بهترین برنامه دیجی برای اندروید و ویندوز

بهترین برنامه دیجی برای اندروید و ویندوز

در دسته بندی : نرم افزار

شاید یکی از مهم ترین مشکلات دی جی های تازه کار، پیدا کردن یک برنامه دیجی مناسب برای ساخت میکس های مخلف باشد. خوشبختانه امروزه می توانید حتی با مقرون به صرفه ترین تبلت یا گوشی اندروید نیز ریمیکس جذاب خود را تولید کنید و نیازی به سرمایه گذاری هنگفت نیست. پلی استور در حال حاضر تعداد زیادی از برنامه‌ های پخش کننده موسیقی و دی جی اندورید را در اختیار افراد تازه کار و نیمه حرفه ای قرار داده است تا بتوانند قبل از شروع جدی کار، مهارت های خود را بررسی کنند. اما بهترین برنامه دیجی برای اندروید  و مک و ویندوز چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟ برای رسیدن به جواب این سوال، مطلب زیر را با دقت بخوانید.

بهترین برنامه دیجی برای اندروید

همان طور که گفته شد. امروزه تولید کنندگان نرم افزار، برنامه های پخش و دی جی متفاوتی را در اختیار عموم قرار داده اند که می توانید آن ها را به صورت کاملا رایگان از پلی استور دانلود کنید. اما تنها برخی از این نرم افزارها در لیست بهترین برنامه دیجی برای اندروید قرار دارند که عبارت اند از:

  1. نرم افزار BandLab - Music Making Studio

BandLab این امکان را برای شما فراهم کرده که موسیقی خود را در یک جامعه حداقل 50 میلیون نفری به اشتراک بگذارید. شما می توانید از بین ژانر های مختلف مثل سبک هاوس، راک، و رپ یکی را انتخاب کنید و از ویژگی های بی نظیر این برنامه برای ساخت آهنگ خاص خود استفاده کنید.

با استفاده از این برنامه  می توانید تقریبا هر صدایی را ضبط نمایید و از آن در ترکیب بندی موسیقی خود بهره ببرید.

  1. برنامه Beat Layers: Music, Beat Maker

باتوجه به ویژگی های خاصی که Beat Layers دارد، شاید بتوان گفت بهترین برنامه دیجی برای اندروید است که می توانید به راحتی از پلی استور آن را دانلود کنید. این برنامه برای دی جی های مبتدی طراحی شده و یک رابط کاربری بسیار ساده دارد که به کمک آن می توانید جلوه های صوتی مختلف را به آهنگ خود اضافه کنید.

علاوه بر این Beat Layers بسته های صوتی متنوعی از هیپ هاپ، EDM، تکنو و داب استپ را در اختیار شما قرار می دهد.

برنامه دیجی

  1. برنامه Beat Maker Pro

Beat Maker Pro نیز بهترین برنامه دیجی برای اندروید است که می تواند تجربه ای ارزشمند و لذت بخش را به شما ارائه دهد. این برنامه نسبت به ورودی ‌های شما بازخورد نشان می ‌دهد و در قبال تولید یک آهنگ خوب به شما امتیاز دهی میک ند. با تکمیل درس‌ ها و دریافت امتیازات خوب، ویژگی های دیگری از نرم افزار برای شما باز می شود. البته Beat Maker Pro یک نسخه حرفه ای پولی نیز دارد که سرمایه گذاری بر روی آن می تواند ارزشمند باشد.

  1. برنامه DiscDj 3D Music Player

نرم افزار DiscDj 3D Music Player ویژگی هایی دارد که تقریبا هیچ برنامه دیجی دیگری آن را ندارد. این برنامه یک مدل کاملا سه بعدی از یک صفحه گردان دی جی است و شما می توانید مانند یک دستگاه واقعی صفحه های گردان را بچرخانید و با ناب ها و فیدر های مختلف کار کنید. علاوه براین می توانید تنظیمات متفاوتی را بر روی آهنگ خود اعمال نمایید.

  1. برنامه DrumPad Machine

DrumPad Machine بهترین برنامه دیجی برای اندروید است که می تواند افراد مبتدی را با اصول اولیه این حرفه آشنا کند. تنها مشکل برنامه Drum Pad Machine این است که کاربر را تشویق می کند تا از استعداد خود برای تنظیم آهنگ ها استفاده کند و ویژگی های زمان بندی کمتری را در اختیار او  قرار می دهد. بنابراین ممکن است برای کاربرانی که تا حدودی با روند تولید موسیقی آشنا هستند، مفید باشد.

بهترین نرم افزار های دی جی برای مک و ویندوز

بهترین برنامه دیجی

در ادامه به معرفی برخی از بهترین نرم افزار های دی جی برای ویندوز و مک می پردازیم:

  1. Rekordbox

 Pioneer DJبزرگ ترین نام در صنعت دی جی است و Rekordbox پلتفرم آن است. چه یک کنترلر دی جی پایونیر ارزان قیمت مانند DDJ-400 بخرید، چه یک ست کامل را تهیه کنید که شامل یک میکسر و پلیر های استاندارد کلاب است، Rekordbox  نرم افزاری خواهد بود که شما استفاده می کنید.

مزایا و معایب Rekordbox

  • پلتفرم دی جی "استاندارد کلاب" که می توانید از آغاز سرگرمی خود تا تبدیل شدن به دی جی حرفه ای کلاب از آن استفاده کنید.
  • مدرن و نیرومند، با سرویس‌ های پخش درونی، پخش ویدیو، کنترل نور و ویژگی ‌های کتابخانه ابری.
  • تنها با تجهیزات Pioneer DJ سازگار است.
  • ویژگی های پیشرفته شما را نیازمند به پرداخت اشتراک می کند.
  • معمولا به دست طرفداران دی جی پایونیر و اکوسیستم آن استفاده می شود.
  • قابل نصب بر رویWindows،  Mac و دارای برنامه های کمکی iOS و Android است.
  1. Serato

برنامه دیجی Serato به اندازه ای محبوبیت دارد که با Rekordbox تقریبا در یک رده قرار می گیرد؛ اما یک پیشنهاد متفاوت است. Serato به ویژه در ایالات متحده و در بین دی جی های هیپ هاپ و اسکرچ محبوبیت پیدا کرد. در واقع، قبلا به آن "Serato Scratch Live" می گفتند و منحصرا برای استفاده به دست دی جی های لپ تاپ طراحی شده بود. این به این معنی است که شما نمی توانید موزیک تجزیه و تحلیل شده Serato را به درایو USB اکسپورت کنید و از آن بر روی سخت افزار دور از لپ تاپ خود استفاده کنید.

از آن جایی که Serato مانند اکثر پلتفرم های دیگر، سخت افزاری اختصاصی برای خود نمی سازد، در عوض مجوز سخت افزار سوم شخص را صادر می کند، بنابراین گزینه های سخت افزاری زیادی برای سازگاری با آن وجود دارد. شما می توانید آن را به همراه سخت‌ افزار هایی مانند Rane، Numark، Roland، Denon DJ، Reloop  و همچنین Pioneer DJ استفاده کنید.Serato  کنترل دقیقی بر روی این ادغام ها ارائه می دهد و لیست سخت افزار های سازگاربا آن قابل اعتماد و آسان برای استفاده هستند.

مزایا و معایب  Serato DJ:

  • دارای ویژگی های مناسب، با یکپارچه سازی استریمینگ موزیک، پخش ویدئو و تمامی ویژگی های اجرای مدرن است.
  • یک انتخاب خوب "همه جانبه" و به همان اندازه کارآمد در کاربرد خانگی و با موزیک الکترونیک و سبک های دیگر به حساب می آید.
  • در دو نسخه Serato DJ Lite و Serato DJ Pro ارائه می شود و اگر تجهیزات شما همراه با نسخه های پیشین باشد، برای به روز رسانی نسخه دوم باید هزینه پرداخت کنید.
  • بسیاری از ویژگی های پیشرفته شما را نیازمند به خرید بسته های "Expansion Pack" می کند.
  • به طور معمول به دست همه انواع دی جی لپ تاپ، از فرمت باز تا سیار، دی جی اسکرچ تا الکترونیک استفاده می شود.
  • روی ویندوز و مک قابل نصب است.

بهترین برنامه دیجی

  1. Traktor

تراکتور در سال ‌های گذشته پیشتاز بوده است و هنوز هم یک پلتفرم محبوب است، گرچه از نظر تعداد کاربر امروزه به دست Serato و Rekordbox  کنار رفته است. این نرم ‌افزار مخصوص لپ ‌تاپ است، بدون گزینه USB / مستقل، مانند Rekordbox، دارای طیف وسیعی از سازگاری با سخت‌ افزار ها است که برای بهترین کارکرد با آن ها طراحی شده است، مانند کنترلر Traktor Kontrol S4 Mk3 و میکسر .Traktor Kontrol Z2

Traktor در سال‌های اخیر از نظر ویژگی ‌ها کمی از رقبای اصلی خود عقب مانده؛ اما توانسته تا حدودی خود را به روز نگه دارد، مثلا سرویس ‌های استریم اکنون در نرم‌ افزار موجود است. با این حال، اگر می خواهید با ویدیو دی ‌جی کنید، این کار در این پلتفرم شدنی نیست. توجه داشته باشید که دو "تراکتور" وجود دارد که این نوشتار درباره Traktor Pro صحبت می کند و نسخه دیگر آن "Traktor DJ" است که در مقالات دیگر به آن پرداخته خواهد شد.

مزایا و معایب Traktor Pro:

  • برای دوستداران موزیک الکترونیک بسیار خوب است. دارای لوپ ها و افکت های پیشرو در صنعت و کیفیت صدای عالی است.
  • ممکن است استفاده از آن سخت باشد؛ زیرا تنظیمات پیچیده زیادی دارد که اغلب با گردش کار دشوار است.
  • قابلیت نصب بر روی ویندوز و مک را دارد.
  1. Virtual DJ

این نرم افزار از لحاظ تاریخی یکی از محبوب‌ ترین پلتفرم ‌های دی ‌جی است و هنوز هم به دست تعداد زیادی از دی ‌جی‌ ها در سراسر جهان استفاده می شود. Virtual DJ نیرومند ترین نرم ‌افزار در این لیست است.

این نرم افزار فقط برای لپ تاپ است و گزینه دی جی مستقل را ندارد. Virtual DJ سخت ‌افزاری برای خود نمی سازد و تقریبا با هر قطعه سخت ‌افزاری که در دست دارید توانایی کار کردن را دارد.

مزایا و معایب  Virtual DJ:

  • پلتفرم نیرومند و پیشرفته با بسیاری از ویژگی های هیجان انگیز، از جمله جداسازی Stem ها در زمان واقعی، ویژگی ای که در اکثر موارد یافت نمی شود.
  • اگر یک بار آن را بخرید، برای همیشه از آن شماست، از جمله تمام به روز رسانی های آینده.
  • مانند برخی نرم‌ افزار ها یکدست و جذاب نیست و ممکن است مجبور شوید با آن کار کنید تا برخی از ویژگی‌ ها آن طور که می خواهید عمل کنند.
  • افکت های عرضه شده به اندازه سایر پلتفرم ها خوب نیستند.

جمع بندی

همانطور که گفته شد خوشبختانه امروزه می توانید برنامه های پخش و میکس موسیقی بسیاری را به صورت کاملا رایگان از پلی استور دانلود کنید. در حالی که اکثر این برنامه مشابه به نظر می رسد، ولی نرم افزار های معرفی شده در مقاله ویژگی های خاصی دارند و به همین دلیل به عنوان بهترین برنامه دیجی برای اندورید، شناخته می شوند. برخی از برنامه‌ها، مانند DiscDj 3D، یک صفحه گردان مجازی دارند، می توانند به شما حس کار کردن با یک دستگاه دی جی واقعی را بدهند؛ اما برخی دیگر همچون Beat Layers و Groovepad این امکان را فراهم می کنند تا بتوانید با ترکیب جلوه های صوتی مختلف، یک آهنگ خارق العاده تولید کنید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *