خلق دوباره‌ی سینتی سایزر افسانه‌ای MonoPoly توسط کمپانی Behringer

خلق دوباره‌ی سینتی سایزر افسانه‌ای MonoPoly توسط کمپانی Behringer

در دسته بندی : اخبار

کمپانی بهرینگر با کپی رایت کردن محصولات وینتیج قدیمی و جدید طرفداران و دشمنانی پیدا کرده است که نشان از عملکرد خوب آنها است. آنها روز به روز در حال بهتر شدن هستند و حالا با محصول جدید خودشان یعنی سینتی سایزر MonoPoly که یک سینت افسانه‌ای از کمپانی Korg بود بازگشته‌اند. نسخه‌ی اصلی این سینت در سال ۱۹۸۱ منتشر شد و تنها تا سال ۱۹۸۴ تولید شد و مورد توجه و علاقه‌ی گرو‌ه‌ها و افراد بزرگی بزرگی مانند Depeche Mode، The Chemical Brothers و MGMT و Vince Clarke قرار گرفت. MonoPoly یک سینتی سایزر عالی و نماد سینت‌های آنالوگ دهه‌ی ۸۰ میلادی بود. آن به دلیل داشتن صدای لید‌های خروشان و پدهای روان مشهور شده بود و یکی از دوست داشتنی‌ترین سینت‌های کمپانی Korg می‌باشد.

این سینتی سایزر بازسازی شده توسط بهرینگر دارای ۳۷ کلید نیمه سنگین با اندازه‌ی کامل بوده و دارای بیشتر ویژگی‌های نسخه‌ی اصلی است و شامل مسیر سیگنال تمام آنالوگ به همراه چهار VCO چند موجه، یک فیلتر 24dB، انولوپ‌های فیلتر و VCA و یک جفت LFO است. همچنین مدولاسیون عرض پالس و دتیون کردن نوسان‌سازها و همچنین یک بخش به عنوان افکت‌های سینت و مدولاسیون کراس نیز بر روی آن وجود دارند. آن همچنین دارای عملکرد Chord Memory و آرپژگیتور می‌باشد که برگرفته از نسخه‌ی اصلی  هستند.

دیدن این جذاب است که بهرینگر به نوع چیدمان عناصر MonoPoly اصلی وفادار است و همچنین علاوه بر آن نقاط اتصال CV، ورودی و خروجی MIDI و Thru در پنل پشتی‌اش دیده می‌شوند که آن را به یک سخت‌افزار مدرن تبدیل کرده است. کمپانی بهرینگر همچنین یک ویدئوی معرفی از این سینت را منتشر کرده است و می توانید پایین‌تر آن را مشاهده کنید که در آن می‌توانید برخی از صداهای این سینت افسانه‌ای را بشنوید. علاوه بر اینها بهرینگر یک تغییر جذاب دیگر روی این سینت انجام داده است و آن طراحی تاشوی ین سینت است که آن را برای کار در هر شرایطی راه دست و آسان کرده است و دارای ۳ زاویه‌ی تنظیم‌ می‌باشد. MonoPoly جدید دارای حالت‌های مونوفونیک، Unison یا Poly است که تا ۴ نت در هر آکورد افزایش می‌یابد.

https://youtu.be/zoohp8UrxcE

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *