راهنمای خرید اسپیکر مناسب فضای باز

راهنمای خرید اسپیکر مناسب فضای باز

در دسته بندی : راهنمای خرید

اگر بخواهید هنگام استراحت در باغ به موسیقی گوش دهید یا برای یک مهمانی در فضای باز برنامه ریزی کنید، مطمئنا برای پخش موسیقی به اسپیکری متمایز با نمونه هایی که در محیط های سرپوشیده استفاده می شوند، نیاز دارید. خوشبختانه امروزه با توجه به تنوع موجود در بازار و وجود اسپیکر های ضد آب و بی سیم، می توانید بدون نگرانی از شرایط جوی و نیاز به تجهیزات اضافی، از شنیدن موسیقی در خارج از منزل لذت ببرید. برای آشنایی با انواع اسپیکر مناسب فضای باز و دانستن نکات مهم خرید اسپیکر، پیشنهاد می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

نکات مهم خرید اسپیکر مناسب فضای باز

اسپیکر مناسب فضای باز

همان طور که گفته شد برای پخش موسیقی در خارج از منزل، اسپیکر شما باید ویژگی های خاصی داشته باشد. مهم ترین نکته ای که هنگام خرید اسپیکر مناسب فضای باز باید به آن توجه کنید، بررسی امتیاز های محافظتی محصول مورد نظر است.

این مدل از اسپیکر ها باید برای استفاده در خارج از منزل مانند باغ یا کنار استخر کاملا ایمن باشند. اغلب اسپیکر های این چنینی بدنه بسیار مقاومی دارند و ضد آب هستند. اگر در مناطق گرمسیری که رطوبت هوا در آن بالا است زندگی می کنید، حتما مدلی را انتخاب کنید که بدنه آن با یک وارنیش یا پوشش محافظتی عالی در برابر رطوبت، مقاوم شده باشد. رطوبت می تواند باعث افت کیفیت صدا و خرابی اسپیکر شود. خاطرتان باشد که این مدل از انواع اسپیکر در برابر گرمای خیلی زیاد مقاوم نیستند و بهتر است از آن ها در تراس یا اتاق های آفتابی استفاده شود.

البته مدل دیگری از اسپیکر های مناسب فضای باز نیز در بازار قابل خریداری هستند که از همه نظر مقاوم هستند. آن ها اغلب از توری های های آلومینیومی و مواد ضد زنگ استاندارد ساخته شده اند و در برابر باران های شدید و آب و هوای اقلیمی مقاومت خوبی دارند.

درصد ضدآب بودن اسپیکر ها را معمولا استاندارد بین‌ المللی IP تایید می کند. این کد دو رقم دارد که یک یا دو حرف در امتداد آن قرار گرفته است. رقم اول معمولا درجه محافظت در برابر ضربه، تماس های اتفاقی و گرد و غبار را نشان می ‌دهد؛ رقم دوم نیز درصد ضد آب بودن اسپیکر را مشخص می نماید.

انواع اسپیکر مناسب فضای باز

انواع اسپیکر

همان طور که گفته شد خوشبختانه امروزه باتوجه به تنوع موجود در بازار، می توانید بهترین اسپیکر را برای حیاط منزل یا باغ خود خریداری کنید. در ادامه شما را با محبوب ترین مدل های اسپیکر مناسب فضای باز ، آشنا خواهیم کرد.

  • اسپیکر های دیواری

 اگر به دنبال یک اسپیکر عالی برای تراس یا فضای بیرونی باغ خود هستید، ما به شما اسپیکر های دیواری را پیشنهاد می کنیم. این اسپیک رها اغلب دارای قاب‌ های دیواری قابل تنظیمی هستند که می توانید به راحتی جهت پخش صدا را به سمت منطقه مورد نظر خود برگردانید.

تنها ایراد این مدل از اسپیکر مناسب فضای باز ، فعال نبودن همیشگی آن است؛ یعنی برای پخش موسیقی حتما باید کابل های آن را به یک آمپلی فایر که داخل منزل قرار دارد، وصل کنید. البته این آمپلی فایر ها اغلب به گوشی هوشمند متصل می شوند و کنترل کردن موسیقی پخش شده از آن کار چندان سختی نیست.

  • اسپیکر های سقفی و دیواری

 اسپیکر های دیواری و سقفی، امتیازات محفاظتی بسیار بالایی دارند و به شدت در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند؛ تا حدی که، می توانید از آن ها در محیط های مرطوب همچون حمام و استخر هم استفاده کنید. این مدل از اسپیکر ها به راحتی در زیر سقف و دیوار های داخلی مخفی می شوند. آن‌ها اغلب دارای یک توری هستند که به راحتی جدا می شود و می توان آن را مطابق با رنگ دیوار یا سقف، دیزاین کرد.

 اسپیکر های دیواری و سقفی
  • اسپیکر های مناسب باغ

این مدل از اسپیکر مناسب فضای باز ، به صورت اختصاصی برای قرار دادن مستقیم در باغچه طراحی شده است. بنابراین می توانید به راحتی آن را در بین گل ها پنهان کنید. سطح بیرونی اسپیکر های مناسب باغ پوششی کاملا ضد آب دارند و تمام سال در یک محیط مرطوب همچون باغچه دوام خواهند آورد. برخی از مدل ‌های آن نیز پایه هایی دارند که اسپیکر را ثابت نگه می دارند. اسپیکر های باغی اغلب با یک تقویت‌کننده hi-fi یا 100 ولتی تغذیه می ‌شوند. حتی برخی از اسپیکر های باغی به شکل سنگ واقعی طراحی شده اند و می توان بدون جلب توجه آن ها را در باغچه نصب کرد.

  • اسپیکر‌های ساب‌ ووفر

ساب ووفر یک گزینه عالی دیگر از اسپیکر مناسب فضای باز است که می توان از آن در محیط های وسیعی که درختان و گیاهان زیادی دارد، استفاده کرد. اگر می خواهید بهترین صدا را در باغ خود داشته باشید، پیشنهاد می کنیم حتما اسپیکر های ساب ووفر را انتخاب کنید.

اگر در دیده شدن اسپیکر حساس هستید می توانید نمونه ای از ساب ووفر را پیدا کنید که مانند اسپیکر های باغی به صورت سنگ طراحی شده اند و به راحتی روی زمین نصب می شود.

  • اسپیکر های بلوتوثی قابل حمل

یک اسپیکر بلوتوثی قابل حمل یک راه ‌حل عملی و قابل اعتماد برای لذت بردن از موسیقی در محیط های مختلف از جمله باغ و طبیعت است. شما می توانید اسپیکر بلوتوثی خود را در داخل و خارج از منزل به همراه داشته باشید. البته اگر می خواهید از آن در کنار استخر، دریا یا رودخانه لذت ببرید، بهتر است یک اسپیکر مناسب فضای باز که کاملا ضد آب است، خریداری کنید. برای این منظور حتما جدول رتبه بندی IP اسپیکر را بررسی نمایید.

جمع بندی

گوش دادن به موسیقی در فضای آزاد بسیار لذت بخش است؛ اما برای این منظور باید یک اسپیکر مناسب فضای باز خریداری کنید. از آنجایی که بیرون از منزل عوامل مختلفی همچون رطوبت و شرایط جوی ممکن است باعث خرابی اسپیکر و افت صدا شود، باید مدلی را انتخاب کنید که به طور اختصاصی برای قرار دادن در فضای باز طراحی شده باشند. حتی می توانید اسپیکر هایی را خریداری کنید که به راحتی مخفی می شوند و اغلب به بلوتوث مجهز هستند و پخش موسیقی با آن ها بسیار هیجان انگیز است. فقط خاطرتان باشد هنگام خرید حتما IP  اسپیکر مورد نظر را با دقت بررسی کنید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *