راهنمای خرید میدی کنترلر دست دوم برای افراد مبتدی

راهنمای خرید میدی کنترلر دست دوم برای افراد مبتدی

در دسته بندی : راهنمای خرید
 

میدی کنترلر یکی از تجهیزاتی است که هر دی جی حرفه ای به آن نیاز دارد. این وسیله به شما امکان افزودن افکت ها و تنظیمات بیشتری را روی صدا و موسیقی تولیده شده می دهد و میزان کنترل شما را روی آن بسیار بالا خواهد برد. به همین دلیل خرید یک میدی کنترلر یکی از کلید های ورود به دنیای حرفه ای محسوب می شود؛ اما شاید برای یک دی جی مبتدی که تازه در حال راه اندازی استودیوی خانگی خود است و باید برای تهیه تجهیزات صوتی آن هزینه های زیادی متحمل شود، خرید یک میدی کنترلر نو کار سختی باشد. به همین دلیل در این مقاله ابتدا به معرفی و شرح ضرورت استفاده از میدی کنترلر می پردازیم و سپس نکاتی را برای خرید میدی کنترلر دست دوم گوشزد خواهیم کرد.

میدی کنترلر چیست؟

خرید میدی کنترلر دست دوم

پیش از شروع هر چیزی شما باید بدانید که کلمه میدی از کجا آمده است. کلمه میدی (MIDI) در واقع واژه مخفف شده Musical Instrument Digital Interface است و این بدین معنا است که از آن برای کنترل کردن صدا ها و امواجی که توسط رایانه تولید می شود استفاده می کنند و میدی کنترلر در واقع وظیفه پردازش این صدا ها را بر عهده دارد. اگر بخواهیم بهتر به شما توضیح دهیم می توانیم بگوییم که میدی امواج را از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل می کند و این اتصال را با کمک انواع مختلفی از کابل ها انجام می دهد. به طور معمول کابل هایی که برای میدی کنترلر ها استفاده می کنند معمولا یو اس بی یا میدی ۵ ها هستند. اگر نقطه تفاوت آن ها با یکدیگر برای شما تبدیل به یک سوال شده است؛ باید بدانید که این دو تفاوت چندانی با هم ندارند و هر دو صدا را به بهترین شکل ممکن منتقل می کنند، مگر اینکه سیم به مشکل بخورد و یا اتصالی صورت بگیرد.

اگر بخواهیم با یک مثال نحوه کار میدی کنترلر ها را بیشتر توضیح دهیم، می توانیم بگوییم که آن ها مانند کلید های پیانو عمل می کنند؛ چرا که هر چه کلید های آن ها را محکم تر فشار دهید، صدا و امواج را بلند تر نشان می دهند. در دسته بندی های آن ها نیز محصولاتی وجود دارند که کلید های آن ها دارای وزن بندی های خاص است که نحوه کار را بیشتر به پیانو ها شبیه می کند. اگر این نکته مهمی برای شما به حساب می آید، در هنگام خرید میدی کنترلر دست دوم دقت داشته باشد که تعداد و وزن کلید های میدی کنترلر به پیانو شباهت داشته باشد.

چگونه یک خرید میدی کنترلر دست دوم موفق را انجام دهیم؟

خرید میدی کنترلر موفق

با توجه به گران بودن لوازم و تجهیزات استودیویی، همیشه یکی از بهترین کار ها برای خرید لوازم مورد نیاز خود مانند میدی کنترلر ها و ابزار های مشابه خرید آن ها به صورت دست دوم است؛ اما چگونه می توان یک خرید میدی کنترلر دست دوم را با موفقیت به پایان رساند و بهترین را انتخاب کرد؟ اگر در بازار تجهیزات موسیقی خود مغازه ها و یا فروشگاه هایی را می شناسید که در کنار اجناس نو خود، اجناس دست دوم نیز می فروشند و یا کل موجودی آن ها دست دوم است و به صورت سمساری در حوزه تجهیزات موسیقی فعالیت می کنند، باید بگوییم بسیار خوش شانس هستید. انجام خرید های حضوری برای تجهیزات موسیقی مانند میدی کنترلر بهترین کار ممکن است؛ چرا که می تواند میدی کنترلر را از نزدیک ببینید و آن را از همه لحاظ بررسی کنید.

علاوه بر خرید میدی کنترلر دست دوم به صورت حضوری، شما می توانید از وب سایت هایی که اجناس دست دوم را به فروش می رسانند نیز استفاده کنید و به دنبال یک میدی کنترلر مناسب برای خود بگردید. در نظر داشته باشید که چیزی که مهم تر از حضوری بودن و یا آنلاین بودن خرید میدی کنترلر دست دوم شما است، این است که صبر و حوصله زیادی را خرج این کار کنید تا بتوانید بهترین دستگاه ممکن را با قیمتی مناسب پیدا کنید و یک خرید به صرفه و مطمئن انجام دهید.

خرید به صرفه و مطمئن
  • مشورت کنید: برای خرید میدی کنترلر دست دوم لازم است که حتما با یک متخصص مشورت کنید تا شما را با توجه به سطح نیاز هایتان راهنمایی کند.
  • تحقیق کنید: قبل از این که برای خرید اقدام کنید باید درباره انواع میدی کنترلر ها و نکات مهمی که نشان دهنده سلامت آن ها است به خوبی تحقیق کنید تا پس از خرید پشیمان نشوید.
  • به دنبال یک فروشنده معتبر باشید: این که چه کسی قرار است میدی کنترلر را به شما بفروشد بسیار مهم است. قرار است از یک واسطه خرید کنید یا یک فرد حقیقی؟ یک مغازه کوچک یا یک فروشگاه اینترنتی؟ جواب این سوال ها هر چه که باشد باید سعی کنید تا حد امکان به طور مستقیم با فروشنده در ارتباط باشید تا بتوانید سوالات خود را بپرسید و از کیفیت میدی کنترلر اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی

خرید میدی کنترلر دست دوم کاری سخت است؛ اما اگر صبور باشید و به دنبال موقعیت مناسب برای یافتن بهترین وسیله، چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ قیمتی و امکانات بگردید، دیر یا زود موفق خواهید شد. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید، ویژگی هایی را که به دنبال آن ها هستید و انتظاراتی را که از یک میدی کنترلر دارید بر روی یک کاغذ بنویسید و از قبل بودجه خود را مشخص کنید، سپس با توجه به بودجه خود موارد مهم تر از لیست انتظارات خود را مشخص کنید. انجام این کار باعث می شود تا شما بتوانید خریدی دقیق و بی نقص انجام دهید. توجه داشته باشید که خرید یک میدی کنترلر نو انتخابی مطمئن تر است؛ اما اگر از نظر مالی امکان این خرید برای شما فراهم نیست، می توانید بعد از تحقیق کافی به دنبال خرید میدی کنترلر دست دوم بروید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *