آیا می‌توان تنها با استفاده از یک موج سینوسی یک ریتم درام ساخت؟

آیا می‌توان تنها با استفاده از یک موج سینوسی یک ریتم درام ساخت؟

در دسته بندی : آهنگسازی

برای به چالش کشیدن یک موج سینوسی خودتان را آماده کنید. طراحی یک درام سه بخشی با بکار گیری یک موج سینوسی نسبتا ساده است. پس چرا این کار را نکنیم؟ این نوشته به صورت ويژه برای کاربران نرم‌افزار Ableton Live می‌باشد.

گام اول:‌

یک موج سینوسی، ساده ترین و خام ترین ساختار صدا به شمار می‌رود که همه‌ی صداهای دیگر از آن ساخته شده‌اند. بنابراین شما می‌توانید یک بیت کامل را با به کار گرفتن موج سینوسی بسازید. می‌توانید از یک نمونه موج سینوسی ضبط شده از یک سینتی سایزر شروع کنید و آن را به درون یک سمپلر بیاندازید.

گام دوم:

طراحی یک درام Kick تا اندازه‌ای ساده و سر راست است. تنها باید یک انولوپ گام روبه پایین تند و تیز را برای شروع موج سینوسی بر روی آن موج به کار بگیرید. برای نیرو دادن به صدای آن و افزایش گوشت صدا یک پلاگین Overdrive را در ادامه‌ی زنجیره‌ی آن می‌افزاییم و به راحتی ناب Drive را بالا میبریم.

گام سوم:

اگر راستش را بخواهید ساختن یک درام Snare نیز ساده است. کانال Kick را کپی می‌کنیم و گام موج سینوسی در کانال جدید را تا دو اکتاو بالا می‌آوریم و ویرایش انولوپ گام را تغییر می‌دهیم. کمی Overdrive را افزایش می‌دهیم تا صدای شکسته شدن یا خرد شدن شبیه به صدای Snare به دست بیاید.

گام چهارم:

در این گام مانند گام قبلی کانال Snare را کپی می‌کنیم و یک زنجیره‌ی ۱۶ تایی نت دولاچنگ را بین هر دو صدای Kick پشت هم ردیف می‌کنیم. با کیپ تر و تنگ تر کردن انولوپ ADSR سمپلر در این کانال می‌توانید یک صدای کلیک کوتاه بسازید. پس از آن پلاگین افکت Vocoder در ایبلتون لایو را به آن افزوده که به راستی یک صدای وایت نویز را به سیگنال صدا می‌افزاید و یک صدای Hi-Hat دلپذیر را به ما می‌دهد. خب اکنون نوبت شما است که دست به کار شوید.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *