چگونه دستگاه دی جی انتخاب کنیم ؟

چگونه دستگاه دی جی انتخاب کنیم ؟

در دسته بندی : دی‌جی , راهنمای خرید

در دنیای دی جی، یکی از سخت ترین کار هایی که می توانید انجام دهید این است که یک دستگاه دی جی متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. برند هایی مانند دی جی پایونیر هر ساله مدل های متفاوتی از دستگاه های دی جی وارد بازار می کنند و روز به روز کار را برای کسانی سخت می کنند که سوال «چگونه دستگاه دی جی انتخاب کنیم ؟»در ذهنشان است. شاید بین انتخاب یک دستگاه دی جی همه کاره، دی جی کنترلر، میکسر، پلیر و خیلی از دستگاه های دیگر تردید داشته باشید. ما در این مقاله شما را با انواع تجهیزات دی جی آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا بهترین دستگاه دی جی را خریداری کنید.

انواع دستگاه دی جی

اگر در ابتدای حرفه دی جی قرار دارید و برایتان سوال پیش آمده است که چگونه دستگاه دی جی انتخاب کنیم، باید با انواع تجهیزات دی جی برای پخش و ساخت موسیقی بیشتر آشنا شوید.

  1. کنترلر دی جی

کنترلر ها در بسیاری از مواقع برای کسانی که تازه به این حرفه وارد شده اند، مناسب است. کنترلر هایی که امکانات متوسطی دارند و قیمت آن ها نیز کم است، برای افراد مبتدی بهترین انتخاب هستند. این کنترلر ها دو دک و یک میکسر دارند و با اتصال آن ها به نرم افزار های دی جی، تقریبا می توانید هر کاری را انجام دهید. بر اساس مدلی که انتخاب می کنید، با ویژگی های متفاوتی روبرو خواهید شد. یکی از مهم ترین تفاوت های دی جی کنترلر با دیگر دستگاه ها این است که شما موسیقی را از طریق یو اس بی، سی دی یا هارد اکسترنال پخش نمی کنید و با استفاده از نرم افزار دی جی موسیقی را تنظیم می کنید.

چگونه دستگاه دی جی انتخاب کنیم
  1. دی جی همه کاره

یکی از مشکلات کنترلر ها این است که برای راه اندازی آن ها به یک لپ تاپ نیاز دارید و ممکن است متحمل هزینه های اضافی شوید. برای اینکه به سوال چگونه دستگاه دی جی انتخاب کنیم جواب دهیم، باید اشاره کنیم که دی جی های همه کاره همه چیز را در کنار هم دارند و شما با همین یک دستگاه می توانید تمام کار های خود را انجام دهید. شما می توانید یو اس بی را به دستگاه خود بزنید و از ویژگی های حرفه ای دستگاه استفاده کنید. البته باید اشاره کنیم که این دستگاه ها قیمت بالایی دارند؛ اما در برابر ویژگی هایی که دارند، شما را از خرید خیلی از وسایل بی نیاز می کنند.

  1. میکسر و پلیر

پلیر های دی جی در میان حرفه ای ها محبوبیت بسیاری دارند و بسیار قابل انعطاف و قابل اعتماد هستند. شما بدون نیاز به لپ تاپ با این دستگاه کار می کنید. در ست دی جی، حداقل به یک میکسر و دو پلیر نیاز خواهید داشت. کسانی که در کلاب ها کار می کنند، حتما باید از ست دی جی استفاده کنند. اگر بالاخره در کلاب مورد علاقه خود مشغول شده اید، باید پلیر را بخرید. XDJ هم یکی از تجهیزاتی هستند و به پلیر ها شباهت زیادی دارند.

  1. ترن تیبل و میکسر

میکس کردن با استفاده از صفحه های وینیل از سال 1970 شروع شد. بسیاری از افراد هنوز هم گرمای صفحه های وینیل و گرامافون را ترجیح می دهند و مانند افرادی که خواندن کتاب کاغذی را بیشتر دوست دارند، به میکس کردن با صفحه های گرامافون علاقه بیشتری دارند. برای این کار شما به دو ترن تیبل و میکسر احتیاج دارید و لازم است با میکسر آنالوگ این کار را انجام دهید. البته که در حین انجام این کار، صدای خروجی دارای نویز خواهد بود. پس این دستگاه دی جی به درد کسانی می خورد که به نوستالژی علاقه دارند.

نکاتی در خرید دستگاه دی جی

نکاتی در خرید دستگاه دی جی

حال که به طور خلاصه به سوال چگونه دستگاه دی جی انتخاب کنیم جواب دادیم، بهتر است به نکاتی در هنگام خرید دستگاه دی جی اشاره کنیم. این نکات بیشتر برای افراد مبتدی است.

  1. توجه به سخت افزار

دستگاه دی جی همه کاره در حالت عادی به سه بخش تقسیم می شود. در یک بخش شما ترک های موسیقی را کنترل و تنظیم می کنید و در بخش میکسر، آهنگ ها را میکس می کنید. بسیاری از دی جی کنترلر ها دو کاناله و چهار کاناله هستند و یک کارت صدا دارند. کنترل سخت افزاری کنترلر ها و دستگاه های دی جی همه کاره با دکمه ها، ناب ها، جاگ ویل ها و دیگر قسمت هاست.

ارگونومی بسیاری از دستگاه های دی جی از سیستم های آنالوگ الهام گرفته شده است. در هنگام خرید دستگاه دی جی باید به ویژگی های دستگاه توجه کنید. برای مثال ویژگی لوپ کردن در بعضی از دستگاه ها هست و در بعضی دستگاه ها در دسترس نیست. پیش از خرید دستگاه باید به نیاز های خود توجه کنید و بودجه خوبی برای خرید دستگاه کنار بگذارید.

  1. توجه به نرم افزار

یکی دیگر از قسمت هایی که باید به آن توجه داشته باشید، نرم افزار دی جی است. همانطور که اشاره کردیم دی جی های همه کاره نرم افزار داخلی دارند که اغلب نرم افزار serato است. بعضی از کنترلر ها از بعضی نرم افزار ها پشتیبانی می کنند. پس در هنگام انتخاب کنترلر و دستگاه دی جی به این نکات توجه کنید.

توجه به نرم افزار
  1. پورت های دستگاه

دستگاه های دی جی همه کاره باید پورت های مختلفی داشته باشند تا به کامپیوتر، تبلت یا موبایل متصل شوند. کنترلر های همه کاره بدون کامپیوتر کار می کنند و نباید به این موضوع توجه کنید.

جمع بندی

بعد از خرید هر کدام از این دستگاه های دی جی، بهتر است که به فکر خرید هدفون دی جی و اسپیکر نیز باشید. با خرید همه این وسایل، حال می توانید آموزش دی جی را شروع کنید و به یک دی جی تبدیل شوید. البته باید حواستان باشد که کدام بخش از حرفه دی جی را انتخاب می کنید. راهنمای چگونه دستگاه دی جی انتخاب کنیم ، بیشتر برای کسانی است که علاقه دارند به دی جی کلاب یا دی جی مراسم تبدیل شوند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *