رایگان موسیقی می توانید لوپ های صدا، MID و تک شات ها را به آسانی به درون DAW خود منتقل کنید. سمپل های BandLab Assistant  برای سبک هایی مانند  Lo-Fi Hip Hop، Bassline House، Latin Pop،Chicago House  و  Industria Metal  ایده آل هستند.

  1. Samples From Mars

شرکت Samples From Mars متخصص به صدا در آوردن ماشین های سخت افزاری کلاسیک است که به دست هزاران آهنگساز خلاق بنا شده است. ویژگی بارز این سمپل ها رکورد شدنشان به وسیله سخت افزار های آنالوگ است که گرمای بیشتری به صدای آن ها می دهد. با هر دیدی که بنگرید از دیگر سمپل های دیجیتالی متمایز اند و در رده های بالاتری جای می گیرند. تمام سمپل های این سایت به وسیله بهترین سینت ها و درام ماشین ‌های آنالوگ گرفته شده اند، هر صدا از تمیز ترین نسخه ها است و اندازه سمپل و لحن های گوناگون دارد.

دانلود سمپل رایگان
  1. Legowelt

جمع آوری بهترین سمپل های جهان سال ها زمان می برد و اصلا کار ساده ای نیست. این شرکت به شما کمک می کند تا سمپل ها، تک شات ها و لوپ های رده اول را به آسانی بارگزاری کنید. آن ها در استودیوی خود از بهترین سینتی سایزر ها و درام ماشین های جهان نمونه برداری می‌ کنند و آن ها را برای دانلود در اختیار کاربران قرار می دهند. تمام صدا های Legowelt با فرمت Wav و کیفیت ۱۶ بیت هستند. شما در این سایت می‌ توانید به صدای سینتی سایزر های گران قیمت و با ارزشی مانند Roland Juno 106 دسترسی داشته باشید.

  1. Goldbaby

پکیج های سمپل این کمپانی کاملا اصیل اند و از درام ماشین های قدیمی و سینت های وینتیج و واینیل ها گرفته شده اند. شما با دانلود آن ها سمپل هایی با گرمای رکورد آنالوگ دریافت می کنید. ویژگی ای که شاید دیگر نمونه های سمپل رایگان نداشته باشند. این شرکت با غول های بزرگ صنعت آهنگسازی مانند  Ableton، FXpansion، iZotope، Native Instruments  و PreSonus همکاری داشته و همین امر گواهی بر کیفیت بالای ساخته های آن است.

  1. Noiiz

عضویت رایگان در سایت Noiiz به شما دسترسی دانلود رایگان بسته های دلخواهتان را می دهد. در این سایت بیش از ۵۰۰ بسته ی سمپل رایگان موجود است که هر کدام ۱۰ صدا دارند و در بر گیرنده تمام سبک های موزیک مانند جاز، ترپ، d’n’b،neo-soul  و ... هستند. شما می توانید علاوه بر این سمپل ها در ازای پرداخت ۱۰ دلار در ماه به بسته های سمپل جدید دسترسی داشته باشید. این شرکت مانند BandLab Assistant یک اپلیکیشن پلاگین میکس و ساخت موزیک به نام Noiiz دارد.

  1. Citizen DJ

یکی از ویژگی های شگفت انگیز این پلتفرم، دیتابیس سمپل های رایگانی است که کنگره کتابخانه آمریکا گردآوری شان کرده است.  Citizen DJمنبعی است که با آن می توانید صدا های ضبط شده بیش از ۱۰۰ سال گذشته را در یک رابط کاربری بررسی کنید. این منبع شامل موسیقی متن فیلم ها، آگهی خدمات همگانی، تکه های گفتاری و رکورد های کلاسیک است.  هنگامی که سمپل خود را برگزیدید، به کمک یک سکوئنسر می ‌توانید آن را به آسانی برش بزنید و هزاران کلیپ از پکیج های سمپل را در اختیار داشته باشید. این سایت برای سازندگان سبک هیپ هاپ بسیار ارزشمند و کارآمد خواهد بود.

دانلود سمپل رایگان 2
  1. BBC Sound Effects Library

بی بی سی یک مجموعه گسترده از افکت های صدای خودش را در چهارچوب فرمت Wav به صورت رایگان در دسترس همگان گذاشته است که شامل بیش از ۱۶۰۰۰ نمونه سمپل رایگان می شود. بی بی سی در سال ۱۹۲۰ آغاز به جمع آوری آن ها کرده است. این صدا ها به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند و از موسیقی جنگ جهانی دوم تا کلیسای جامع سنت پل، ماشین لباسشویی، آتشفشان و ... را در بر می گیرند. آن ها تمام اهداف شخصی، آموزشی و تحقیقاتی را پوشش می دهد. یکی از ویژگی های این سمپل ها این است که نمی توانید در ترک های تجاری به کار بگیریدشان. با این حال منبع الهامی ایده آل برای تقویت قوه تخیل شما برای طراحی یا ساخت صدا های منحصر به فرد محسوب می شوند.

BBC Sound Effect بیش از 30000 کلیپ از سراسر جهان را که در 100 سال گذشته تولید شده اند و برای تولیدات محصولات رادیویی و تلویزیونی کاربرد دارند، در خود دارد. یکی دیگر از قابلیت های این سایت امکان دسترسی به ضبط ها بر اساس تاریخ است. شما همچنین می توانید با دانلود سمپل رایگان، آهنگ های خود را با استفاده از قابلیت میکسر مود ترکیب کنید و به اشتراک بگذارید.

  1. Freesound

گزینه بعدی که بسیار ارزشمند است، Freesound نام دارد که در جایگاه پایگاه داده های مشترک، نمونه سمپل های ساخته شده به دست افراد مختلف را برای دسترسی همگان مهیا کرده است. شما نیز می توانید در آن جا سمپل های خودتان را بارگذاری کنید. این سایت دارای سیستم رتبه بندی، شکل موج، تگ ها، شمار بارگیری و دیگر فیلتر های کارآمدی است که به پیدا کردن آسان تر نمونه های شما کمک می کند. البته باید برای به کار گیری این نمونه ها در ساخت ترک های تجاری اجازه نامه دریافت کنید.

یکی از ویژگی هایی که این سایت را از سایت های مشابه متمایز می کند، قابلیت جست و جوی بی نظیر آن است. با استفاده از کلمات کلیدی یا عملکرد «شبه صدا» می توانید دقیقا به آن چه که دنبالش هستید، دست یابید و با کمک گزینه هایی مانند «صدای روز» و «افزوده های اخیر» یافته هایتان را فیلتر کنید. علاوه بر این ها در کنار نام هر صدا، تعداد دفعاتی که بارگذاری شده به همراه توضیحات مهم دیگر نشان داده شده است.

دانلود سمپل رایگان3
  1. Looperman

لوپرمن نیز مانند Freesound  منبعی است که به دست جامعه فناوری موزیک ساخته شده است و گردانده می شود. کاربران در آن می توانند صدا های دلخواهشان را بارگذاری کنند. این سایت دانلود رایگان صد ها هزار لوپ، آکاپلا و تکه های صوتی و گفتار های رایگان در خود دارد. جست و جو در لوپرمن آسان است و می توانید با گزینش شاخه های آکاپلا یا لوپ و سمپل و واژه های کلیدی مانند دسته بندی سبک، کلید موزیک و … به آسانی و به درستی سمپل های دلخواهتان را پیدا کنید.

این سایت از آنجایی که بیش از 200000 ورودی در پایگاه داده و آپلود های جدید هر روز دارد، برای کسانی که به تازگی کار خود را در این حوزه آغاز کرده اند، انتخابی ایده آل است. همان گونه که پیشتر نیز اشاره شد، ژانر های منابع لوپرمن بسیار متنوع است و با آن می توانید تمام ایده های خلاقانه و به ظاهر دور از دسترس خود را تحقق بخشید. اگر درمورد نحوه استفاده از منابع لوپرمن سوالاتی دارید، می توانید وارد وبلاگ این سایت شوید و پاسخ آن ها را بیابید.

  1. Bedroom Producers Blog

این سایت همان گونه که از نامش نیز مشخص است، مجله ای دیجیتال است که تولیدکنندگان موسیقی می توانند در آن اطلاعات جامع و کاملی را درمورد تمام جنبه های تولید موسیقی، پلاگین ها و ابزار های طراحی صدا و نمونه هایی از آن ها، کسب کنند. در این وب سایت شما می توانید به کیت های درام رایگان، نمونه هایی از صدای پیانو و گیتار و جلوه های صوتی به همراه بسیاری از صدا های دیگر دسترسی داشته باشید. برای آشنایی با چگونگی فیلتر کردن جست و جو ها در Bedroom Producers Blog مقالات متعددی گردآوری شده است.

  1. SampleSwap

SampleSwap برای نخستین بار در سال 2001 آغاز به کار کرد و در آن زمان تنها، پوشه ای بود که نمونه های صوتی Canton Becker را جمع آوری می کرد. او دو سال بعد آن ها را به صورت آنلاین منتشر کرد سپس به انتخاب دستی و به اشتراک گذاشتن آثار ارسال شده از دیگر خلاقان پرداخت. هم اکنون تمام مجموعه به صورت دستی در دسترس است.

 جمع بندی

سمپل های رایگانی که امروزه در اختیار علاقه مندان حوزه موسیقی قرار گرفته است، به آن ها دیدی همه جانبه و عمیق تر نسبت به ضبط ترک ها می دهد. نکته مهم آن که باید از قبل از اجازه نامه آن مطمئن باشید؛ زیرا استفاده از هر کدام محدودیت هایی دارد. در این نوشته سعی کردیم نمونه هایی از سایت های سمپل رایگان را به همراه ویژگی های مثبت و منفی شان مورد بررسی قرار دهیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *