5 سینتی سایزر محبوب دنیا

5 سینتی سایزر محبوب دنیا

در دسته بندی : آهنگسازی , راهنمای خرید

همان طور که می دانید از سینتی سایزر ها برای آهنگسازی و تنظیم در موسیقی الکترونیک و اجرا های زنده استفاده می شوند. امروزه ما در عصر طلایی بهترین سینتی سایزر ها زندگی می کنیم که در آن برند های افسانه ای در حال تولید محصولاتی هستند که راه های کاملا جدیدی را برای اکتشافات صوتی موسیقیدان ها باز می کنند. هرچند قدرتی که یک موسیقیدان حرفه ای در نوک انگشتان خود دارد با هیچ چیز قابل مقایسه نیست، اما یک سینتی سایزر خوب می تواند این قدرت را چندین برابر کند. برای آشنایی با بهترین سینتی سایزر های موجود در بازار، با ما همراه باشید.

معرفی سینتی سایزر ها

سینتی سایزر

صدای سینتی سایزر ها به اندازه صدای انسان ها در موزیک مدرن و امروزی مهم است. سینتی سایزر ها در طی ۱۰۰ سال گذشته پایه اصلی موزیک ها بوده اند. با گذر زمان، اکنون برخی از آن ها در موزیک الکترونیک کاربرد بیشتری پیدا کرده اند و حتی به صورت VST های کامپیوتری در آمده اند تا دسترسی به صدای شبیه سازی شده این سینتی سایزر ها بیشتر شود؛ زیرا آن ها از پیشگامان و راهنمایان موزیک الکترونیک بوده اند و به دلیل گرانی و کمیاب بودنشان، کمپانی های سازنده VST این سینتی سایزر ها را به صورت مجازی تولید کرده اند تا موزیسین ها بتوانند به سادگی صدا های مورد نیازشان را به دست بیاورند.

همان طور که می دانید امروزه برند های مختلفی در حال تولید سینتی سایزر هستند. هر یک از این برند ها مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه، شما را با بهترین سینتی سایزر های موجود در بازار آشنا می کنیم.

1. Sequential Trigon-6

سینتی سایزر Sequential Trigon-6 آخرین موردی است که دیو اسمیت به صورت اختصاصی بر روی آن کار کرده و موفق به تولید یک دستگاه 6 صوتی با صدای عالی شده است. این سینتی سایزر از سه VCO برای ایجاد صدای عظیم خود استفاده می کند. می توانید آن را یک Minimoog چند صدایی نیز بنامید که قابلیت های بسیاری دارد.

2. Dreadbox Nymphes

سینتی سایزر Nymphes از شرکت Dreadbox یکی از خاص ترین دستگاه هایی است که قابلیت تولید 6 صدای آنالوگ فوق العاده را در یک واحد دسکتاپ کوچک ایجاد می کند. این دستگاه به راحتی قابل کنترل است و قیمت و بسته بندی خوبی دارد.

Nymphes خطوط بیس یکنواختی ایجاد می کند و باعث می شود تجربه لذت بخشی از کار کردن با یک سینتی سایزر داشته باشید.

سینتی سایزر -2

3. Korg Modwave

یک Korg Modwave مملوء از صفحات موجی و فیلتر های آنالوگ غنی است که ایده های سینتی سایزر کلاسیک 1985 DW-8000 را منعکس می کند.

با استفاده از این دستگاه می توانید به بیش از 200 جدول موج که حداکثر 64 شکل موج متفاوت دارد، دسترسی داشته باشید. اگر احیانا به امواج بیشتری احتیاج داشتید، می توانید به راحتی با یک نرم افزار ساده امواج مورد نیاز خود را تولید کنید.

4. Arturia PolyBrute

Arturia PolyBrute یک سینتی سایزر آنالوگ 6 صدایی فوق العده با صدای خام و هیجان انگیز است که رابط صوتی رسا و قوی ای دارد و موسیقی شما را به سطح جدیدی از قابلیت پخش ارتقا می دهد. این مدل یک موتور مدولاسیون قدرتمند دارد که با هر چیزی ترکیب می شود و در عین حال صدای بی حد و حصری را تولید می کند.

5. Arturia Minifreak

Minifreak ادامه اولین ایده در ساخت سینتی سایزر مدولار است. برای ساخت این ابزار قدرتمند، از یک نوسانگر مبتنی بر موتور های صوتی متعدد و الگوریتمی، الگو برداری شده است. در حال حاضر Arturia Minifreak یک سینتی سایزر بالغ و عجیب و غریب است که بسیار محسور کننده به نظر می رسد. با این دستگاه می توانید یک آهنگ ساده را به یک شاهکار موسیقی تبدیل کنید.

سینتی سایزر چیست
  1. Minimoog

سینتی سایزر مینی مووگ که طراح آن باب مووگ بوده است نخستین سینتی سایزر یکپارچه و جمع و جوری بود که مهم ترین تحولات تاریخ را رقم زد. نخستین سینتی سایزر ها به طرز عجیبی بزرگ بوده اند و تقریبا انجام یک تور چند روزه و اجرای زنده با آن ها غیر ممکن بود تا اینکه مینی موگ و رقیب توانمندش آرپ اودیسی به میادین آمدند. نخستین روز هایی که آن ها عرضه شده بودند برای مغازه داران توضیح آن کلید ها و ناب هایی که روی Minimoog بود سخت و کاملا نا آشنا بود. با گذشت ۴۰ سال از نخستین سری تولید شده از مینی مووگ، این سینتی سایزر هنوز هم در میان بهترین سینتی سایزر های شناخته شده است و برخی از هنرمندان بزرگ موزیک الکترونیک مانند stephan bodzin از مینی مووگ به عنوان یکی از صدا های اصلی خود استفاده می کنند.

  1. ARP Odyssey

Arp Odyssey پس از موفقیت مینی مووگ در این بازار نوپا ساخته شد و سازنده آمریکایی آن دریافت که برای زنده ماندن در این بازار باید جزء پیشگامان باشد و دستگاه های مدولار مدل 2600 و 2500 را منتشر کرد. به دنبال آن ها، سینتی سایزر نیمه مدولار افسانه ای آرپ اودیسی را منتشر کرد که رقیب سرسخت سینتی سایزر مینی مووگ بود و به طرز عجیبی نظرات همگان را جلب کرد. این سینتی سایزر از نظر تعداد نوسان ساز ها دو نوسان و نسبت به مینی مووگ یک نوسان ساز کمتر داشت. ویژگی ای که به این مدل نسبت به مووگ برتری می داد دو صدائه یا دوئوفونیک بودنش بود.

جمع بندی

همان طور که گفته شد دستگاه فوق العاده و پیچیده سینتی سایزر می تواند صدا و موج های صوتی متفاوتی را تولید کند و سپس آن ها را در شدت، مدت، فرکانس و سایر مواردی که توسط آهنگساز یا نوازنده انتخاب می شود، تغییر دهد. هرچند انسان ها در مبحث موسیقی بسیار فرا تر از دستگاه ها و ابزار های پیشرفته هستند، اما به هر حال امروزه برای تولید یک موسیقی الکترونیک بی نقص، داشتن بهترین دستگاه سینتی سایزر امری ضروری است. موارد معرفی شده در مطلب بالا بهترین گزینه های موجود در بازار هستند که می توانید برای ارتقاء کیفیت کار خود از آن ها کمک بگیرید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *