راهنمای خرید پایه میکروفون استودیویی

راهنمای خرید پایه میکروفون استودیویی

در دسته بندی : راهنمای خرید
 

پایه میکروفون یک ابزار بسیار مهم است و باید آن را در تجهیزات استودیویی خود داشته باشید. آن ها بسیار ضروری هستند؛ چرا که بدون آن ها استفاده صحیح و دقیق از میکروفون امکان پذیر نیست و شما برای بهره برداری هر چه تمام تر از قدرت میکروفون خود، باید به سراغ خرید پایه میکروفون استودیویی بروید؛ اما هنگام خرید ممکن است بسیار گیج شوید و نتوانید بین گزینه های زیادی که در بازار موجود است به خوبی انتخاب کنید. این دقیقا جایی است که ما به کمک شما می آییم تا در خرید پایه میکروفون استودیویی شما را راهنمایی کنیم. ما در این مقاله به سراغ انواع پایه های میکروفون استودیویی می رویم تا شما را با آن ها آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

پایه میکروفون چیست؟

پایه میکروفون ابزاری است که بیش از صد سال قدمت دارد. برخی میکروفون های قدیمی پایه های جدا نشدنی داشتند و این باعث به وجود آمدن مفهوم پایه میکروفون شد. این نشان  می دهد که در واقع کسی آن ها را اختراع نکرده است بلکه در طول زمان همان مفهوم اولیه شکل های مختلفی به خود گرفته است.

امروزه کاربرد این ابزار برای همه قابل درک تر است؛ زیرا در ضبط های استودیویی هر گونه لرزش روی کیفیت صدا تاثیر خواهد گذاشت، پس استفاده از وسیله ای که میکروفون را ثابت و محکم نگهدارد برای هر خواننده یا اجرا کننده ای ضروری به نظر می رسد.

انتخاب و پیشنهاد شماره یک: پایه میکروفون تلسکوپی

خرید پایه میکروفون استودیویی  

اگر کمی در بازار برای خرید پایه میکروفون استودیویی چرخیده باشید، متوجه خواهید شد که پایه میکروفون تلسکوپی به طور معمول رایج ترین پایه میکروفون موجود در بازار های مختلف است. از آن جایی که این پایه ها دارای پیچ تنظیم ارتفاع هستند، شما می توانید به راحتی آن را در هر اندازه ای که می خواهید تنظیم و از آن ها استفاده کنید.

ویژگی دیگری که این نوع از پایه های میکروفون دارند این است که آن ها برای برنامه های مختلفی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند؛ زیرا برای ضبط بسیاری از برنامه ها و لایو های شما قابل تنظیم هستند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید برای اولین بار یک پایه میکروفون خریداری کنید، به سراغ همین مدل از پایه میکروفون ها، یعنی پایه میکروفون تلسکوپی بروید؛ چرا که آن ها استاندارد ترین پایه های تولید شده هستند و می توانند بسیاری از مشکلات شما را حل کنند.

انتخاب و پیشنهاد شماره دو: پایه میکروفون یک دستی

پیشنهاد دوم ما برای شما، استفاده از یک پایه میکروفون یک دستی است. اگر به دنبال خرید پایه میکروفون استودیویی هستید و پایه میکروفون تلسکوپی نمی تواند مشکل شما را حل کند، پایه میکروفون یک دستی می تواند برای شما گزینه خوبی باشد. در نظر داشته باشید که پایه میکروفون یک دستی معمولا برای اجرای زنده و برنامه های لایو استفاده می شود؛ زیرا تنظیم ارتفاع آن معمولا برای اجرای زنده بسیار ساده است و می تواند عالی عمل کند. علاوه بر تنظیم ارتفاع ساده ای که این نوع از پایه های میکروفون دارند، ویژگی بعدی آن ها کوچک بودن است که کمک می کند تا در حین اجرا زیاد مزاحم خواننده نشوند. اگر شما یک خواننده هستید و یا برای یک اجرا کننده می خواهید به سراغ خرید پایه میکروفون استودیویی بروید، این گزینه برای شما یک انتخاب عالی است.

انتخاب و پیشنهاد شماره سه: پایه میکروفون بازویی

پایه میکروفون بازویی

ممکن است که در هنگام خرید پایه میکروفون استودیویی خود، هیچ کدام از دو پیشنهاد قبلی به کار تان نیاید و پایه میکروفون خود را برای برنامه هایی مثل ضبط پادکست نیاز داشته باشید، در این صورت دیگر پایه میکروفون های تلسکوپی و یا دستی به کار شما نخواهند آمد؛ اما نگران نباشید. ما برای پادکستر ها نیز پیشنهادی مناسب داریم و آن استفاده از یک پایه میکروفون بازویی است. این میکروفون ها می توانند به راحتی بر روی میز شما نصب و به راحتی طبق قد شما بالا و پایین شوند. همچنین علاوه بر این قابلیت، شما می توانید مدل هایی را خریداری کنید که درون خود فضایی برای سیم ها و کابل ها داشته باشد. با این ویژگی دیگر هیچ سیمی در دست و پای شما نیست و یک ظاهر بسیار حرفه ای را ارائه خواهید داد.

انتخاب و پیشنهاد شماره چهار: پایه میکروفون کوتاه

پایه های کوتاه در واقع همان پایه های تلسکوپی هستند که طول کمتری دارند. این پایه ها بیشتر برای ضبط صدای ساز های مختلفی مثل کیک درام طراحی شده اند و همان قابلیت های تنظیم پایه تلسکوپی را ارائه می دهند. اگر یک نوازنده حرفه ای هستید، این گزینه برای شما انتخاب مناسبی است.

انتخاب و پیشنهاد آخر: پایه میکروفون رومیزی

پایه میکروفون رومیزی

اگر یک کاربر ساده، یک گیمر یا استریمر هستید و می خواهید از طریق میکروفون خود صدایتان را به دوستان و هم تیمی هایتان برسانید، ممکن است استفاده از یک پایه میکروفون بازویی برای شما سخت باشد و فضای زیادی را از میزتان اشغال کند. در این شرایط، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از یک پایه میکروفون ساده رومیزی استفاده کنید. با استفاده از یک پایه میکروفون رومیزی می توانید تمام آن چه را که از یک پایه میکروفون می خواهید در اختیار خود داشته باشید. آن ها معمولا جای بسیار کمی را می گیرند و می توانند به راحت روی میز شما نصب شوند. علاوه بر این ها می توانند ظاهری شیک به میز کار شما بدهند؛ در نتیجه با استفاده از آن ها به عنوان یک استریمر، می توانید کیفیت کاری خود را بالا ببرید.

جمع بندی

در آخر اکنون زمان تصمیم گیری شما رسیده است؛ اگر هنوز کمی گیج هستید و نمی دانید که کدام مدل را برای خود انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم که روی یک کاغذ ویژگی هایی را که از یک پایه میکروفون انتظار دارید یادداشت کنید و سپس بررسی کنید که کدام یک از مدل ها تمام ویژگی های درخواستی شما را دارند. در این مقاله به معرفی پنج گزینه مناسب و رایج پرداختیم تا خرید پایه میکروفون استودیویی را برای شما راحت تر کنیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *