فستیوال edc چیست ؟

فستیوال edc چیست ؟

در دسته بندی : دی‌جی

اگر اهل موسیقی الکترونیک باشید، احتمالا درمورد edc زیاد شنیده اید و یکی از طرفداران آن هستید.edc  یکی از بزرگ ترین جشنواره های موسیقی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد که روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود. این جشنواره هر ساله در چندین شهر در سراسر جهان برگزار می شود و به دلیل فضای خاص خود از سایر جشنواره ها متمایز است. جشنواره edc  که کوتاه شده عبارتElectric Daisy Carnival   است و معمولا به صورت مخفف به کار می رود، یک فستیوال سالانه موسیقی رقص الکترونیک است. این جشنواره پرچم دار ایونت های سالانه در لاس وگاس، ایالت نوادا محسوب می شود. آهنگ سازان و دی جی های موزیک رقص الکترونیک مانند Armin van Buuren ،Dimitri Vegas، & Like Mike Yellow Claw  و Tiësto در این فستیوال شرکت می کنند. edc پوشش دهنده انواع موزیک الکترونیک است. از زمان آغاز این فستیوال، دیگر رویداد های  EDC در مراکز ایالات متحده و خارج از این کشور از جمله مکزیک، پورتوریکو، بریتانیا، برزیل، ژاپن و هند نیز برگزار می شوند. در این نوشته می کوشیم علاوه بر بررسی تاریخچه این جشنواره، توضیح دهیم edc چیست و در چه محلی برگزار می شود.

edc چیست؟

edc چیست

edc یا Electric Daisy Carnival Festival یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین جشنواره های موسیقی رقص الکترونیک است که هر ساله توسط Insomniac در سراسر جهان برگزار می‌ شود. هزاران طرفدار در این رویداد دور هم جمع می شوند تا از اجرای موسیقی بهترین دی جی های دنیا لذت ببرند. جشنواره edc را به دلیل فضای مسحور کننده و جادویی، نمایش های خیره کننده نور و کارناوال سواری های هیجان انگیز در جهان می شناسند. این جشنواره را یکی از رنگارنگ ترین و چشم نواز ترین جشنواره ها می دانند. علت محبوبیت بالای آن نیز ممکن است اجراکنندگان مشهور و سواری های جذاب باشد. ژانر ها و هنرمندان گوناگون مطرح و مشهور هر ژانر هر ساله طرفداران بسیاری از این سبک موسیقی را به وجد می آورد. به این جماعت، edcers می گویند.

سیر تحول برگزاری جشنواره edc

حال که می دانید edc چیست، احتمالا آشنایی با تاریخچه آن نیز برای شما جالب باشد. کارناوال موسیقی الکترونیک را استفان هاپتفور برای اولین بار با نام «Electric Daisy Carnival» در سال 1991 برگزار کرد.

 فیلیپ بلین (شریک پاسکواله) دومین شخصی است که قرارداد استفاده از نامElectric Daisy Carnival را در سال 1995 با Pasqualle Rotella، مدیر عامل شرکت Insomniac Events منعقد کرد. پس از آن دیگر شرکت Insomniac تنها مالک edc بود و اولین رویداد خود را با همین نام، در سال 1997 در تالار Shrine Expo لس آنجلس کالیفرنیا اجرا کرد.

در سال ۲۰۰۹ فستیوال EDC  به یک رویداد دو روزه تبدیل شد و در سال ۲۰۱۱ در سه روز برگزار شد. این رویداد در آن سال گسترش یافت و ۲۳۰ هزار نفر از دوست داران موزیک دنس الکترونیک را در لاس وگاس به خود جذب کرد. در سال ۲۰۱۵ بیشتر از ۴۰۰ هزار نفر در عرض ۳ روز در این جشنواره شرکت کردند. ۱۳۴ هزار نفر از آن ها تنها در یک روز دور هم جمع شده بودند. در سال ۲۰۱۷ فستیوال edc  جایزه جشنواره سال موزیک الکترونیک را به دست آورد.

محل برگزاری edc کجا است؟

edc چیست-2

پس از بررسی اینکه edc چیست ، به محل برگزاری آن می پردازیم. نخستین فعالیت Electric Daisy Carnival در اوایل دهه ۱۹۹۰ در میدانی وسیع در Pacoima لس آنجلس، کالیفرنیا برگزار شد. این کار به دست Gary Richards و دی جی Steve Kool-Aid با نام واقعی Stephen Enos کارگردانی و سازماندهی می شد.

در سال های آغازین چند محل در جنوب کالفرنیا میزبان برگزاری این فستیوال موسیقی الکترونیک بودند که عبارت اند از آمفی تئاترMemorial  در  لس آنجلس، پارک Exposition در لس آنجلس، مرکز ایونت های National Orange Show در سن برناردینو، پارک رویداد های ملکه مری در  Long Beach، پارک آبی Lake Dolores در بارستو، Hansen Dam  در Hansen Dam  و مرکز بین المللی کشاورزی در  Tulare. البته edc تا کنون در شهر های دیگری از جمله لس آنجلس، دنور، پورتوریکو، دالاس، نیویورک، شیکاگو، لندن، برزیل، هند، ژاپن، شانگهای، گوانگدونگ (چین) و کره نیز میزبانی شده است.

به طور کلی edc در نقاط مختلف جهان برگزار می شود. اما در حال حاضر هر ساله در اورلاندو، چین و مکزیک آن را برگزار می کنند. معمولا زمان برگزاری آن با رویداد اصلی لاس وگاس هماهنگ است.

نسخه ای از این فستیوال در پیست سرعت موتور سواری لاس وگاس از ۱۸ تا ۲۰ می برگزار شد. این جشنواره تاریخی سنتی رایج، رویداد های خود را از ماه ژوئن تغییر داد و نسبتا در شرایط خنک تری برپا شد. همچنین برای کاهش ترافیک در زمان پیش پرداخت بلیت ها یک سایت کمپین را برای ثبت نام معرفی کرد. برای سال ۲۰۱۹  نیز همین مکان برای برگزاریedc  معرفی و در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ می برگزار شد.

تاریخ برگزاری جشنواره edc کی است؟

تاریخ برگزاری جشنواره edc کی است؟

تاریخ برگزاری edc با توجه به مکان و سال برگزاری آن متفاوت است. برای مثال لاین آپ جشنواره لنس آنجلس برای سال 2023 در 6 آوریل همان سال اعلام شد؛ در حالی که تاریخ رزو بلیط برای سال 2024 در 25 می 2023 بود. در نتیجه برای خرید بلیط این جشنواره باید سایت ها را به طور مرتب رصد کنید. قیمت بلیط edc نیز به مکان و نوع بلیط شما بستگی دارد و از 39 تا 799 دلار متفاوت است.

جمع بندی

اگر بخواهیم پاسخ سوال edc چیست را در یک جمله خلاصه کنیم، چنین خواهد بود: edc بزرگ ترین و محبوب ترین جشنواره موسیقی الکترونیک در سراسر جهان است که هر ساله در چندین شهر برگزار می شود. زمان برگزاری این جشنواره ثابت نیست و باید از مدت ها قبل برای خرید بلیط آن اقدام کنید. این جشنواره مشهور را با رنگ های مختلف و متنوع و ژانر های گوناگون موسیقی گوناگون آن می شناسند که هر ساله هواداران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. محل برگزاری آن در ابتدا کشور آمریکا بود؛ اما به تدریج شهر های بسیار دیگری در سراسر جهان به آن علاقه نشان دادند. در این نوشته پس از توضیح درمورد edc تاریخچه برگزاری آن را ارزیابی کردیم. همچنین محل برگزاری و تاریخ آن را به صورت تقریبی ذکر کردیم.

 

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *