آموزش ایجاد لوپ در دی جی کنترلر

آموزش ایجاد لوپ در دی جی کنترلر

در دسته بندی : آموزشی , دی‌جی

همانطور که می دانید یکی از جنبه های مهم و پر کاربرد برای دی جی کردن، داشتن مهارتی کافی برای استفاده از دی جی کنترلر ها است، اگر کار شما با دی جی کنترلر ها خوب باشد و بتوانید به زیبایی هر چه تمام تر آهنگ ها را میکس کنید، به یک دی جی معرکه تبدیل خواهید شد. یکی دیگر از جنبه های کلیدی، استفاده از لوپ در دی جی است که ابتدا شما باید مفهوم آن ها را بدانید و پس از آن سعی کنید لوپ ها را به درستی اجرا کنید. درک کردن و استفاده درست از لوپ در دی جی به شما کمک می کند تا کار خود را به اوج برسانید، سطح فنی ریمیکس های خود را بالا ببرید و از تمام خلاقیت خود استفاده کنید. ما در این مقاله به بررسی لوپ در دی جی می پردازیم و نحوه استفاده از آن ها، و همچنین راه های تنظیم صحیح آن ها در آهنگ ها را به شما آموزش می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا استاد لوپ در دی جی شوید!

لوپ در دی جی چیست؟

لوپ در دی جی چیست

قبل از این که نحوه استفاده از لوپ در تنظیم آهنگ ها متوجه شویم، ابتدا باید بدانیم که لوپ در دی جی چیست و چه مفهومی دارد. لوپ دی جی یک بخش خاص در آهنگ است که معمولا به طور پیوسته در پس زمینه آهنگ تکرار می شود. لوپ در دی جی می تواند از چهار، هشت، 16 و یا 32 ضربه تشکیل شود که تنظیم آن ها در آهنگ با استفاده از نرم افزار های دی جی شکل می گیرد.

ایجاد لوپ در دی جی

لوپ در دی جی

استفاده و ایجاد لوپ در دی جی کاملا به دی جی  کنترلر شما بستگی دارد. اگر دی جی کنترلر شما همه کاره است و بر روی آن نرم افزار مخصوص تنظیم قرار دارد، شما با استفاده از آن می توانید لوپ های مخصوص خود را در آهنگ ایجاد کنید. اگر دی جی کنترلر شما این قابلیت را ندارد، باید از نرم افزار های دی جی در لپ تاپ خود استفاده کنید تا بتوانید لوپ ها را در آهنگ خود ایجاد کنید.

باید سخت افزار ها و نرم افزار هایی را که در اختیار دارید به خوبی بررسی کنید تا متوجه شوید که چه امکاناتی را در اختیار خود دارید و می توانید از آن ها در ایجاد لوپ در دی جی استفاده کنید. برای مثال برخی از کنترلر های دی جی این امکان را به شما می دهند تا با استفاده از یک دکمه لوپ را ایجاد کنید و از آن در تمام آهنگ بهره ببرید. در این موارد شما باید این مهارت را داشته باشید که با استفاده از دی جی کنترلر، طول لوپ را افزایش یا کاهش دهید که این کار نیز به تنهایی نیاز به مهارت دارد. همچنین به یاد داشته باشید که این امکانات معمولا در دی جی کنترلر های رده بالا یافت می شوند و ممکن است که دستگاه شما این امکانات را نداشته باشد.

ایجاد لوپ برای مبتدیان

ایجاد لوپ برای مبتدیان

اگر دی جی کنترلر شما یک دستگاه مبتدی است و این قابلیت را ندارد و نمی توانید از لوپ در دی جی لذت ببرید؛ مشکلی نیست! یک خبر خوب برای شما داریم. همواره برای ایجاد لوپ در دی جی می توانید از نرم افزار های دی جی بر روی لپ تاپ خود استفاده کنید و هر چقدر که دلتان می خواهد آن ها را بر اساس خلاقیت خود تغییر دهید. با استفاده از مهارت خود به سراغ نرم افزار بروید و بهترین لوپ ها را ایجاد کنید.

برای انجام این کار در نرم افزار ها و ایجاد لوپ در دی جی، شما کافی است به سراغ نرم افزار خود بروید و در ابتدا، یک نقطه شروع و یک نقطه پایان را برای خود مشخص کنید. این نقاط برای لوپ تعیین می کنند که از کجا باید شروع شود و سپس در کجا متوقف شود. همچنین آن ها تعیین می کنند که لوپ شما چه مدت طول می کشد. به طور کلی شما باید کل این محدوده را خالی نگه دارید تا هیچ صدای دیگری در آن دخالت نداشته باشد. همچنین باید حواستان باشد که کیک (kick) های شما با ناحیه مربوط به خود کاملا هماهنگ هستند و صدای درستی را تولید می کنند. اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم؛ در واقع شروع شما باید با کیک و ضرب اول شما هماهنگ باشد.

پس تمام سعی خود را کنید تا یک لوپ بی نقص را تولید کنید و حواستان به نکاتی که در بالا به آن ها پرداختیم نیز باشد. با درک مفهوم لوپ در دی جی شما می توانید ساختار های متفاوتی در آهنگ خود ایجاد کنید و بر اساس خلاقیتی که دارید، تکنیک های مختلفی را بر روی آهنگ خود پیاده کنید؛ به طوری که شنونده در هنگام پخش شدن آهنگ شما، حسی متفاوت را تجربه کند و از آن تمام لذت را ببرد. این کار باعث می شود تا سطح کاری شما بالا تر رود و تبدیل یه یک دی جی حرفه ای شوید و روز به روز پیشرفت کنید. با تمرین بیشتر لوپ در دی جی، به صورت خودکار متوجه خواهید که بهترین نقاطی که می توانید از لوپ ها در آهنگ خود استفاده کنید کجاست و چه موقع لوپ ها می توانند به کمک شما بیایند.

جمع بندی

لوپ در دی جی یک ابزار بسیار بی نظیر و فوق العاده برای دی جی هاست که می توانید بسیار از آن ها استفاده کنید. اگر مهارت کافی برای استفاده درست از آن ها را در آهنگ ها داشته باشید، متوجه یک تغییر عجیب و غریب در سطح آهنگ های خود خواهید شد. با تمرین هر چه بیشتر آن ها، مکان های درست را به خوبی در آهنگ تشخیص می دهید و از لوپ در دی جی استفاده می کنید. هنگامی که در این کار مهارت پیدا کردید، آن ها را بر اساس خلاقیت خود، در آهنگ بچینید و یک کیک و بیس خوب را در آهنگ پیاده کنید تا مخاطب شما نهایت لذت را ببرد. امیدواریم که این مقاله به شما در شناخت و درک مفهوم لوپ در دی جی کمک کرده باشد و توانسته باشید با نحوه کارکرد آن ها در آهنگ ها آشنا شده باشید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *