چگونه یک درام اسنیر خوب بسازیم (قسمت دوم)
پر پشت کردن یک اسنیر با پردازش موازی
گام اول:
نخست بیایید چندین صدای اسنیر را لایه لایه کنیم. با یک سنیر dooshi دهه ۷۰ آغاز میکنیم سپس یک ترک دیگر را میافزاییم و یک سمپل کلپی تر و بالاتر را تنظیم میکنیم. اکنون آنها را بایکدیگر بالانس و تراز کنید و خروجی آنها را روی یک زنجیره باس یکسان تنظیم کنید.
گام دوم:
۳ ترک AUX یا همان کانال Send/Return دیگر را بیافزایید که این ممکن است بنا بر DAW برگزیده شما گوناگون باشد، برای نمونه آن در Logic Pro ، Aux Bus نامیده میشود. حال همه سه آنها از AUX/Send نخست تا آخر را به خروجی های اصلی یا مستر هدایت کنید. اکنون هنگامی که درام اسنیر را بنوازید، صدای آن از چهار کانال موازی و هرکدام با افکت گذاری ویژه خودشان برای نمونه Reverb و Delay پخش خواهد شد و این همان چیزی است که با نام پردازش موازی شناخته میشود.
گام سوم:
کانال اول را همیشه تمیز نگه دارید. یک Pitch Shifter را درون دومین کانال بیافزایید و Tune آن را تا ۳ الی ۴ نیم پرده (Semitone) کاهش دهید. یک پلاگین دیستورتشن را درون سومین کانال بگذارید و آن را تا مرز آلودگی و چرک شدن صدا خم کنید سپس آن را کمی به عقب تر برگردانید تا جاییکه، بجای آنکه صدا را خراب کند، هیجان بیشتری به آن بدهد و در کانال آخر نیز یک کمپرسور با Threshold و Ratio بالا بیافزایید.
گام چهارم:
اکنون همه ی خروجی های AUX را با یک باس تازه هدایت کنید و صدای آنها را باهم ترکیب کنید و همه اسنیرهای افکت گذاری شده را با یکدیگر جمع کنید. یا برای نمونه در Ableton Live میتوانید با یک کانال Audio صداها را Resampling کنید. نکته پایانی این است که پلاگین ستوریشن نرم را برای چسباندن المان های درام اسنیر به یکدیگر در زنجیره باس خروجی بگذارید و لول صدای هر چهار کانال را بخوبی تراز کنید تا به یک صدای اسنیر هیولا دست یابید.
۶ روش برای نیروبخشیدن به یک درام اسنیر
گام
صدای اسنیر خودتان را دوبل کنید، با pitchshift گام را بالا پایین کنید و برای رسیدن به یک ژرفای مناسب و بافت درست، صدای آن را با صدای اصلی درهم آمیزید. این میتواند یک روش برای پر پشت کردن صدای رکورد شده از میکروفون کیت درام نیز باشد.
لایه بندی و جایگزینی
اگر ترک درام رکورد شده شما، شما را با مشکل روبرو کرده است، برخی از سمپل ها را بر روی کانالی نزدیک کانال میکروفون بیاندازید و آنها را با صدای کانال میکروفون درام یا ترک درام رکورد شده خودتان ترکیب کنید. Andy Wallace مهندس صدای آمریکایی برای ساخت افکت ویرانگر در آلبوم Nevermind از گروه Nirvana برای نخستین بار این کار را کرد و اکنون این کار به یک روش معمول برای پر پشت کردن صدای درام تبدیل شده است. پلاکین های WaveMachine Labs Drumagog و Slate Digital Trigger میتوانند برای انجام این کار به شما کمک کنند.
دوبل و دیرکرد
شما میتوانید با افزودن یک سمپل اسنیر دیگر در زیر الگوی اسنیر اصلی و با دیرکرد ۴۰ الی ۵۰ میلی ثانیه، اندازه صدای اسنیر خودتان را بزرگ گنید، زمان Attack را نرم تر کنید و آن دو صدا را باهم درآمیزید این کار فضای خیلی خوبی به درام اسنیر شما میدهد.
فشرده سازی موازی و اکولایز
اسنیر درام خود را به دو کانال Send یا همان AUX یکسان هدایت کنید. یکی از آنها را تمیز نگه دارید و روی دیگری یک کمپرسور، یک EQ یا هردوی آنها را پشت هم بگذارید. برخی از پارامترهای بنیادی را آزمایش کنید و بکوشید تا صدای تمیز و صدای افکتگذاری شده را باهم درآمیزید به طوری که صدا همچنان تمیز و درخشان و طبیعی بماند.
دیستروشن
افزودن یک دیستروشن یا Overdrive ملایم میتواند دگرگونی های چشمگیری را بر روی درام اسنیر ایجاد کنید، این کار همیشه ارزش آزمایش کردن را دارد.
فرکانس های پایین بیشتری بیافزایید
بیشتر درام های اسنیر از فرکانس پایین کمی بهره مند هستند. میتوانید پلاگین های ویژه برای نیرو بخشیدن به فرکانسهای پایین را آزمایش کنید و یک بوست (افزایش نیرو) فرکانسی روی بازه فرکانسی ۸۰ تا ۱۲۰ هرتز انجام دهید تا صدایی نیرومندتر داشته باشید.
منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
0 دیدگاه