چه مواردی بر قیمت کارت صدا تاثیر می گذارند ؟

چه مواردی بر قیمت کارت صدا تاثیر می گذارند ؟

در دسته بندی : آموزشی , دی‌جی

اگر قصد دارید یک کارت صدای کاربردی و با کیفیت بالا برای سیستم و ابزار های خود تهیه کنید، لازم است نکات بسیاری را مد نظر خود قرار دهید. زیرا ممکن است گاهی اوقات پس از صرف هزینه های هنگفت متوجه می شوید که با سیستم شما همخوانی ندارد و اتصال آن تقریبا غیر ممکن است. در ادامه مطلب چند نکته بسیار مهم و کاربردی را به همراه قیمت کارت صدا برایتان بررسی خواهیم کرد تا انتخاب گزینه مورد نظرتان آسان تر شود.

اتصالات داخل کارت صدا

از آن جایی که کارت صدا ها معمولا به دو صورت کارت صدا  PCI و ISA ارائه می شوند، قبل از تهیه لازم است بدانید که آیا اتصال لازم را برای استفاده از آن در سیستم خود دارید یا خیر. هرچند هر یک از آن ها کاربرد های متفاوتی را به شما ارائه می دهند، با توجه به نیازتان باید یکی از این دو مورد را انتخاب کنید:

  • کارت صدای PCI

اگر از کارت صدای خود بیشتر برای تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و سایر موارد این چنینی استفاده می کنید، بهتر است نمونه های PCI را در نظر بگیرید. البته لازم است بدانید که امروزه بیشتر کارت صدا های موجود در بازار از این نوع هستند و نیاز روزمره شما را رفع خواهند کرد.

قیمت کارت صدا
  • کارت صدای ISA

برای بررسی دقیق قیمت کارت صدا لازم است بدانید که این مورد از نمونه قبلی ارزان تر است و برای کسانی که قصد ندارند مبلغ بسیار زیادی را برای خریدن کارت صدا صرف کنند، بهترین انتخاب است. علاوه بر موارد گفته شده با خرید این کارت صدا به یک اسلات رایگان PCI نیز دسترسی پیدا می کنید. در نتیجه گویی با یک تیر دو نشون می زنید.

پس از این که اتصالات لازم را برای تهیه کارت صدای مورد نظر خود بررسی کردید، لازم است به مادربرد کامپیوتر خود نیز سری بزنید و از غیر فعال شدن کارت صدای موجود بر آن اطمینان حاصل کنید. این نکته بسیار مهم است که پس از نصب کارت صدای جدید کارت صدایی که قبلا بر مادربرد کامپیوتر شما نصب شده بود، غیر فعال شود و به نمونه جدید اجازه فعالیت بدهد.

اتصالات روی کارت صدا

  • اسپیکر ها

 معمولا برای کاربرد های معمولی افراد یک اتصال که برای دو اسپیکر استفاده می شود، کافی است. اما اگر گیمر هستید یا می خواهید بلندگو های بیشتری را به کارت صدا وصل کنید، بهتر است این ویژگی را پیش از خرید بررسی کنید. زیرا کارت هایی که دو اتصال برای اسپیکر ها دارند، این امکان را برای شما فراهم می کنند که یکی از آن ها را برای اسپیکر های عقب و دیگری را برای اسپیکر های جلو استفاده کنید.

  • میکروفون

 برای بررسی دقیق قیمت کارت صدا لازم است بدانید که آیا کارت صدای شما اتصالات لازم را برای میکروفون دارد یا خیر. اگرچه امروزه بیشتر کارت صدا ها چنین اتصالی را دارند و جزو امکانات اولیه شان در نظر گرفته می شود.

اتصالات روی کارت صدا
  • پخش صدا و ضبط به صورت همزمان

 کسانی که نیاز دارند برای انجام کار هایشان به صورت اینترنتی با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند، لازم است پخش صدا و صبط به صورت همزمان کارت صدا را به طور دقیق بررسی کنند. ممکن است نام این امکانات را به صورت فول دوبلکس نیز شنیده باشد.

  • شتاب سه بعدی

 امکانات و ویژگی دیگری که برای گیمر ها و علاقه مندان به بازی های رایانه ای بسیار اهمیت دارد، شتاب سه بعدی است. زیرا امروزه بازی های زیادی به صورت سه بعدی ارائه شده اند که کیفیت بالایی دارند. اگر کارت صدا چنین امکاناتی را نداشته باشد، به احتمال زیاد برای گیمر ها و کسانی که به بازی های رایانه ای علاقه مند هستند، مناسب نیست.

  • گارانتی محصول

 علاوه بر قیمت کارت صدا ، مشخصات فنی و ... لازم است به گارانتی آن نیز توجه کنید. باید بدانید که چه مشکلاتی شامل گارانتی می شوند و آن چه مواردی را پوشش می دهد. همچنین مدت زمان ضمانت مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری محصول نیز بسیار حائز اهمیت است. هنگام خرید حتما کارت گارانتی را دریافت کنید و به طور دقیق بررسی اش کنید.

  • پشتیبانی

 معمولا محصولات الکترونیکی پشتیبانی ۲۴ ساعته دارند. شما باید مطمئن شوید که آیا این پشتیبانی به صورت رایگان انجام می شود یا باید پولی برای آن بپردازید. همچنین افرادی که در این زمینه به شما کمک می کنند آیا متخصص هستند یا تخصص کافی را ندارند.

کارت صدا
  • قیمت کارت صدا

نمی توان مبلغ مشخصی را برای قیمت کارت صدا در نظر گرفت. کارت صدای شما با توجه به ویژگی هایش و امکاناتی که در اختیارتان قرار می دهد ممکن است قیمت بالاتر یا پایین تری داشته باشد. پیشنهاد ما در این مورد این است که قبل از خرید از چند فروشنده قیمت کارت صدای مورد نظرتان را جویا شوید و سپس با توجه به کیفیت و قیمت، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  • هدفون ها

 اگر جزو افرادی هستید که از هدفون ها به طور مکرر استفاده می کنند، بهتر است کارت صدای خود را با توجه به نیازتان انتخاب کنید. بیشتر کارت صدا ها هدفون های معمولی را پشتیبانی می کنند و کیفیت خوبی را ارائه می دهند. اما این مورد بیشتر درباره هدفون های پیشرفته تر و مجهز تر صدق می کند. هنگام خرید بررسی کنید که آیا خروجی هدفون با خروجی کارت صدای شما هم خوانی دارد یا خیر.

  • کنترلر مانیتور

 اگر می خواهید بیشتر از یک یا دو مانیتور را به کارت صدا وصل کنید باید کنترلر مانیتور را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. میزان دسترسی ای که می خواهید به هر مانیتور داشته باشید نیز در این ویژگی موثر است. اما به طور کلی اگر یک استودیو متوسط دارید که در آن تنها از دو مانیتور استفاده می کنید، نیازی به هزینه بیشتر و خرید کارت صدای گران قیمت تر ندارید.

نتیجه گیری

پیش از بررسی قیمت کارت صدا ضروری است که امکانات و ویژگی های فنی آن را در نظر بگیرید. زیرا گاهی اوقات ممکن است یک کارت صدا ارزان قیمت باشد؛ اما امکانات لازم را در اختیار شما قرار ندهد. گاهی نیز ممکن است کارت صدا همزمان کیفیت و قیمت بالایی داشته باشد. در این صورت هر چقدر هزینه کنید، به صرفه است؛ زیرا این ابزار برایتان بسیار بیشتر از نمونه های ارزان تر کار می کند. در این مقاله کارت صدا را از دیدگاه های گوناگون ارزیابی کردیم و درمورد مواردی که ممکن است بر قیمت آن تاثیر بگذارند، توضیحاتی ارائه کردیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *