۵ روش برای افزودن روح به رکوردهای دیجیتالی

۵ روش برای افزودن روح به رکوردهای دیجیتالی

در دسته بندی : آهنگسازی
بسیاری از افراد عاشق این هستند که با یک سخت افزار خوش صدا ضبط و میکس کنند اما آن گزینه ای نیست که در اختیار هر کسی باشد. ما در این مقاله به شما پنج راه را برای روح دادن به ترک هایتان وقتی که به صورت دیجیتالی ضبط می کنید را معرفی می کنیم.

-یک شبیه ساز Tape (نوار کاست) را بیافزایید

در حال حاضر چند پلاگین شبیه ساز صدای نوار کاست فوق العاده وجود دارد، اگر بخواهید یک انتخاب خوب داشته باشید که نتیجه ی خوبی را به شما بدهد ما دو پلاگین J37 و  Kramer Master Tape از کمپانی Waves را به شما معرفی می کنیم. در میان دیگر گزینه ها از کمپانی های دیگر، بسته های پلاگین TapeTube و Transistors این کمپانی فوق العاده هستند و قیمت مقرون به صرفه ای دارند. یک نمونه پلاگین خوب دیگری که می توان معرفی کرد Magnetic Tape Bundle از کمپانی UAD می باشد که بازسازی شده ی کنسول های Ampex tape و legendary Studer میباشد.

-از برخی از المان های غیر دیجیتالی استفاده کنید

این روز ها بسیار ساده است که همه ی صدا های خودتان را درون یک کامپیوتر تولید کنید، اما آن می تواند صدا های تولید شده را کمی سرد کند. این برای موسیقی سبک تکنو خوب است، اما برای هر سبک دیگری مفید نمی باشد. آوردن یک عنصر “واقعی” داخل یک ترک، با استفاده از ضبط کردن به صورت زنده یا یک سمپل می تواند احساس دیجیتالی آن ترک را حد زیادی از بین ببرد. این می تواند به معنای استفاده کردن از یک سینت سایزر آنالوگ واقعی، یک صدای محیطی یا هر چیز دیگری باشد. این کار برای ملایم کردن سختی یک میکس دیجیتالی زیاد ضروری نمیباشد.

-در طول مدت مستر کردن سخت نگیرید

همه ی ما خطرات مستر کردن افراطی را می دانیم. خوشبختانه شدت دادن به لیمیتر ها و ادامه دادن بدون محدوده دینامیکی از محبوبیت کمتری برخوردار شده است، اما انجام آن کار هنوز هم کاری ساده می باشد اگر که توجهی نداشته باشید. یک رفتار مستر کردن ملایم لزوما صدای یک ترک را آنالوگ تر نمی کند، اما آن کار به زودی شخصیت دیجیتالی سر سخت صدا های تولید شده در کامپیوتر را که بیش از حد روی آنها تاکید شده است را متوقف می کند.

-مسیر یابی و تقویت دوباره

اگر صدا هایی که درون کامپیوتر می سازید باب میلتان نبوده و سرد هستند، آنها را به بیرون کامپیوتر بکشانید. مطمئنا نمی توان این کار را دائما انجام داد، اما تلاش برای تغذیه ی ترک برون از رابط کاربری شما و مسیر یابی آن از طریق یک مدار آنالوگ یا سمپلر های قدیمی، Hi-Fi ها پدال های گیتار و یا هر چیزی که دوست دارید و دوباره ضبط کردن نتایج به دست آمده میتواند مفید باشد. اساسا استفاده کردن از افکت های جانبی سخت افزاری، جز اضافه کردن حس طبیعی به موسیقی چیز دیگری ندارد. برای مثال، با راه اندازی سینت ها از طریق سیم کشی یک رادیو ی قدیمی، شما می توانید مهر لحن صدای آن را به روی آن سینت بیاندازید. این کار ممکن است کمی طول بکشد اما با استفاده از این روش می توانید صدای منحصر به فرد خودتان را تولید کنید.

-شبیه ساز های Vintage را انتخاب کنید

این یکی لزوما تضمینی نیست، زیرا به ابزاری که انتخاب می کنید بستگی دارد، اما اگر شما در حال کار با ساز ها و افکت های مجازی هستید، ممکن است مدل هایی را انتخاب کنید که بازسازی کننده ی سخت افزار های یکپارچه ای باشند. این روز ها تکنولوژی بسیار خوب است و در حین اینکه بزرگان در موردش بحث می کنند، درست آن است که از یک شبیه ساز خوب Moog استفاده کنید که از طریق یک شبیه ساز خوب کمپرسور و ریورب Vintage راه اندازی شود. با استفاده از همه ی این نکات به هم پیوسته به شما کمک می کند تا صدایی را تولید کنید که شخصیت دیجیتالی کم و پر احساس باشد که این همیشه بهتر می باشد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *