بررسی سبک و دستاورد های گروه MEUTE

بررسی سبک و دستاورد های گروه MEUTE

در دسته بندی : معرفی هنرمندان

امروزه گروه های بسیار زیادی هستند که به تولید موسیقی الکترونیک می پردازند و شهرت جهانی دارند. یکی از معروف ترین گروه های تولید کننده موسیقی الکترونیک گروه MEUTE است. این گروه یک گروه 11 نفره است که خواستگاه آن به آلمان باز می گردد. این گروه موسیقی های رقص الکترونیک خود را به صورت زنده در مکان های آزاد با ساز های زنده مانند درام، ساکسیفون، ترومپت و... اجرا می کنند. در ادامه بیشتر درمورد این گروه توضیح خواهیم داد.

درباره گروه MEUTE

گروه Meute

این گروه معروف موسیقی رقص الکترونیک در سال 2015 توسط توماس برهورن یک نوازنده ساز ترومپت که رویای ادغام دو سبک مختلف یعنی ساز های سنتی مانند ترومپت با موسیقی الکترونیک را در سر داشت، راه اندازی شد. علاوه بر این محل زندگی او باعث شد تا هر چه بیشتر به سمت موسیقی الکترونیک سوق پیدا کند؛ زیرا در هامبورگ یعنی محلی که او متولد شده بود، موسیقی الکترونیک طرفداران زیادی داشت.

به گفته خود توماس برهورن او یک نوازنده ترومپت است و در گروه های جاز می نوازد؛ اما به موسیقی الکترونیک نیز علاقه بسیار زیادی دارد. ایده راه اندازی گروه MEUTE در یکی از کلوپ های تکنو در برلین به ذهن او رسید. او بعد از شنیدن موسیقی الکترونیک به این فکر افتاد که چرا آن را با ساز محبوب مانند ماریمبا یا ترومپت ترکیب نکند؟! همین امر باعث شد که او اولین فردی شود که ترکیب موسیقی الکترونیک را با چنین ساز هایی امتحان می کند.

هدف MEUTE از این کار پیدایش سبک تازه ای از تلفیق سبک تکنو هیپنوتیک و درایوینگ با گروه موزیک با ساز های برنجی است. این گروه موزیک الکترونیک را به نوعی خلاقانه از ریتم های ثابت جدا کرده و آن را در طول ۴ سال فعالیت در اروپا، آمریکا و جنوب آفریقا با گذر از مکان های گوناگونی از جمله خیابان های شهر، فستیوال های موزیک و سالن های کلاسیک کنسرت به صورت زنده اجرا به اجرا درآورده است.

در حالی که بیشتر گروه های موسیقی مانند ارکستر ها به صورت گروهی تمرین می کنند، برهورن و گروهی به مدت یک سال فقط در حال تمرین برای نواختن و اجرای آهنگ های تکنو، هاوس و دیپ هاوس بودند. این گروه برای ارائه یک تجربه جدید ساز های ماریمبا و ترومپت را با ملودی های زنده و پر هیجان موسیقی رقص الکترونیک ترکیب کردند.

آغاز شهرت

شهرت MEUTE

گروه MEUTE با اجرا در سالن ها و کلوب ها کار خود را آغاز نکرد. اولین اجرا های آن ها در خیابان ها بود. این گروه برای اجرا های خود یک محیط سنگفرش شده را در هامبورگ خریداری کرد و با اجرا های زنده در خیابان و منتشر کردن آثار خود در فضای مجازی به شهرت دست یافت.

از سال 2015 این گروه یک چنل در یوتیوب ساخت و اجرا های خیابانی بداهه خود را برای رهگذران در یوتیوب به اشتراک می گذاشت. با موفقیت در اجرا و ویدئو های منتشر شده گروه MEUTE به شهرت زیادی در سطح جهانی دست یافت.

این گروه که هم اکنون 11 عضو دارد، در اروپا، آفریقا و آمریکای شمالی تور های گسترده و بزرگی را برگزار می کند. البته در کنار این کنسرت های بزرگ خود، همچنان به اجرا های خیابانی خود نیز ادامه می دهد.

اجرای تور و کنسرت ها

کنسرت های MEUTE

بزرگ ترین چالش برای این گروه که تنها اجرا های خیابانی داشتند، اجرای یک کنسرت زنده بود. زیرا اعضای آن به آزادی هیجان انگیز خیابانی عادت داشتند و با قوانین و نحوه اجرا در بین جمعیتی عظیم در کنسرت آشنایی آشنا نبودند. با این حال گروه اولین اجرا های خود را در شهر هایی از جمله نیویورک، بوستون، نیواورلئان، سانفرانسیسکو، واشنگتن دی سی و راکسی و لس آنجلس با موفقیت پشت سر گذاشت. هر چند که ایالات متحده قوانین سخت گیرانه تری را نسبت به اروپا برای اجرای کنسرت ها وضع می کند، تمامی کنسرت ها با وجود موج عظیمی از جمعیت به خوبی اجرا شدند.

البته در کنار اجرای رسمی در کنسرت ها، گروه MEUTE به رسم همیشه چند اجرای موفق خیابانی در ایالات متحده نیز داشت. برای مثال یک اجرا در نیمه شب در محله فرانسوی نیواورلئان و یک اجرای از پیش برنامه ریزی شده در مقابل بنای یادبود لینکن در واشنگتن دی سی برخی از اجرا های موفق خیابانی این گروه در ایالات متحده بود. هرچند که در ایالات متحده قوانین بسیار سخت گیرانه تری برای اجرا های خیابانی وضع شده است و می توان گفت که اجرای خیابانی ممنوع است، این گروه اجرا های خیابانی موفقی را به نمایش گذاشت.

گروه آلمانی MEUTE در حال حاضر یکی از موفق ترین گروه های موسیقی الکترونیک در دنیا محسوب می شود. این گروه با ترکیب ساز هایی مانند ترومپت با موسیقی الکترونیک تجربه تازه ای را برای علاقه مندان به موسیقی الکترونیک رقم زده است. تنظیمات Meute باعث شد که در بین هنرمندان بزرگ شناخته شود. این گروه و دی جی فرانسوی،Laurent Garnier  در سال ۲۰۱۷ به طور مشترک آهنگ The Man with the Red Face را در جشنواره Festival Yeah در فرانسه اجرا کردند. در سال ۲۰۱۸ نیز Meute و Stephaan Bodzin در فستیوال Reperkusound در لیون فرانسه با هم روی استیج ظاهر شدند. این گروه چندین اجرای غیر رسمی هم داشته که در جایی ثبت نشده اند. در ژوئن ۲۰۱۸ یک اجرا از این گروه در برلین با استقبال گسترده ای رو به رو شد که آن آهنگ You & Me (Flume Remix) بود. تا نوامبر ۲۰۲۰ این ویدئو ۳۹ میلیون بار در یوتیوب بازدید شده است و بیشترین بازدید از ویدئو های این گروه محسوب می شود.

جمع بندی

گروه های موسیقی بسیار زیادی هستند که در سبک الکترونیک فعالیت دارند. اما تعداد کمی از آن ها سبک کاملا جدیدی به موسیقی الکترونیک اضافه کرده اند. یکی از گروه های موفق موسیقی الکترونیک گروه MEUTE است. این گروه یازده نفره آلمانی در سال 2015 توسط توماس برهورن تشکیل شد. ایده اولیه این گروه که تا آن زمان در سبک موسیقی الکترونیک آزموده نشده بود، ترکیب کردن ساز های جدیدی مانند ترومپت با موسیقی الکترونیک بود که نتیجه بسیار خوبی داشت و منجر به مشهور شدن این گروه در سطح جهانی شد. در این نوشته سعی کردیم درمورد نقطه آغاز این گروه را به همراه موفقیت هایی که به دست آورده است، مطالبی گردآوری کنیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *