معرفی نرم افزار ویرتوال دی جی

معرفی نرم افزار ویرتوال دی جی

در دسته بندی : نرم افزار

ویرتوال دی جی به عنوان یک نرم‌ افزار حرفه‌ ای میکس و مونتاژ موسیقی به دلیل ویژگی ‌های متعدد و کاربردی که دارد، برای دی ‌جی‌ ها و تهیه ‌کنندگان موسیقی بسیار مفید است. این نرم‌ افزار به کاربران امکان می ‌دهد تا مجموعه‌ آهنگ‌ های خود را به صورت دیجیتالی مدیریت کنند و با میکس و مونتاژ خلاقانه مهارت های دی جی کردن خود را به نمایش بگذارند. با قابلیت‌ هایی مانند افکت‌ های صوتی، لوپ ‌های موسیقی، سمپل ‌های صوتی و ترک ‌های پیش فرض، ویرتوال دی جی ابزاری بسیار مفید و کارآمد برای تولید و اجرای موسیقی در سطح حرفه ‌ای است. در این مقاله به بررسی ویژگی ‌ها و کاربردهای این نرم افزار خواهیم پرداخت.

ویرتوال دی جی چیست؟

ویرتوال دی جی یک برنامه‌ میکس و مونتاژ موسیقی است که به کاربران امکان می ‌دهد تا ست‌ های دی ‌جی خود را بسازند و پخش کنند. این نرم ‌افزار با ارائه‌ ابزار ها و ویژگی ‌های مختلف به کاربران کمک می‌ کند تا موسیقی‌ ها را با هم ترکیب و افکت‌ های مختلف را به آن‌ ها اضافه کنند. همچنین کاربران این نرم افزار می توانند ست‌ های دی ‌جی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از ست ‌های ساخته‌ شده توسط دیگر کاربران بهره‌ مند شوند.

ویرتوال دی جی برای استفاده‌ آسان طراحی شده است و به کاربران همه‌ ابزار های لازم برای ساختن ست ‌های دی‌جی حرفه‌ ای را می دهد. این برنامه دارای کتابخانه‌ صدا و موسیقی بسیار مفیدی است که کاربران می‌ توانند از آن استفاده کنند و همچنین از افکت‌ های مختلفی بهره ببرند که به ست ‌های دی ‌جی آن ‌ها زیبایی می ‌بخشد.

آخرین نسخه این برنامه ورژن VirtualDJ 2021 b7183 است که برای سیستم‌ های عامل مک و ویندوز منتشر شده است و برای همه‌ کاربران نسخه VirtualDJ 8 رایگان است. این نسخه امکاناتی مانند نمایشگر افکت‌ های جدید، ویرایشگر Beatgrid و نمونه ‌برداری بهبود یافته را به کاربران ارائه می ‌دهد.

ویرتوال دی جی ابزاری بسیار مفید برای همه‌ افرادی است که به دنبال تهیه‌ ست ‌های دی‌ جی با کیفیت هستند.

آیا ویرتوال دی جی برای افراد مبتدی مناسب است؟

ویراتوال دی جی

این برنامه برای  دی جی های مبتدی مناسب است؛ زیرا دارای ویژگی هایی همچون دسترسی آسان و رابط کاربری ساده است که استفاده از آن را راحت می کند. سادگی کار با برنامه کمک می کند تا کاربران ست ‌های دی‌ جی با کیفیت حرفه ‌ای ایجاد کنند؛ به عنوان مثال ویرتوال دارای شمارنده BPM، تطبیق بیت و کنترل EQ است تا افراد موسیقی های حرفه ای تری تولید کنند. همین ویژگی‌ ها به کاربران کمک می‌ کنند تا سرعت، بیت و صدای میکس‌های خود را کنترل کنند. با استفاده از این قابلیت مبتدیان می‌توانند ست‌ هایی را ایجاد کنند که به شکلی شبیه به ست ‌های ساخته شده توسط دی ‌جی ‌های حرفه ‌ای باشد. به همین دلیل این برنامه را می توانیم به عنوان برنامه ای مناسب برای افراد مبتدی بدانیم.

آیا ویرتوال دی جی برای استفاده های حرفه ای مناسب است؟

استفاده از برنامه ویرتوال برای یک دی ‌جی حرفه‌ ای بستگی به سلیقه شخصی و ترجیحات دی جی دارد. برخی از دی‌ جی‌ های حرفه ‌ای ممکن است از ویرتوال دی جی استفاده کنند؛ زیرا این برنامه یک نرم‌ افزار ساده و آسان برای استفاده در میکس کردن موسیقی است؛ با این حال برخی از دی‌ جی‌ های حرفه ‌ای ممکن است از این برنامه استفاده نکنند؛ زیرا فکر می ‌کنند که این برنامه به اندازه کافی قدرتمند نیست یا به اندازه کافی حرفه ‌ای نیست. از دی ‌جی ‌های معروفی که از این برنامه استفاده کرده ‌اند می توان دیوید گتا، آفروجک، برت کارولینا و وینایی را نام برد.

نسخه رایگان در برابر نسخه پرو دی جی ویرتوال

ویراتوال پرو

این برنامه در دو نسخه رایگان و حرفه ای عرضه می شود. نسخه رایگان ویرتوال دی جی همان طور که می توان حدس زد نسخه ای محدود شده از نسخه پرو برنامه است؛ البته درست است که نسخه رایگان تمامی ویژگی های نسخه پرو را ندارد؛ اما همچنان به عنوان یک برنامه رایگان بسیار قدرتمند است.

عواملی که باعث ایجاد تفاوت نسخه رایگان و پرو VirtualDJ می شود وجود یک سری ویژگی های اضافی در نسخه پرو مانند توانایی میکس صدا و تصویر، ضبط میکس، استفاده از بیش از یک کارت صدا، پخش آنلاین صدا و استفاده از سمپلر است.

پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید نسخه اصلی و حرفه ای برنامه حتما یک بار با نسخه رایگان ویرتوال دی جی کار کنید. کار کردن با نسخه رایگان برنامه می تواند به شما یک دید کلی از نرم افزار بدهد تا ببینید آیا می توانید با نرم افزار به راحتی کار کنید یا خیر. بعد از این که از نسخه رایگان برنامه راضی بودید و خواستید که به صورت جدی کار خود را آغاز کنید، می توانید نسخه حرفه ای برنامه را که دارای ویژگی های متعدد و بیشتری است خریداری کنید.

آیا امکان شخصی سازی ویرتوال دی جی وجود دارد؟

شخصی سازی ویرتوال دی جی

بله. شما می توانید رابط کاربری نرم افزار را تغییر دهید؛ چرا که ممکن است برخی از کاربران بخواهند رابط کاربری را عوض کنند تا برنامه را مطابق ظاهر مد نظر خود تغییر دهند. برای این کار کافی است در برنامه به منو Preferences مراجعه کنید و تب Interface را انتخاب کنید. از این جا می توانید رابط کاربری مورد نظر خود را انتخاب و در صورت نیاز شخصی سازی کنید.

نتیجه گیری

کسی که به عنوان یک دی جی وارد دنیای موسیقی می شود برای ادامه کارش به یک سری تجهیزات نیاز دارد. از مهم ترین تجهیزاتی که هر دی جی به آن نیاز پیدا می کند نرم افزار دی جی مناسب است. داشتن یک نرم افزار می تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت یا شکست یک دی جی داشته باشد؛ به همین دلیل انتخاب برنامه مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از بهترین برنامه هایی که هر دی جی می تواند برای میکس و تولید موسیقی روی آن حساب باز کند ویرتوال دی جی است. در این مقاله در مورد این برنامه و نکات مرتبط با آن توضیح داده شد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *