معرفی بهترین هدفون آهنگسازی

معرفی بهترین هدفون آهنگسازی

در دسته بندی : راهنمای خرید

هدفون های آهنگسازی یکی از ابزار های ضروری برای هر آهنگساز و مهندس صدا محسوب می شوند؛ زیرا به شما این امکان را می دهند که صدای موسیقی خود را با دقت بسیار بیشتری نسبت به هر منبع دیگر گوش دهید. یک هدفون آهنگسازی معمولا با ویژگی های مختلفی همراه می شود تا برای این کار نسبت به هدفون های دیگر مناسب تر باشد. برای مثال پاسخ فرکانسی گسترده تر، شفافیت بسیار بالا و راحتی و ارگونومی بهتر برای استفاده های طولانی مدت برخی از ویژگی های هدفون های آهنگسازی هستند. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین هدفون هایی را که برای آهنگسازی می توانید خریداری کنید، نام ببریم.

بهترین هدفون های آهنگسازی

  1. Sennheiser HD 800s
  • مزایا: شفافیت صدای بی نظیر با پاسخ فرکانسی بسیار گسترده. راحتی فوق العاده برای استفاده های طولانی مدت.
  • معایب: گران قیمت. برای رسیدن به حداکثر پتانسیل هدفون به تجهیزات استودیویی با کیفیت و گران قیمت نیاز است.

اگر قیمت بالای هدفون سنهایزر مدل اچ دی 800 اس را در نظر نگیریم، می توانیم آن را به عنوان بهترین هدفون برای میکس و مسترینگ معرفی نماییم. به عنوان یک هدفون آهنگسازی اچ دی 800 اس به خاطر عملکرد صوتی فوق العاده خود به انتخاب اول آهنگساز ها تبدیل شده است. این هدفون دارای طراحی منحصر به فرد ترانسدیوسر رینگ رادیاتور است که باعث بهبود صداگذاری می شود. هدفون سنهایزر یک تجربه صوتی دقیق و فراگیر به شما ارائه خواهد داد. دامنه پاسخ فرکانسی این هدفون از 4 هرتز تا 51 کیلوهرتز است. این یعنی شما می توانید صدای آهنگ را در تمامی طیف ها به صورت کاملا شفاف بشنوید.

هدفون آهنگسازی
  1. Beyerdynamic DT 1990 pro
  • مزایا: باز تولید صدای دقیق و با جزئیات، امکان تعویض قطعات در صورت خرابی برای کاهش هزینه ها، پد های گوش مخملی راحت.
  • معایب: دارای امپدانس بالا که استفاده از آمپلی فایر برای هدفون را ضروری می کند. به خصوص برای ژانر های بیس سنگین.

اگر به دنبال هدفون آهنگسازی می گردید، هدفون بیرداینامیک مدل DT 1990 pro نیز می تواند انتخابی عالی باشد. با توجه به قیمت معقول آن، حتی می توان این هدفون را به عنوان بهترین هدفون برای میکس و مسترینگ نیز معرفی کرد. از ویژگی های این هدفون می توانیم به تولید صدای دقیق و با کیفیت، مشخصات صوتی پویا و شفاف و همچنین کیفیت ساخت عالی اشاره کنیم.  طراحی روباز این هدفون آهنگسازی باعث شده است تا بتواند تجربه یک صدای فراگیر را به مخاطب ارائه دهد که امکان شنیدن تمامی جزئیات آهنگ و ویرایش آن ها را برای ساخت میکس دقیق می دهد.

از دیگر ویژگی های این هدفون می توان به فناوری رایور تسلا اشاره کرد که باعث می شود پاسخ فرکانسی تولید شده توسط هدفون کاملا متعادل باشد و صدای خنثی و طبیعی ارائه دهد. این هدفون در بازتولید صدا های پایین عمیق فوق العاده عمل می کند و به شما این اطمینان را می دهد که تمامی جزئیات آهنگ را خواهید شنید.

  1. Audeze LCD-X
  • مزایا: فناوری مغناطیسی پلانی برای ارائه صدای دقیق، کیفیت ساخت بالا، عایق صدا عالی.
  • معایب: طراحی سنگین و حجیم، نسبتا گران قیمت.

این هدفون برند آدیز با نام LCD-X نیز می تواند انتخاب مناسبی برای تولید موسیقی باشد. هدفون نام برده شده قیمت نسبت بالایی دارد؛ اما نگران نباشید؛ زیرا با توجه به عملکرد فوق العاده خود ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

این هدفون از درایور های مغناطیسی پلانی روباز استفاده می کند که از نظر دقت و پاسخ فرکانسی مثال زدنی هستند و می تواند کوچک ترین جزئیات را در تمامی فرکانس ها پوشش دهد.

Audeze LCD-X می تواند به بهترین هدفون میکس و مسترینگ برای کسانی که به دنبال هدفونی با صدای صاف و خنثی هستند تبدیل شود؛ به این دلیل که یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت این هدفون ارائه یک تجربه صوتی شفاف و بدون تغییر در صدا است.

Audeze LCD-X
  1. Audio Technica ATH-M40x
  • مزایا: قیمت مناسب. کیفیت ساخت و صدای خوب.
  • معایب: عدم ایزوله سازی مناسب.

هدفون ATH-M40x ارزان ترین و ارزنده ترین هدفون برای آهنگسازی در رنج قیمتی خودش در بازار است. پاسخ فرکانسی از ۱۵ هرتز تا ۲۴ کیلوهرتز و امپدانس آن نیز ۳۵ اهم است. کیفیت صدای آن شاید به اندازه مدل های گران تر نباشد ولی دارای صدایی فراتر از چیزی است که قیمتش به شما نشان می دهد و کیفیت ساخت مناسبی دارد. این هدفون ارائه دهنده صدایی تقریبا تخت برای آشکار سازی گستره استریو است، همچنین به اندازه ای پانچی هست که به درد دی جی نیز بخورد. در این قیمت داشتن یک کابل جداشدنی بسیار خوب و باورنکردنی است. ATH-M40x با کابل های صاف و تلفنی ارائه می شود. تنها نکته منفی این است که ایزوله سازی خیلی خوبی ندارد ولی با توجه به قیمتش چیز کوچکی به شمار می رود و ایرادی نیست که به چشم بیاید.

  1. AIAIAI TMA-1 Studio
  • مزایا: سرسخت و دارای کیفیت ساخت بسیار خوب.
  • معایب: قیمت نسبتا بالا.

هدفون مدل TMA-1 Studio دارای یک زیبایی مینیمالی است و بدون شک یکی از جذاب ترین هدفون هایی است که به تازگی ساخته شده است. این هدفون دارای پاسخ فرکانسی ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز است و در عرض چند ماهی که وارد بازار شد توانست هنر دی جی و دنیای این حوزه  را تسخیر کنند و در بیشتر استیج های دی جی به چشم می خورد؛ اما این همه گیری قطعا برای نمای زیبا و رنگ آن نبوده است بلکه آن ها بسیار سرسخت و دارای کیفیت ساخت بسیار خوبی هستند. TMA-1 یک نسخه برای دی جی هم دارد ولی ما اکنون درباره نسخه استودیویی آن سخن می گوییم. این هدفون ها هر دو دارای همان ساختار و کیفیت ساخت سرسخت و نمای یکسان هستند اما یکی بر روی صدای پانچی برای دی جی و دیگری بر روی وضوح صدا برای آهنگسازی تمرکز دارند.

TMA-1 Studio

جمع بندی

هدفون آهنگسازی یکی از ضروری ترین نیاز های یک تولید کننده موسیقی است؛ زیرا برای میکس و مستر و ویرایش آهنگ، آهنگساز نیاز دارد که به خوبی تمامی جزئیات آن را در تمامی فرکانس ها بشنود و این تنها به وسیله هدفون های مخصوص آهنگسازی امکان پذیر است. هدفون آهنگسازی دقت بسیار بیشتری در بازتولید صدا نسبت به هدفون های معمولی دارد و همین موضوع آن را به انتخابی درجه یک برای میکس و مسترینگ تبدیل می کند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *