۵ چیزی که من درباره موزیک الکترونیک آموخته ام

۵ چیزی که من درباره موزیک الکترونیک آموخته ام

در دسته بندی : دی‌جی

در این نوشتار ما چند نکته درباره ی چگونگی هموار کردن راه و روش آهنگسازی برای شما فراهم ساخته ایم. خب برای نمونه آزمایشات نشان داده اند که افراد دوست دارند تا جای ممکن در تئوری موزیک نادان بمانند و گمان می‌کنند که آن کاری پر دردسر است. گرچه همینطور هم می‌باشد و آموختن تئوری موزیک کار هرکسی نیست. اما روش های دیگری هم هستند که میتوانید آنها را در پیش بگیرید. در پایین تر ۵ نکته برای بهبود روند آهنگسازی شما نوشته شده است که باهم نگاهی به آنها میاندازیم.

 فرایند خلاقانه را از فرایند سازمانی جدا کنید

۱.هنگامی که موزیک میسازید فرایند خلاقانه را از فرایند سازمانی جدا کنید

پرداختن به سازماندهی و مرتب کردن کانال های میکس و سروسامان دادن به چیدمان پروژه میتواند زمان خلاقیت شما را به یکباره از بین ببرد. من در هنگامیکه مغزم به سمت افکار خلاقانه یورش برده است، تنها به پیاده کردن این ایده های خلاقانه می‌پردازم و هرگز زمانم را برای سازماندهی و چیدمان پروژه نمی‌گذارم، زیرا شما همیشه میتوانید این کار را انجام دهید اما در زمان های الهام بخش این کار را نباید بکنید زیرا آن الهامات تنها همان یک بار خواهند آمد.

هر روز زمان ویژه ای را برای کار با DAW بگذارید

۲.هر روز زمان ویژه ای را برای کار با DAW بگذارید

من در چند سالی که به این حرفه سرگرم هستم دریافته ام که اگر زیاد به بیرون بروم و با دوستان به دنبال گشت زنی و تفریح باشم، به چند روز زمان نیاز دارم تا بتوانم دوباره به آن فرم ایده آل و آرایش روحی (چشم باز) بازگردم. زیرا شما در پیاده سازی ایده هایتان دچار سردرگمی می‌شوید و این آزار دهنده بوده و سودی برایتان ندارد. شما باید بتوانید به آسانی و بدون سختی و خیلی روان همه چیز در ذهنتان را در پروژه پیاده سازی کنید و در هنگام پیاده سازی ایده هایتان، DAW مانند یک اندام از بدن شما باشد تا برای کارکرد با آن بی درنگ دست بکار شوید.

از اندیشیدن زیاد درباره ی تئوری موزیک خودداری کنید

۳.از اندیشیدن زیاد درباره ی تئوری موزیک خودداری کنید. من تا پیش از آموختن تئوری موزیک، نیروی پندارگری خودم را بکار میگرفتم ولی پس از آموختن تئوری باز هم آن را در هنگام پیاده سازی ایده ها زیاد بکار نمیردم و میگذاشتم تا ایده های درون سرم به صورت خودجوش و تجربی شکوفا شوند و خودم را محدود به گزینه ی خاصی نمیکردم و پیامد این کار نهادینه شدن یک حس تازگی و ریشه دار در آن موزیک میباشد. پس از آنکه این الهامات و ایده ها به روان ترین شکل خود پیاده سازی شدند، آنگاه در صورت نیاز به سراغ برخی از پیکر بندی های اصولی و تئوری موزیک میروم و از نگاه تئوری آن را بررسی میکنم.

روی خریدن ابزار آنالوگ سرمایه گذاری نکنید

۴.روی خریدن ابزار آنالوگ سرمایه گذاری نکنید. مگر اینکه واقعا بتوانید ویژگی های صوتی آن را با گوشهایتان دریابید و از آن سپاسگذاری کنید

زیرا گزینه های دیجیتالی زیادی یعنی همان VST و پلاگین ها هستند تا نیاز شما به صدای خوب را به خوبی پاسخگو باشند. VST ها همان سینتی سایزرهای آنالوگ هستند که به صورت دیجیتالی درآمده اند و رفتار سینت های آنالوگ را همانند سازی می‌کنند. شما باید یک شیفته واقعی صدا و علم صدا سازی باشید تا بخواهید برای خریدن سینت آنالوگ هزینه کنید و زمان خود را برای ساختن صداهای منحصر به فرد خودتان بپردازید.

اما نگران نباشید برای ساخت صدا با VST نیازی نیست که آنقدرها خودتان را درگیر کنید و بیشتر این VST ها دارای پریست های از پیش آماده ای هستن که به دست مهندسین یا هنرمندان خلاق تنظیم شده است و شما را در دستیابی به صدای دلخواهتان کمک می‌کنند. پس میتوان از خریدن سینت های آنالوگ چشم‌ پوشی کرد و از راه های نزدیک تری نیز به اهدافتان دست یابید.

هرگز با هدف ساختن یک ترک هیت و بسیار برجسته و داغ وارد استودیو نشوید

۵.هرگز با هدف ساختن یک ترک هیت و بسیار برجسته و داغ وارد استودیو نشوید

اینگونه پنداشت پیش از شروع به کار، همه ی لذت و سرگرمی آن را از بین خواهد برد و شما را به تنگنا و استرس ساختن یک ترک خیلی بزرگ می‌برد. ترک های برجسته و داغ از نشست های سرگرم کننده و پر شور در استودیو به دست می آیند. زیرا هنگام غرق شدن در کاری شما به گام بعدی فکر نمی‌کنید و استرس آن را ندارید، پس آرام باشید و کار را آسان بگیرید.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *