فرم دهی و تبدیل یک لوپ درام به بیس لاین

فرم دهی و تبدیل یک لوپ درام به بیس لاین

در دسته بندی : آهنگسازی

ما در این نوشتار میخواهیم به شما نشان دهیم که چگونه با بکارگیری یک  سرچشمه صدای کوبه ای؛ یک ساب بیس سنگین بیآفرینید. این هنر دگرآفرینی از یک چیز به چیز دیگر است.

گام نخست: میتوانید با هر کدام از لوپ های درام ۴/۴ از پک های سمپلی که دارید آغاز کنید.  بررسی کنید و ببینید که آیا المانهای کوبشی و Kick این لوپی که برگزیده‌اید از فرکانسهای پایین خوبی برخوردار هستند یا نه؟

زیرا این درونمایه های فرکانس بم میتوانند در گام های پیش رو بوست شوند، چهره‌شان دگرگون شود و رخ تازه ای به خود بگیرند.

گام دوم: صدای تن تمیز لوپ را با افزودن دیستروشن، رینگ مدولاسیون و یا فرکانس شیفتینگ به یک صدای غرش کننده ی برتر دگرگون سازید. ما یک اتو-پن را برای شتابدهی به نرخ صدا نیز میافزاییم. خب باید گفت که اکنون نباید بیش اندازه نگران سازماندهی های ویژه باشید زیرا میتوانید دوباره بازگردید و آنها را ویرایش کنید.

گام سوم: اگر دریافته اید که لوپ شما به سنگینی بیشتری نیاز دارد آن را با بکارگیری ویژگی های ویرایش صدا در DAW یا پلاگین Pitch-Shifting تن آن را جابجا کنید وپایین بیاورید. ما با یک Real-Time Shifter گام لوپ را با یک نمودار شیب دار در زمان زنده پشت سر هم در هر بیت/کوب (سبک ترن تیبل) پایین میآوریم.

گام چهارم: پس از ایزوله کردن بخش های لوپی که در برخورد با کیک سر هر کوب میباشند، غوطه ور شدن صدای لوپ در زیر صدای کیک ها پدید میآید. برای دسترسی به روش درست و آسان با این انگیزه میتوانید راه همیشگی سایدچین کمپرسور را به پیش بگیرید و ورودی آن را به ترک  کیک با ریتم ۴/۴ پیوند دهید یا یک پلاگین ویژه فرم دهی به صدا برای کنترل موشکافانه تر بکاربگیرید و پس از آن داینامیک های سیگنال را با فشرده سازی سنگین ناپدید کنید.

گام پنجم: اکنون زمان آن فرارسیده است که این سیگنال با صدای نابهنجار را به فرم یک دیوار از فرکانس های ساب-بیس دربیآورید. پس از آن یک فیلتر برش-پایین خوش چاشنی را در ادامه ی زنجیره ی افکت ها بیاندازید، میانبر را در یک اندازه ی ایده آل بگذارید، سپس رزونانس فیلتر را با یک شیب افزایشی برای کشیده شدن فرکانس های پایین سامان دهید.

گام ششم: اکنون می‌بایست دوباره سایدچین زیر ریتم ۴/۴ نت های درام کیک را انجام دهید. اگر سیگنال شما دارای هر المان استریو باشد شما میبایست یک ابزار کنترل پهنای فرکانس را بکاربگیرید تا فرکانس های زیر ۱۰۰ هرتز را مونو کنید. اکنون شما صدای پایه ی بیس را ساخته اید و میتوانید بای فرم دهی بهتر و ریزبینانه تر به پیشتر بازگردید و پیکربندی های ویژه خودتان را انجام دهید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *