۴ روش برای تبدیل کردن کتابخانه های DJ بین پلتفرم های گوناگون

۴ روش برای تبدیل کردن کتابخانه های DJ بین پلتفرم های گوناگون

در دسته بندی : دی‌جی

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که مثلا با Traktor دی جی کنید، اما بخواهید که پلی لیست و Cue هایتان را به Serato ببرید؟

یا شده است که با Vitual DJ  تمرین کرده باشید و بخواهید که اطلاعات خودتان را روی یک فلش USB بریزید و با پلیرهای پایونیر پلی کنید؟ یا اینکه فقط یک Denon DJ Prime خریده اید، اما لوپ ها، پلی لیست ها و همه ی اطلاعات چند ساله ی شما در Rekordbox است؟

این نقطه همان جایی است که شما باید بتوانید کتابخانه دی جی خودتان را از یک پلتفرم به یک پلتفرم دیگر وارد کنید. البته که شما میتوانید ترک های خودتان را به آسانی وارد دیگر پلتفرم ها بکنید اما دیگر خبری از آن Cue ها، لوپ ها و ... نیست و آنها را از دست میدهید.

اگر بتوانید که همه ی اطلاعات کتابخانه دی جی مانند لوپ ها  و نشانه گذاری ها را نیز بین پلتفرم ها جابجا کنید کار دی جی ها خیلی آسان میشود. این اطلاعات در یک فایل در خود نرم افزار به دست شما ساخته میشوند و پایگاه داده ای چیزی است که هر پلتفرمی برای خودش دارد و ما در این نوشته برنامه هایی را به شما معرفی می کنیم که برای تبدیل کردن کتابخانه های دی جی بکار میروند.

داده های نرم افزاری مانند فایل ترک ها در همان جایی که هستند باقی می‌مانند و در داخل نرم افزار ذخیره نمیشوند اما اطلاعاتی مانند نشانه گذاری ها لوپ ها و .... در پایگاه داده ای خود نرم افزار ذخیره میشوند و فایل این اطلاعات چیزی است که این برنامه ها برای شما به پلتفرم های گوناگونی تبدیل میکنند.

۴ ابزار تبدیل کتابخانه ی دی جی

Rekord Buddy

Rekord Buddy

این ابزار قدیمی ترین آنها است که با مک و ویندوز کار میکند و فرمت کتابخانه های Traktor، Serato و Rekordbox را به همدیگر تبدیل میکند. کاربرد آن بسیار آسان است که در نگاه اول مانند iTunes است که در پنجره ی‌ آن شما میتوانید کتابخانه های Traktor، Serato و Rekordbox را باز کنید و داده های خودتان را درگ کرده و به یکدیگر تبدیل کنید یا به یک کتابخانه ی متمرکز Rekord Buddy ببرید. اگر که به طور منظم یک پلتفرم را بکار برده اید، این روش تبدیل برای شما مناسب است. اشتراک سالیانه ی این اپلیکیشن ۵۰ دلار و برای سالهای بعدی ۲۵ دلار است.

DJCU

(DJCU (Conversion Utility

این ابزار تنها برای مک میباشد که شما فقط یک بار برای آن هزینه پرداخت میکنید که برخلاف دیگر برنامه ها است. این برنامه ویژه ی این کار است و فقط کار تبدیل را انجام میدهد. آن فرمت پلتفرم های Virtual DJ، Traktor، Serato و Rekordbox را به یکدیگر تبدیل میکند و به خوبی این کار را انجام میدهد. قیمت آن ۱۹.۵ دلار است.

Rekordcloud

Rekordcloud

اکنون دو برنامه ی آخری را داریم که تبدیل کتابخانه ی دی جی تنها کاربردشان نیست و ایده های بزرگ تر شما درباره ی ساخت ویرایش های موزیک ها را نیز تا اندازه ای پشتیبانی میکند. آن یک اپلیکیشن بر پایه ی وب است و ایده ی آن این است که شما کتابخانه ی خودتان را در آن بارگذاری میکنید و از آنجا به بعد بقیه ی کارها را برای شما انجام میدهد و همه ی کارها از قبیل فیکس کردن داپلیکیت ها، افزودن نقاط Cue خودکار و حتی خلق کردن آکاپلا و سازها در ترک شما با این اپلیکیشن امکان پذیر است. هنگامی که کارتان به پایان رسید میتوانید دوباره کتابخانه ی خودتان را برای پلت فرم های Serato  یا Rekordbox بارگیری کنید. بسته به نوع گزینه های انتخابی شما اشتراک این اپلیکیشن از ۷ تا ۱۵ دلار در ماه تغییر میکند.

Mixo

Mixo

ایده ی Mixo این است که یک کتابخانه ی ابری مرکزی برای همه ی ترک های خودتان داشته باشید که میتوانید در مک، ویندوز، اندروید، iOS یا حتی لینوکس به آن دسترسی داشته باشید و موزیک خودتان را در هر جایی پخش کنید. این به معنی آن است که میتوانید در لیست پخش خودتان نشانه گذاری ها و هر چیز دیگری مانند آن را با دیگر دستگاه ها یا پلت فرم های گوناگون همگام سازی کنید. Mixo به خودی خودش دارای جایی برای گنجاندن اطلاعات شما نیست و برای این کار Dropbox یا Google Drive شما را بکار میگیرد. نسخه ی فعلی این نرم افزار بتا بوده اما این کمپانی نوید یک پلتفرم جالب تر را داده است. قیمت اشتراک ماهیانه ی این اپلیکیشن ۷ دلار میباشد.

نکته: ‌نکته ی مهم این است که این برنامه ها همگی به نوعی نرم افزار هک میباشند و مسلما عده ی زیادی نمیخواهند که این کار برایتان به آسانی انجام شود و ممکن است که دست به خراب کاری هایی بزنند، پس برای همین بهتر است که قبل از شروع از نسخه ی کتابخانه ی خودتان یک نسخه ی پشتیبان بگیرید. کتابخانه ی شما ممکن است در My Documents  یا My Music باشد.

منبع دی جی سنتر :‌ هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *