۵ نکته برای زمانی که احساس کردید باید از کار دی جی دست بکشید

۵ نکته برای زمانی که احساس کردید باید از کار دی جی دست بکشید

در دسته بندی : دی‌جی

این شرایط برای دی‌جی ها بسیار سخت است زیرا ویروس کووید-۱۹ صنعت موزیک را خراب کرده است و البته نه تنها این صنعت بلکه بسیاری از کارها را دچار مشکل کرده است. اما این اوضاع چیزی نبوده است که قبلا خیلی مثل‌‌‌ آن برایمان تکرار شده باشد. در این زمان رقابت ها و نوع آنها تغییر کرده است و آن رونق و شلوغی همیشگی وجود ندارد زیرا این جریان از طریق شبکه های مجازی دنبال می‌شود، که کار را مشکل کرده است و دی‌جی های زیادی در زمینه ی فعالیت‌های مجازی تجربه ی زیادی ندارند.

اما متاسفانه باید بگوییم که هرچقدر این حرفه دوست داشتنی باشد داخل آن پر از افرادی هستند که این صنعت را اشباع کرده اند و همیشه سعی می‌کنند از شما سود ببرند و شما را کنار بگذارند و حسادت کنند. اما باید در نظر داشته باشید که هیچ چیزی مانند استعداد واقعی و تلاش بی وقفه مزد کار شما را نخواهد داد، پس اگر احساس می‌کنید این دو ویژگی را دارید امیدوار باشید از فروش وسایل خود دست بکشید و راه تازه ای را برای خودتان انتخاب کنید. ما در این نوشته چندین نکته که از دی‌جی های مختلف در موقعیت های مختلف تجربه کرده بودند را در اختیار شما می‌گذاریم.

به کارتان ادامه بدهید

-به کارتان ادامه بدهید

سرانجام این فداکاری و کار در پشت صحنه است که شما را از دیگران جدا خواهد کرد. همه می‌توانند حرف بزنند اما آن دسته از افرادی که هدف تعیین می‌کنند ، به آنها می‌ رسند و سپس برای اهداف بالاتر توپ خودشان را پر می‌کنند که در نهایت موفق می‌شوند. به این فکر کنید که ورزشکاران چقدر برای رسیدن به مسابقات المپیک تلاش می‌کنند که تنها هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و ممکن است فقط یک بار در موقعیت سنی یا فیزیکی باشند که بتوانند در المپیک شرکت کنند. این تلاش ها دقیقا همان تلاش های پشت پرده هستند که کسی آنها را نمی‌بیند و این روند نه تنها در ورزش بلکه در کارهای هنری و خلاقانه یکسان است.

ارائه دادن

-ارائه دادن

برنامه ها، میکس تیپ ها، اجراهای لایو، مقاله های وبلاگ، پلی لیست اسپاتیفای، ویرایش های دوباره، ترک ها، همکاری ها، آموزش و پادکست و.... روش‌های مختلفی هستند که یک دی‌جی می‌تواند چیزی را به جهانیان ارائه دهد. از بسیاری از جهات کسانی که بیشترین ارائه را دارند کسانی هستند که پیشرو هستند. اگر کار سختی که انجام می‌دهید نتیجه نمی‌دهد باید بدانید که نکته‌ی قابل توجهی در آن وجود ندارد. بنابراین بیایید و از خودتان بپرسید که من چه چیزی را به دنیا ارائه داده‌ام؟ و ایرادات کار خود را پیدا کنید.

بازی طولانی را انجام دهید

-بازی طولانی را انجام دهید

هرکسی می‌تواند در کوتاه مدت به نظر برسد که از شما بهتر کار می‌کند و به همین ترتیب نیز آین آسان است که به خودتان بگویید که کوتاهی کرده اید. اما موقعیت این برتری مقطعی بسیار شکننده است و کسی پیروز است که همیشه و مداوم برنامه ها و تمرین هایش  را اجرا کرده است. ممکن است در این راه با افراد پولداری روبرو بشوید که بواسطه ی پول و قدرت کاذب آن در هر هنری جای قدرت مالی و استعداد ذاتی را باهم قاطی کنند و اعتماد به نفس کاذبی آنها را بگیرد. اما شما باید به این مسائل آگاه باشید و سطحی نگر نباشید و کار خودتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. پول هیچوقت جایگزین سختی راه طی شده و تجربیات به دست آمده نخواهد شد.

بپذیرید که استعداد چیزی ذهنی است

-بپذیرید که استعداد چیزی ذهنی است

اینکه استعداد خودتان را با افراد دیگر مقایسه کنید کار بی ثمر و مخرب است. این کار را نکنید. این کار چه شما را به خودتان امیدوار کند و چه نتیجه ی عکس داشته باشد اشتباه است. برخی معیار سنجشان پلی کردن بهترین ترک ها در بهترین زمان ها است، برخی دیگر تصورشان این است که بهترین دی جی ها را از روی میکس کردنشان می‌توان تشخیص داد و برخی دیگر هنوز بر این باورند که یک موقعیت ویژه یا یک برند خاص است که باعث شکوفایی استعداد می‌شود. در اصل همه ی این حرف ها را می‌توان مورد بحث قرار داد اما چیزی که مهم است این است که این طرز فکر و مقایسه کردن درست نیست و به جای آن می‌توانید بر روی کمبودها و نقط قوت تمرکز کنید تا خودتان را ارتقا دهید.

حسادت دیگران نشانه‌ای از درستی کار شما است

حسادت دیگران نشانه‌ای از درستی کار شما است

به این درک برسید که اگر کسی به شما حسادت کرد بفهمید نشانه‌ای از درستی کار شما است. ممکن است این مساله خند دار به نظر برسد اما واقعیت این است که دقیقا همانطوری که احساس می‌کنید برخی از مردم به شما حسادت می‌کنند و این حسادت آنها تا جایی پیش خواهد رفت که بخواهند شما را از کار کردن منصرف کنند تا این حرفه را رها کنید. اما شما باید زرنگ باشید و از این تله ها آگاه باشید. هرگاه احساس کردید اطرافیانتان که در این حرفه فعالیت می‌کنند شما را تنها گذاشته اند به این معنی است که شما در مسیر درستی هستید. پس آنها را نادیده بگیرید و سخاوتمندی به خرج دهید و مسائل و آدم‌ها را همانطوری که هستند بپذیرید.

منبع دی جی سنتر :‌هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *