آیا دی‌جی‌ها باید کل ترک‌ را پلی کنند؟

آیا دی‌جی‌ها باید کل ترک‌ را پلی کنند؟

در دسته بندی : دی‌جی

آیا دی‌جی ها باید همه‌ی ترک‌ها را پلی کنند؟ اگر آره یا نه ... به چه چیزهایی بستگی دارد؟ دی‌جی کردن دیجیتالی در دوره‌ای پدید آمده که این دسترسی برای شما امکان پذیر است تا هر زمانی که خواستید ترکی تازه را پلی کنید. این گونه میکس کردن دوستانه ویژگی‌هایی مانند همگام سازی SYNC و میکس کردن روی کلید را برای شما فراهم می‌کند و می‌گذارد تا شما به هزاران ترک‌ روی رایانه یا فلش USB خود دسترسی داشته باشید و از این رو پلی کردن بخش کورس ورس (میانه‌ی ترک) یک ترک در بین ست ها کاری آسان شده است.

همچنین پذیرش همگانی مردم درباره‌ی این روش میکس کردن به قدری بالا رفته است که به روش بیت مچ کردن شما نیز توجهی ندارند و نه تنها پخش کردن یک بخش کوتاه از میانه‌ی یک ترک به کاری شدنی تبدیل شده است، بلکه مردم بیشتر چنین زمان‌هایی را نیز پیش بینی می‌کنند. همچنین دی‌جی های سبک هیپ هاپی نیز هستند که هرگز برای میکس کردن، به اکولایزرها دست نمی‌زنند. اما با این همه بسیاری از دی‌جی‌ها همیشه در تلاش هستند تا با هشیاری بالایی ست‌های خودشان را ترک به ترک هموارتر از پیش سازند و این همان رویکردی است که دی‌جی کردن امروزی به آن می‌نگرد.

پس اکنون چه کاری درست است؟ برخی هوادار میکس سریع هستند و بر این باورند که میکس سریع روشی برای گیرایی بیشتر شنوندگان سر به هوا و دلبسته کردن آنها است. از سوی دیگر، دی‌جی های الد اسکول و پیشگام برای دوره‌ای هستند که دی‌جی ها کمتر بودند و ست‌های دی‌جی نیز بیشتر مورد نگرش مردم بود و فرایند رفتن از ترکی به ترک دیگر آهسته تر رخ می‌داد.

شاید پافشاری برای میکس شتاب‌زده در میان دی‌جی های امروزی از ویدئوهای یوتیوب به آنها الهام شده باشد که مانند آن ویدئوهای ۹۰ ثانیه‌ای که تنها هنگام شلوغ کاری و حرکات سریع آن دی‌جی این ویدئو گرفته شده است و شما تنها بخشی پر هیجان از یک ست یکپارچه را تماشا می‌کنید. پس به این ویدئوها بسنده نکنید و باید بدانید که دانستن و به کار گرفتن این تکنیک ها خوب و پر هیجان است اما تکرار و به کار بستن بد هنگام این شگردها مایه‌ی ناخشنودی شنوندگان می‌شود. آن دی‌جی‌هایی که در این فیلم‌ها میبینید، بی برو برگرد دی‌جی‌های بسیار خوبی هستند اما این فیلم‌ها، فیلم هستند و تنها برای به دست آوردن بازدید بالا در یوتیوب و بهره‌مند شدن از مزایای آن ساخته می‌شوند و بس . این روند پلی کردن و نمایش در طول یک ست ۱ یا ۲ ساعته یکسان نمی‌ماند.

به عنوان یک شگرد دی جی، میکس کردن شتابزده برای افزایش انرژی آن سالن یا جشنواره به کار گرفته می‌شود و نیاز به یادآوری است که انجام این کار در زمان وارم-آپ کاری گنگ است و درست نمی‌باشد. اما همچنین ست شما نباید خشک و بی نمک باشد و برخی از این میکس‌های سریع گاهی به یک یادبودی تبدیل می‌شوند که مردم همیشه از آن دم به خوبی یاد کنند.

البته هیچ چیزی در جایگاه یک فرمان ۱۰۰ ٪ جایی نوشته نشده است و این کار همگی‌اش به سبک موزیک، به نسل شنوندگان، جایگاه جغرافیایی و آن چیزی که درباره نمایش خود به شنوندگان گفته‌اید و مزه‌ی دی‌جی کردن آن دی‌جی بستگی دارد.

بهترین راه برای پی بردن به پاسخ این پرسش این است که در هنگام میکس کردن در خانه به چند روش این کار را انجام دهید تا در نخست اول در درست انجام دادن این کار ماهر شوید و در گام بعدی آنها را در ست‌های خودتان آزمایش کنید و سعی کنید در هنگام زمان‌های پر انرژی این کار را انجام دهید و میبینید که انبوهی از مردم در برابر شما این کار را دوست دارند. این شگرد نیز درست مانند بیت مچ کردن، میکس روی کلید، مش-آپ های زنده، لایه بندی لوپ و دیگر شگردهای دی‌جی مدرن است اگر در زمان درستی انجام شود یک شگرد با ارزش بوده و هشیاری شنوندگان را برمی‌انگیزد.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *