10 نفر از بهترین دی جی های دنیا که  بالای 50 سال سن دارند.

10 نفر از بهترین دی جی های دنیا که بالای 50 سال سن دارند.

در دسته بندی : دی‌جی

در حالی که به نظر می رسد طیف گسترده ای از دی جی ها جوان هستند، سبک هایی که کمی قدیمی تر هستند و از شروع صنعت دی جی شکل گرفته اند، همراه با دی جی های آن زمان رشد کردند و تا به امروز باقی ماندند که هنوز برخی از این دی جی ها به نوعی صاحب سبک و پیشگامان مسیری جدید به حساب می آیند. پس سن چیزی جز یک عدد نیست. ما در این مقاله 10 شخصیت پر نفوذ دی جی موسیقی الکترونیک را که بالای 50 سال سن دارند و در لیست بهترین دی جی های دنیا قرار می گیرند به شما  معرفی می کنیم.

توجه: املای کلمه «دی جی» به صورت «دیجی» صحیح نیست؛ اما به دلایل فنی و دسترسی افراد بیشتری به این مطلب، این کلمه به صورت «دیجی» نگارش شده است.

DJ Jazzy Jeff

دی جی جیزی جف یک اسطوره ی واقعی در پلی کردن با ترن تیبل ها می باشد. او متولد ۱۹۶۹ است، بالای 50 سال سن دارد و هنوز یکی از بهترین دی جی های دنیا است. هیچ کس نمی تواند منکر تجربه و مهارت های دی جی کردن  جی جیزی جف شود. او از سال 1980  شروع به کار کرد و تا به امروز هیچ نشانه ای از کند شدن سرعت فعالیت موسیقی او دیده نشده است. او همچنان هم تور ها و مصاحبه های زیادی را در سراسر دنیا انجام می دهد و از دیجی های معروف خارجی است. او در طول دوران فعالیت حرفه ای اش در مسابقات زیادی برنده شده و جوایز و افتخارات زیادی از جمله قهرمانیDMC، چندین جایزه و نامزدی گرمی و American Music Awards را در کارنامه خود دارد.

Ben Watt

بهترین دی جی های دنیا

او تنها یک دی جی نیست بلکه خواننده، ترانه سرا، نویسنده و همچنین موسیقیدان ماهری نیز هست. او در ابتدا یک موسیقیدان سبک جاز و نویسنده ی کتاب های بیزینس بود و به نوعی از همان اول  مسیر زندگی اش با موسیقی گره خورده بود. بن همچنین لیبل های موسیقی موفقی را برپا کرده است که در سبک های دیپ هاوس و تکنو فعالیت می کنند، او در سال ۱۹۶۲ به دنیا آمده است و نامش سال ها است در میان معروف ترین دی جی های دنیا می درخشد.

Carl Cox

تنها چیزی که در یک جمله می توان درباره ی کارل کاکس گفت، این است که او نمادی از موسیقی هاوس و تکنو است، او متولد سال ۱۹۶۲ است و به صورت مکرر هر ماه در  برنامه  Essential Mix  از رادیو BBC ست های خود را پخش می کند، کاکس دو لیبل ضبط دارد و در هر فستیوالی به دلیل اعتبار زیادش استچی مخصوص به او تعلق می گیرد. اجرا های او در کلاب ها و فستیوال های مختلف هزاران مخاطب را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند. او یکی از بهترین دی جی های دنیا است و بی شک نام او تا ابد در این صنعت ماندگار خواهد ماند.

Derrick May

دریک می با ایجاد یک نوع جذاب تر و آینده نگر تر از موسیقی سبک هاوس که بعد ها به داب تکنو تبدیل شد به همراه دوستانش Juan Atkins و  Kevin Saundersonبه قطبی از موسیقی دیترویت تبدیل شده بود. او برای دو سال 2003 و 2004 مسئول فستیوال Detroit Electronic Music Festival  بود و با تغییر نام این فستیوال به Movement  دارای اعتباری جهانی شد. امروزه او را به عنوان صدای تکنو دیترویت می شناسند، و او به صورت منظم در یک برنامه ی توریستی بین المللی دی جی می کند. دریک می در ۶ آوریل ۱۹۶۳ به دنیا آمد و اکنون بیش از 60 سال سن دارد. لیست اسم دی جی های معروف بدون نام دریک می کامل نیست.

Jeff Mills

بهترین دی جی های دنیا

جف میلز که با عنوان جادوگر "The Wizard" نیز شناخته می شود اکنون بیش از 60 سال سن دارد و متولد ۱۸ ژوئن ۱۹۶۳ است. بیشتر معروفیت جف میلز به خاطر استفاده از سه دک، یک درام ماشین 909، و پخش بیش از 70 ترک در یک ساعت به دست آمده است. او در میان هنرمندان تکنو بسیار محترم است و حتی Eminem نیز از او حمایت می کند، در آهنگ Groundhog Day از آلبوم Marshall Mathers LP 2  امینم از کشف کردن یک دی جی با مهارت میکس کردن فوق العاده می گوید و گفته اگر شما به The Wizard گوش نمی دهید نصف عمرتان را از دست داده اید. جف میلز در یک از کارهای بزرگش در همکاری با ناسا یک میکس تیپ را بر روی یک صفحه ی گرام طلایی به اعماق کائنات فرستادند تا روزی به دست فرازمینی ها برسد و به همین دلیل از معروغ ترین دی جی های دنیا است.

Pete Tong

پت تانگ یک سفیر جهانی برای موسیقی الکترونیک است و هنوز هم یکی از قوی ترین و بهترین دی جی های دنیا است. او به عنوان یکی از مجریان تلوزیونBBC ، برای سال های زیادی میزبان برنامه ی محبوب Essential Mix بوده است. پت تانگ همچنان در حال برگزاری تور های خارج کشور است و در کلاب شبانه ی پاشا در ایبیزا اقامت طولانی دارد و پلی می کند. او به عنوان یک دی جی که سبک های مختلف و دوره های زیادی را گذرانده است او در ۳۰ ژوئیهٔ ۱۹۶۰ به دنیا آمده است و با بیش از 60 سسال سن سابقه ی بسیار درخشانی دارد.

Paul Oakenfold

 Paul Oakenfoldدر ۳۰ اوت ۱۹۶۳ در لند به دنیا آمد. او دو مرتبه به عنوان بهترین دی جی دنیا انتخاب شده و در طول سال های فعالیتش افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است. ممکن است نام لیبل ضبط او یعنی Perfecto Records به گوش شما رسیده باشد، او همکاری های زیادی را در دوران طلایی خودش داشته است. اولین برنامه ای که او در آن دی جی کرد یک اجرای موسیقی Soul در یک بار بود. پاول همچنین با دی جی Jazzy Jeff نیز همکاری داشته  و ترک های خوبی را نیز برای Madonna و Cher نوشته است.

Grandmaster Flash

Grandmaster Flash

او یکی دیگر از پیشگامان سبک هیپ هاپ است که در این سبک نفوذ بسیاری داشته و بر روی افراد زیادی تاثیر گذاشته است. Grandmaster Flash متولد   ۱ ژانویهٔ ۱۹۵۸ است و حتی با وجود این که در حال حاضر بیش از 60 سال سن دارد هنوز هم یکی از بهترین دی جی های دنیا و هنرمندان هیپ هاپ به حساب می آید. او در کنار گروه Furious Five ا ولین شخصیت هیپ هاپ بود که به سالن مشاهیر Rock & Roll معرفی شد.  Grandmaster Flash تکنیک های اسکرچ کردن، و تکنیک های میکس    punch-phrasing   وbackspin   به بهترین شکل تکمیل کرد و یکی از دلایل اعتبار او نیز همین ارتقا تکنیک ها بودند.

DJ Hell

دی جی Hell یک افسانه ی تکنو و هاوس و یکی از بهترین دی جای دنیا  است که مسئول بسیاری از رکورد های بزرگ Dance می باشد که در دهه ی 90 از برلین پخش می شد. او همچنین به عنوان اصلی ترین عامل الهام بخش جنبش های الکترونیک در دهه ی 80 شناخته می شود.  دی جی هل جوایز زیادی دریافت کرده است و در سال 2002 توسط مجله ی GQ به عنوان "مرد سال" معرفی شد.

Norman Cook

Norman Cook

خیلی افراد او را به نام اصلی خودش نمی شناسند، نرمن کوک یا همان Fatboy Slim یک شخصیت موسیقی الکترونیک است که برنده ی 10 جایزه ی MTV Music Awards شده است. او در کنار شاید 3 یا 4 هنرمند دیگر اساسا مسئول جنبش های موسیقی الکترونیک در دهه ی 90 بوده اند. تنها در سال گذشته او 3 اجرا در بزرگترین فستیوال های دنیا داشته است. او در  ۳۱ ژوئیهٔ ۱۹۶۳ به دنیا آمده است و اکنون بیش از 60 سال سن دارد.

جمع بندی

شاید این طور به نظر برسد که بیشتر دی جی های دنیا از نسل جوان هستند؛ اما در واقع دی جی کردن پیشینه ای جذاب دارد و برای این که امروزه و به این شکل هنر یک دی جی جدی گرفته شود، افراد زیادی از نسل قبلی تلاش کرده اند. در میان این افراد نام های آشنا و شناخته شده زیادی به گوش می خورد. در این مقاله به معرفی ده نفر ازبهترین دی جی های دنیا که بالا 50 سال سن دارند پرداختیم و به طور خلاصه زندگی حرفه آن ها بررسی نمودیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *