آموزش کار با دستگاه دی جی

آموزش کار با دستگاه دی جی

در دسته بندی : دی جی

در طول سفر یک دی جی باتجربه، از یک تازه کار به یک حرفه ای، تجربیاتی که او کسب می کند، اهمیت زیادی دارد. در این مقاله قرار است که تجربیات افراد حرفه ای را در اختیار شما قرار دهیم. این درس ها برای تسریع رشد شما و افزایش مهارت های دی جی شما طراحی شده اند. آموزش کار با دستگاه دی جی بسیار جذاب است و راهگشای شما برای ورود به این حرفه می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا مسیر تبدیل شدن یک دی جی تازه کار به یک فرد حرفه ای را با یکدیگر بررسی کنیم.

دستگاه دی جی چیست؟

آموزش کار با دستگاه دی جی

برای شروع سفر خود و آموزش کار با دستگاه دی جی مهم است که درک درستی از تاریخ و فرهنگ دی جی داشته باشید، این موضوع به شما این امکان را می دهد که جایگاه خود را در این روایت پیدا کنید. تاریخچه دی جی گسترده است و به راحتی می تواند کتاب های متعددی را با جزئیات پیچیده خود پر کند. با این حال، در حال حاضر، ما یک مرور مختصر ارائه خواهیم کرد و شما را تشویق می کنیم که تحقیقات بیشتری را به تنهایی انجام دهید.

در سال 1947، کلوپ شبانه Whiskey à Go-Go در های خود را در پاریس باز کرد و نقطه عطف مهمی را به عنوان اولین باشگاه تجاری که در آن موسیقی ضبط شده بر گروه‌ های زنده برتری داشت، رقم زد. رژین زیلبربرگ، با استفاده از دو صفحه گردان، شروع به نواختن در این دیسکو کرد و به زودی الهام بخش مهمانی های آمریکایی در دهه 1950 شد. در طول این رویداد ها، دی جی های رادیویی شرکت کنندگان را با موسیقی سرگرم می کردند و صفحه ها را روی دو صفحه گردان می چرخانند و در عین حال ریتم مداوم را برای رقصندگان تضمین می کردند.

با پیشرفت دهه 1950، فرهنگ سیستم صوتی از محله های یهودی نشین کینگستون، جامائیکا ظهور کرد و مفاهیم DJing، MCing و کلابینگ را اصلاح کرد.

اکنون، پس از بیش از 70 سال تکامل پیچیده و قابل توجه، ما خود را در فرهنگ پر جنب و جوش و متنوع دیجی مدرن غوطه ور می کنیم!

پیدا کردن استایل خود

آموزش کار با دستگاه دی جی

پرورش سلیقه و سبک شما برای تبدیل شدن به یک دی جی و آموزش کار با دستگاه دی جی بسیار مهم است. ساختن یک پلی لیست موسیقی یک گام اساسی در این فرایند است؛ زیرا بدون موسیقی نمی توانید نقش یک دی جی را ایفا کنید. این یکی از نکات اساسی دی جی دیجیتال در نظر گرفته می شود.

در حالی که انتخاب ژانر موسیقی در نهایت به شما بستگی دارد، کاوش و ترکیب ژانر های مختلف برای به دست آوردن طیف وسیع تری از تجربه و قرار گرفتن در معرض تکنیک های مختلف مفید است. با این کار می توانید سلیقه و دیدگاه منحصر به فردی را نسبت به موسیقی ایجاد کنید که شما را از دیگران متمایز می کند. صدای متمایز خود را کشف کنید و نوع موسیقی ای را که واقعا شما را هیجان زده می کند، شناسایی نمایید.

وقتی نوبت به جمع آوری موسیقی می رسد، گزینه های مختلفی مانند فایل های موسیقی دیجیتال، سی دی یا صفحات وینیل دارید. در این میان، فایل‌ های دیجیتال راحت ‌ترین و آسان‌ ترین ترکیب هستند. اگرچه نوار های کاست را نیز می توان جمع آوری کرد؛ اما آن ها به اندازه کافی دی جی پسند نیستند.

تجهیزات دی جی

پیدا کردن استایل خود11

برای دنبال کردن حرفه به عنوان دی جی و همچنین آموزش کار با دستگاه دی جی، در ابتدا آشنایی با انواع مختلف ابزار های موجود و کسب مهارت های لازم برای کارکرد موثر آن ها بسیار مهم است. به ما اجازه دهید یک نمای کلی از تجهیزات اساسی و به دنبال آن توضیحات دقیق تری را ارائه کنیم. ابزار های اصلی برای دی جی شامل موارد زیر است:

  • دک ها

دک ها دستگاه هایی هستند که موسیقی شما را نگه می دارند و پخش می کنند. در ابتدا، آن ها صفحه های گردان وینیلی بودند؛ اما از آن زمان به دک سی دی و دک دیجیتال تبدیل شدند. دک ها کنترل هایی را برای پخش و توقف موسیقی و همچنین یک نوار لغزنده برای تنظیم سرعت پخش و همگام سازی ضربات ارائه می دهند.

  • میکسر ها

میکسر ها بخشی کلیدی هستند که دی جی را قادر می سازند موسیقی های فوق العاده ای را تولید کنند. بدون آن ها، شما به سادگی یکی پس از دیگری ضبط می کنید. با اتصال چند دک به یک میکسر (معمولا 2 یا 4 دک)، کنترل مستقلی بر چندین آهنگ صوتی به دست می آورید. میکسر ها به شما این امکان را می دهند که میزان صدا و تعادل EQ را برای موسیقی پخش شده را تنظیم کنید. با استفاده از کاهش دهنده صدا و کنترل ‌های EQ، می ‌توانید آهنگ ‌ها را به ‌طور یکپارچه ترکیب کنید و انتقال‌ های نرمی را در مجموعه دی ‌جی خود ایجاد نمایید.

  • هدفون ها

هدفون دی جی برای پیش نمایش آهنگ بعدی ضروری است. آن ها شما را قادر می سازند قبل از پخش آهنگ برای تماشاگران از تراز مناسب آن اطمینان حاصل کنید. این به شما این امکان را می‌ دهد تا موسیقی را ارزیابی و تنظیم کنید، جدا از آهنگ‌ هایی که در حال پخش هستند، و از اجرای یکپارچه هنگام پخش از طریق بلندگو های اصلی اطمینان حاصل کنید.

  • اسپیکر ها

اسپیکر ها وظیفه پخش موسیقی را برای مخاطبان اصلی در تنظیم دی جی زنده بر عهده دارند. اگر هدفتان انرژی بخشیدن به زمین رقص و ایجاد یک تجربه عالی برای جمعیت است، داشتن اسپیکر ضروری است.

جمع بندی

دی جی شدن و آموزش کار با دستگاه دی جی سفری است که نیاز به زمان و فداکاری دارد؛ اما تجربه فوق العاده لذت بخشی است. با استفاده از این تکنیک های میکس دی جی که برای مبتدیان طراحی شده است، در تلاش خود برای تبدیل شدن به یک دی جی حرفه ای یک شروع خواهید داشت. با این حال، داشتن انگیزه های مناسب بسیار مهم است. بسیاری از دی جی های مبتدی تمایل دارند که محبوبیت زیادی کسب کنند و در همان ابتدا با اسم هنری خود شناخته شوند. با این حال، کلید واقعی موفقیت در داشتن اشتیاق واقعی به موسیقی و دی جی است. با مطالعه کامل اطلاعات ارائه شده درباره آموزش کار با دستگاه دی جی ، انجام تحقیقات گسترده و تمرین مداوم، به سرعت مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک دی جی ماهر را به دست خواهید آورد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *