کتاب های آموزش دی جی برای شروع مسیر و تقویت مهارت

کتاب های آموزش دی جی برای شروع مسیر و تقویت مهارت

در دسته بندی : دی‌جی

هر دی جی برای کسب مهارت و موفقیت، یا باید از راه های مختلف آموزش ببیند، یا با تجربه کردن و آزمون و خطای تجربی، پیشرفت کند. آموزش دی جی به افراد علاقه مند کمک می کند تا با اصول و تکنیک های دی جی آشنا شوند. آموزش هایی از قبیل آشنایی با تجهیزات و نحوه کار با آن ها، تکنیک های میکس و مسترینگ و آشنایی با سبک های مختلف موسیقی. برای آموزش دیدن در این رشته، راه های مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین راه ها، کتاب هایی است که دی جی های حرفه ای نوشته اند. این کتاب ها برای مبتدیان، بسیار مفید است؛ اما انتخاب منبع آموزش دی جی تصمیم بسیار مهمی است که باید در انتخاب آن دقت داشته باشید. در ادامه، بهترین کتاب های این حوزه را معرفی خواهیم کرد.

معرفی منابع آموزشی

آموزش دی جی

  • DJing for Dummies

اولین کتابی که برای آموزش به شما پیشنهاد می کنیم، کتاب  DJing for Dummiesنوشته جان استیونتون است. این کتاب به زبان ساده و روان، و مختص دی جی های آماتور نوشته شده است که قصد دارند اصول اولیه و مهم دی جی را بیاموزند. در آموزش دی جی این کتاب سعی شده است تا بیشتر به اصول مهم دی جی مانند میکس، اسکرچینگ، هماهنگ سازی بیت ها و همچنین نحوه انتخاب تجهیزات مناسب پرداخته شود.

علاوه بر این موارد، در مورد نحوه راه اندازی یک دستگاه دی جی، ایجاد یک پلی لیست و چگونه پرشور و هیجان نگه داشتن فضا با استفاده از موسیقی توضیح داده شده است. همچنین نویسنده این کتاب سعی کرده است تا حد امکان، در مورد انتخاب موسیقی مناسب، شبکه سازی در جامعه دی جی ها و بازاریابی برای ورود به بازار کار توضیح دهد. در آخر نیز، کتاب به مواردی مانند تاریخ دی جی، فرهنگ دی جی و مهم ترین روند های رشته دی جی پرداخته است.

  • راز های ساخت موسیقی دنس

اگر قصد دارید در آموزش دی جی، علاوه بر میکس کردن، با نحوه ساخت موسیقی های دنس نیز آشنا شوید، کتاب راز های ساخت موسیقی دنس (The secrets of dance music Production) نوشته دیوید فلتون می تواند انتخاب خوبی باشد. این کتاب یک راهنمای جامع، چه برای دی جی های مبتدی و چه برای دی جی های نیمه حرفه ای، محسوب می شود. این کتاب با جزئیات کامل از عناصر مختلف تشکیل دهنده یک آهنگ EDM جذاب گرفته تا کوچک ترین جزئیات توضیح داده است. در این کتاب، بیشتر به موضوعاتی مانند طراحی صدا، ساخت بیت، میکس، مسترینگ و آهنگ سازی پرداخته شده است. همچنین برای کامل کردن آموزی دی جی نحوه استفاده و نکات مهم در استفاده بهینه از سخت افزار و نرم افزار توضیح داده شده است.

دی جی

  • Rock the Dancefloor: The proven Five-step Formula for total DJing success

اگر دوست داری به یک دی جی حرفه ای در ساخت موسیقی های الکترونیک و دنس تبدیل شوید، این کتاب که نویسنده آن فیل مورس است، مخصوص شماست. این کتاب به صورت گام به گام و دقیق، به شما نشان می دهد چگونه می توانید یک آهنگ جذاب و منحصر به فرد EDM بسازید که مخاطبان شما را پرانرژی نگه دارد. همچنین در این کتاب علاوه بر نحوه ساخت آهنگ، به مواردی مانند نحوه انتخاب بهترین تجهیزات مدرن دی جی و نحوه استفاده از آن ها اشاره شده است.

  • Last Night a DJ Saved My Life - The History of the Disc Jockey

این کتاب واقعا فوق العاده است. نویسندگان این کتاب تاریخچه دی جی کردن را، از زمان آغاز تکنولوژی ضبط صدا در اواخر قرن ۱۹، تا دوران دیسکو در دهه ۱۹۷۰ و تا تکنو های دهه ۸۰ و ۹۰ ردیابی کرده اند. همچنین نویسندگان این کتاب، درباره سبک های کلیدی هم صحبت های مفصلی کرده اند و آن ها را کاملا شناسانده اند. سبک های مختلف و متنوعی مثل دیسکو، هیپ هاپ و هاوس.

  • How to DJ Right - The Art and Science of Playing Records

با توجه به کلمه ی "Records" که در عنوان این کتاب به آن اشاره شده است، این کتاب به طور باور نکردنی جامع و مفید است. نویسندگان این کتاب، همان نویسندگان کتاب قبلی اند که معرفی شد. آن ها در این کتاب، الفبای دی جی کردن را بازگو کرده اند و موضوعات بیت مچ کردن، میکس کردن، افزودن FX را شرح داده اند و با راهکار هایی که ارائه داده اند، بر ایجاد ویرایش های خاص خودتان در موزیک و ساختن ترک های مختلف تمرکز کرده اند.

آموزش دی جی-3

  • Electrochoc

این کتاب فرانسوی برای انگلیسی زبان ها نسبتا ناشناخته است، اما شما به خودتان لطف کنید و این کتاب را تهیه و مطالعه کنید. در این کتاب، زندگی نامه ای را از Laurent Garnier می خوانیم که به زبان خودش است. او یک دی جی فرانسوی و کسی است که باگ های دی جی کردن را در سن ۲۰ سالگی پیدا کرد. او مقیم کلاب افسانه ای Haçienda در منچستر بود که بعدا به یک آهنگساز موفق سبک تکنو تبدیل شد.

جمع بندی

دی جی فردی است که موسیقی ها را در مکان های عمومی مانند باشگاه ها، کنسرت ها و مراسم های مختلف اجرا می کند. دی جی ها باید مهارت های زیادی در زمینه انتخاب، ساخت و میکس آهنگ داشته باشند. همچنین یک دی جی حرفه ای در استفاده از تجهیزات دی جی تسلط داشته باشد تا بتواند آهنگ ها را با بهترین کیفیت و میکس برای مخاطبان خود پخش کند. راه تبدیل شدن به یک دی جی حرفه ای چندان آسان نیست و در این راه، یا باید از منابع مختلف استفاده کند و آموزش ببیند، یا باید با تجربه کردن و آزمون و خطا، مهارت کسب کند. ما در مطلبی که خواندید، روی معرفی منابع آموزشی تمرکز کردیم و کتاب های کاربردی و حرفه ای را برای شما شرح دادیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *