چطور در نرم‌افزار Serato Studio  اینترو  برای دی جی ست بسازیم

چطور در نرم‌افزار Serato Studio اینترو برای دی جی ست بسازیم

در دسته بندی : نرم افزار

Serato Studio یک ابزار سریع و راحت است و برای دی جی‌هایی است که می‌خواهند ویرایش اینتروهای دی جی شخصی و مخصوص خودشان را بسازند و امکان ایجاد ویرایش‌ اینترو را تنها در چند مرحله ممکن می‌سازد.

Serato Studio یک نرم‌افزار ساخت بیت است که به صورت هدفمند برای دی جی ها ساخته شده است و آن یک ابزار فوق العاده برای ساخت ویرایش‌های دی جی از آهنگ‌هایی است که شما در کتابخانه‌ی خود دارید. یکی از کاربردی ترین ویرایش‌ها برای ساخت “Intro Edit” نام دارد که بیت میکس کردن آهنگ‌ها را آسان‌تر می‌کند.

یک ویرایش اینترو چیست؟

یک ویرایش اینترو چیست؟

یک ویرایش اینترو ۸ تا ۱۶ بار از یک ضرب ساده را به اول آهنگ شما اضافه می‌کند. این کار باعث می‌شود میکس کردن شما آسان‌تر بشود و این مهم است که شما ۸ یا ۱۶ بار را به اول آهنگ اضافه کنید زیرا این کار امکان این را به شما می‌دهد تا عبارات را به طور صحیح در ضرب‌های درست و مطابق هم بیت میکس کنید. اینها برخی از ساده ترین ویرایش هایی هستند که می توانید بارها و بارها از آنها استفاده کنید.

Serato Studio این امکان را به شما می‌دهد تا ویرایش‌های اینترو را فقط در چند مرحله انجام دهید. بنابراین این کار را انجام دهید تا به راحتی یک ویرایش اینترو آهنگ از ابتدا تا آخر را با استفاده از نرم‌افزار Serato Studio انجام دهید.

ایجاد ویرایش اینترو

ایجاد ویرایش اینترو

پس از اینکه Serato Studio را باز کردید، گزینه‌ی New DJ Edit را انتخاب کنید تا الگوی ویرایش دی جی برای شما باز شود. سپس با استفاده از پنجره‌ی کتابخانه در پایین صفحه محل آهنگ مورد نظرتان برای ویرایش را مشخص کنید. پس از انتخاب آهنگ، آن را به داخل پنجره بکشید که می‌گوید “Drop Audio Here” و آنجا رهایش کنید.

هنگامی که فایل صوتی در آن پنجره بارگذاری شد، Srato Studio شروع به آنالیز کردن آن آهنگ می‌کند. پس از تمام شدن فرایند آنالیز آهنگ، مطمئن شوید که BPM نرم‌افزار Serato Studio با BPM اصلی آهنگی که می‌خواهید ویرایش کنید یکی باشد.

هنگامی که این کار تمام شد، Serato Studio به زودی یک نقطه‌ی Cue به نام “Clip One” را به ابتدای آهنگ اضافه می‌کند. این نقطه‌ی Cue را به ابتدای اولین ورس ترک منتقل کنید. حتما زوم کنید تا مطمئن شوید که نقطه‌ی Cue دقیقا بر روی اولین ضرب ورس تنظیم شده باشد.

در مرحله‌ی بعدی شما باید به آهنگ گوش دهید تا بخشی یک تا چهار بار از آهنگ را پیدا کنید که از لحاظ موسیقیایی شلوغ نباشد و بدون شعر یا آواز باشد، این به آن معنی است که بسیاری از عناصر یا سازهای آن آهنگ که بر روی درام آن سوار شده‌اند نباید در آن قسمت منتخب شما باشند. هنگامی که آن قسمت مورد نظر خود را پیدا کردید، نقطه‌ی Cue “Clip Two” را در اول آن بخش تنظیم کنید.

 با استفاده از نشانگر مثلثی در بالای نقطه‌ی Cue مطمئن شوید که آن درست در ابتدای بار تنظیم شده باشد. سپس با استفاده از مثلث نشانگر در پایین نقطه‌ی Cue کل قسمتی که می‌خواهید به عنوان اینترو از آن استفاده کنید را انتخاب کنید.

با تنظیم هر دو نقطه‌ی Cue اکنون می‌توانید ویرایش خود را در Song View که در پایین صفحه قرار دارد، بسازید. Serato Studio به زودی به صورت خودکار کل قسمت را به آهنگی که در آن بارگذاری کرده‌اید اضافه می‌کند، بنابراین پیش بروید و آن را با کلیک کردن بر روی آن و فشردن Delete حذف کنید تا بتوانید ویرایش جدیدی را شروع کنید.

شما در نمای آهنگ بلوک‌های مشکی و خاکستری را مشاهده خواهید می‌کنید که هر کدام از این بلوک‌ها نشان دهنده‌ی یک بار یا چهار ضرب هستند. این به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید یک اینترو با طول زمانی درست ایجاد کنید.

بر روی Clip Two کلیک کرده و آن را به ترک صوتی در Song View بکشید و این فرایند را با Duplicate کردن ادامه دهید تا به طور کلی ۸ بار را ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که از مربع‌های سیاه و خاکستری به عنوان یک راهنما استفاده کنید. این یک اینترو ۸ بار برای ویرایش شما خواهد بود. پس از اینکه اینترو ۸ بار را ایجاد کردید، اکنون می‌توانید بقیه‌ی آهنگ‌ها را هم اضافه کنید. بر روی Clip One کلیک کنید و آن را مستقیما به انتهای اینتروی ۸ بار خود بکشانید و خیلی راحت کارتان را تمام کنید.

با ضربه زدن بر روی کلید Play در Song View و گوش دادن به آن اینترو در ابتدای اولین ورس آن را دو مرتبه بررسی کنید. هنگامی که از کار خود راضی بودید، به File بروید و گزینه‌ی Export Song را انتخاب کنید. سپس Export Master را انتخاب کنید و بعد فرمت مورد نظر خود را بین MP3 و WAV انتخاب کنید.

در نهایت

در نهایت

من هر مرتبه که می‌خواهم دی جی کنم از این ویرایش‌ها استفاده می‌کنم. این کار بیت میکس کردن را بسیار ساده‌تر می‌کند و Serato Studio این روند را فوق‌العاده آسان می‌کند. اگر تاکنون می‌خواستید که ویرایش‌های DJ شخصی خودتان را داشته باشید اما توسط پیچیدگی‌های برخی نرم‌افزار‌ها عقب مانده‌اید و نتوانستید این کار را انجام دهید، ایجاد ویرایش‌های دی جی با استفاده از Serato Studio را به شما پیشنهاد می‌کنم. آهنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و خودتان آن را ویرایش کنید، شما به زودی از روند سریع و آسان کار با این نرم‌افزار راضی خواهید شد.

منبع دی جی سنتر:‌ هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *